Gå til innhold

forslag til hårsveis i begravelse?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

det er viktig å se fin ut i en begravelse for den som ligger der ser deg helt sikkert.

Fra spøk til alvor... Synes det er rart at du i det hele tatt gidd å tenke på hvordan hårfrisyren din ser ut i en begravelse i det hele tatt. Man skal ikke på fest eller noe. Se vanlig ut. Hårfrysyren skal ikke være det man skal anse som det største problemet i slike situasjoner !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Enig, denne personen har mistet noen nære og dere hoier ut om håret. Greit det er uvanlig, men ikke virk så agressive. bare et lite tips ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen føler veldig behov for å gå til frisøren før en begravelse, så synes jeg de får gjøre det selv om det kanskje ikke noe "alle" gjør.

Selv har jeg vært i mange begravelser. Har aldri tenkt på å gå til frisøren. Har alltid hatt nyvasket hår bakover i en enkel hestehale, og det klarer jeg utmerket godt å gjøre selv. Noen ganger har jeg hatt en sort tøyblomst (som sitter fast på strikken) eller sort sløyfebånd i hestehalen.

Har ikke sett noen grunn til å ha noe mer avansert enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Skjønner ikke helt kritikken- man bryr seg da ikke mindre om den som begraves fordi man vil se ordentlig ut.

Man kler seg da også pent i en begravelse- ut av respekt, hvorfor da ikke være pen på håret, hun snakker jo ikke om en party- do :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trist

Synes ditt svar Icy var unødvendig frekt. Jeg har da aldri snakket om noen festoppsetning, jeg ville stelle håret på en vanlig diskret måte. Jeg sto avdøde svært nær, og at noen her tror at jeg skulle bry meg mindre om avdøde fordi jeg vil se respektabel ut er rett og slett sårende. Jeg skal holde minnetale og ønsket bare å se verdig ut av respekt for min kjære venn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er helt greit at noen bryr seg om håret sitt i begravelser, men for min del høres det veldig merkelig ut. Da Pappa døde var hårfrisyren min i begravelsen det absolutt siste jeg tenkte på, og jeg la overhodet ikke merke til noen andres hårfrisyrer og det tviler jeg sterkt på at Pappa gjorde heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Felicity
Det jeg mente var at jeg er ganske klønete med håret selv slik at mine nærmeste kanskje hadde skjønt at det var stelt av en frisør.

Du er GARANTERT IKKE så klønete at du selv ikke klarer å sette håret i en hestehale. Det kan ALLE.

Dessuten, hvorfor bryr du deg så j### om hva andre mener m.h.t en eventuell frisørtime? Det er DU som avgjør, ingen andre.

Til slutt et lite tips: LESS IS MORE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det hørest deilig ut å gå til frisøren og bli dullet litt med jeg. Det hadde i hvertfall for min del gjort dagen bittelitt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StoreSky
Jeg ville satt det i en hestehale, jeg.

Har man penger til frisørbesøk er jo det også greit, men jeg ville passet meg for å set for stylet ut.

Helt enig! Skal vel ikke på sjekker'n i begravelse vel... Hvis håret er det største "problemet" i en begravelse, da er jeg glad det ikke er meg som skal i jorda..

Beklager jeg er flåsete, men dette var en smule dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest enda tristere

Du har helt rett i en ting undomiel, og det er at det var et utrolig flåsete svar. :roll: Enkelte her har blåst dette så totalt ut av proporsjoner med spekulasjoner om at håret er det største problemet mitt. "Skal vel ikke på sjekker'n i en begravelse". Jøsses for en dum kommentar. Du burde skamme deg. Hadde du giddet å lese, undomiel, så hadde du skjønt at jeg snakket om en svært enkel frisyre, slik som en knute i nakken, en flette eller en hestehale.

Jeg blir helt oppgitt noen ganger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kjære deg , du er da et voksent menneske med egene menninger og tanker.

Vil du gå til frisøren så gjør du det, det spiller vel ingen trille hva folk her inne mener

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest enda trist

Gamle Alex, selvsagt gjør jeg jo slik jeg selv vil. Folk har jo forskjellige meninger, det respekterer jeg, og det er helt greit at noen mener det er upassende å gå til frisøren. Jeg reagerer bare sterkt på at noen skal ha det til at jeg skal på sjekker'n i en begravelse og at det spekuleres i at jeg ikke bryr meg om vedkommende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Det skjønner jeg at gjør deg trist- som jeg skrev tidligere, jeg vet om flere som gjør det samme som deg.

Jeg skal som sagt i to begravelser, en i morgen og en på fredag. Jeg har også valgt antrekkene mine med omhu, synes vel egentilig ikke det er noe mer merkelig at man vil se pen ut.

Håper du ikke forsetter å være trist da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest enda trist

Tusen takk for støtten, Gamle Alex. Det var fint skrevet av deg! Får jeg spørre hva du skal ha på deg? Jeg er ikke så bevandret i begravelse heldigvis, så jeg var litt usikker på hvordan jeg skulle kle meg bortsett fra at fargen selvsagt er sort. Jeg håper ikke noen vil reagere på at jeg har et sort skjørt som går til midt på leggen med en sort blazer til. (Jeg skal ha en enkel topp inni som dekker til brystet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg er ( heldigvis heller ikke bevandret) men jeg skal på en måte i to "forskjellige " typer begravelser.

I morgen er det til en eldre dame som jeg hadde et nært bekjent skap til. Der skal jeg ha sorte bukser, og en sort pen genser og sko med litt hel.

På fredag er skal jeg til en som gikk bort alt for tidlig :( , og det er mange unge i begravelsen- der skal jeg ha sort skjørt som er kuttet på skrå, sort dressjakke med en hvit topp inni.

( ja dere må gjerne komme med kommentarer hvis dette er helt feil) :wink:

Spør du meg så hørtes det helt fint det du hadde valgt ut :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er da helt vanlig å "pynte" seg i begravelser.

Folk har de siste hundre årene eller så tatt på seg sine fineste klær i begravelser, på lik linje med andre kirkelige begivenheter.

Det er vel ikke unaturlig å stelle håret sitt slik at det passer til det litt formelle og pyntete antrekket?

Så lenge det er nøytralt og ikke fanger oppmerksomhet (på samme vis som klærne ikke gjør det heller), så vil det nok bare bli oppfattet positivt.

Jeg har sett mange ulike "begravelsesfrisyrer", og jeg vet at disse damene ikke pleier å ha håret på den måten som de hadde det i begravelsen. Jeg har da oppfattet dette som et tegn på respekt.

Det viktigste er vel å ikke overdrive. Enkel topp, pølse eller pariserflette synes i alle fall jeg passer fint.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fest håret bak i en ball, det er ordentlig, begravelse-vennlig og pent.

Gre alt håret bak stramt og fest med en strikk (hestehale) snurr håret rundt festet sånn at det blir til en ball og fest med strikk eller hårnål. veldig enkelt og passer de fleste antrekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Også fortsetterdere bare. Hva med å holde dette for dere selv? Et dødsfall er faktisk ikke noe å trampe over, om dere skjønner. Selv syns jeg du kanskje kan sette opp håret i slike små klemmer, hvis du hadde kort hår. Tydeligvis er jo frisør så DUMT :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Humlen¤

Det er ingen som har sagt at det er DUMT. Likevel, man skal väre ganske slöv i hånden for ikke å klare å sette opp en hestehale eller lignende selv. Men så er det jo snakk om hva vi forskjellige mennesker prioriterer. Vi er som sagt forskjellige. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...