Gjest trist Skrevet 22. juni 2004 #1 Skrevet 22. juni 2004 Hei! Jeg skal dessverre i begravelse denne uken, og lurer på om noen har noen forslag til hvordan jeg kan ordne håret? Jeg har langt hår, og men ønsker å få håret bakover. Jeg skal til frisøren, og hun har sikkert noen forslag men tenkte jeg kunne høre her også hva som passer seg.
Gjest Xavia Skrevet 22. juni 2004 #3 Skrevet 22. juni 2004 Skal du til frisøren for å få ordnet håret til en begravelse?? :o
Suzy Skrevet 22. juni 2004 #4 Skrevet 22. juni 2004 ? :o Sett det opp i topp - mest mulig unna ansiktet og minst mulig fancy...
Gjest trist Skrevet 22. juni 2004 #5 Skrevet 22. juni 2004 Reagerer dere på at jeg skal til frisøren? Jeg snakker jo selvsagt ikke om noen fancy festoppsetning. Jeg tenkte bare å få det vekk fra ansiktet i en knute eller noe sånt, og jeg er ikke flink med hår selv så jeg vil helst slippe å rote med det på den dagen. Er det virkelig rart? Bare lurer jeg.
Jens Skrevet 22. juni 2004 #6 Skrevet 22. juni 2004 ja, det er jo utrolig viktig att hårfrisyren er godt planlagt til en begravelse... :o
Tusenfryd Skrevet 22. juni 2004 #7 Skrevet 22. juni 2004 Ikke rart, men litt uvanlig kanskje? Du gjør hva du føler for selvsagt. Selv sparer jeg sånne besøk utenom vanlig klipp og stell, til festligere anledninger som bryllup og ball. Til begravelse hadde jeg med langt hår tatt det i en hestehale eller en knute, det gjør du lett med en tøyelig hårstrikk eller en klemme. Hvordna har du håret ellers da?
Gjest Poirot Skrevet 22. juni 2004 #8 Skrevet 22. juni 2004 Jeg ville satt det i en hestehale, jeg. Har man penger til frisørbesøk er jo det også greit, men jeg ville passet meg for å set for stylet ut.
Gjest Myumi Skrevet 22. juni 2004 #9 Skrevet 22. juni 2004 Reagerer dere på at jeg skal til frisøren? Jeg snakker jo selvsagt ikke om noen fancy festoppsetning. Jeg tenkte bare å få det vekk fra ansiktet i en knute eller noe sånt' date=' og jeg er ikke flink med hår selv så jeg vil helst slippe å rote med det på den dagen. Er det virkelig rart? Bare lurer jeg.[/quote'] Det er slettes ikke rart. Når det er en stor begravelse med en evt. sammenkomst etterpå er det ikke noe galt i å få stelt håret, det betyr da ikke at det er noe party av den grunn. Enkelte må jo bare se det verste i alt Snart heter det vel at man ikke bryr seg om den avdøde og hans/hennes familie, bare om håret er riktig...... :o Det er så man kan få fnatt av enkelte her altså.
Gjest Anonymous Skrevet 22. juni 2004 #10 Skrevet 22. juni 2004 Jeg skal i to begravelser denne uken og faktisk så er det mange som skal til frsør før begravelsene. Jeg hadde heller ikke trodd det var vanlig men det er kanskje det.
Gjest Xavia Skrevet 22. juni 2004 #11 Skrevet 22. juni 2004 Jeg skal i to begravelser denne uken og faktisk så er det mange som skal til frsør før begravelsene. Jeg hadde heller ikke trodd det var vanlig men det er kanskje det. Ja, jeg er heldigvis ikke så bevandret i begravelse at jeg visste at dette var vanlig. Ved nærmere ettertanke så tror jeg nok at min bestemor gåt til frisøren før begravelser.
Jens Skrevet 22. juni 2004 #12 Skrevet 22. juni 2004 For å si det sånn. I de få begravelsene jeg har vært i, hadde det ikke spillt noen rolle om håret var pent oppsatt eller ikke, da jeg har grått så mye og klemt så mye att jeg ikke har sett ut, hverken hår eller sminke, men det er meg da.............
Fru Snurp Skrevet 22. juni 2004 #13 Skrevet 22. juni 2004 Hvis noen føler veldig behov for å gå til frisøren før en begravelse, så synes de får gjøre det. Selv har jeg vært i mange begravelser. Har aldri tenkt på å gå til frisøren. Har alltid hatt nyvasket hår bakover i en enkel hestehale, og det klarer jeg utmerket godt å gjøre selv. Noen ganger har jeg hatt en sort tøyblomst (som sitter fast på strikken) eller sort sløyfebånd i hestehalen. Har ikke sett noen grunn til å ha noe mer avansert enn det.
Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 22. juni 2004 #14 Skrevet 22. juni 2004 Det er ikke vanlig å dra til frisören når man skal i begravelse. For de som er over 65, eller de med masse ubrukte penger, ja da er det vel vanligere. Men i min aldersgruppe eller sosialeklasse som er ganske vanlig er det ikke normalt... Men vi er jo forskjellige her...Heldigvis
Gjest trist Skrevet 22. juni 2004 #15 Skrevet 22. juni 2004 Takk for svar, spesielt til deg Appleblossom! Jeg pleier som regel å ha håret løst, og ville stelle det fordi jeg vet at avdøde synes det var pent. Det er av respekt for ham at jeg ikke vil ha håret løst. Men jeg kan jo selvsagt ha en helt vanlig hestehale som noen sier her. Hvis noen vil reagere på at jeg går til frisøren, så tror jeg heller at jeg avlyser den timen.
Gjest Poirot Skrevet 22. juni 2004 #16 Skrevet 22. juni 2004 Hvis noen vil reagere på at jeg går til frisøren, så tror jeg heller at jeg avlyser den timen. Må du på død og liv fortelle folk at du har vært hos frisør, da????? Hva med å drite i hva andre mener? Hva med å godta at kanskje ikke folk flest går til frisør for begravelse, men at du gjør som du selv vil?
Gjest Anonymous Skrevet 22. juni 2004 #17 Skrevet 22. juni 2004 Takk for svar, spesielt til deg Appleblossom! Jeg pleier som regel å ha håret løst, og ville stelle det fordi jeg vet at avdøde synes det var pent. Det er av respekt for ham at jeg ikke vil ha håret løst. Men jeg kan jo selvsagt ha en helt vanlig hestehale som noen sier her. Hvis noen vil reagere på at jeg går til frisøren, så tror jeg heller at jeg avlyser den timen. men du behøver vel ikke si det til noen , gjør du. Gjør det du synes er riktig, du har dine grunner og da synes jeg du skal gjøre som du vil
Gjest trist Skrevet 22. juni 2004 #18 Skrevet 22. juni 2004 Poirot: selvfølgelig ikke. Det jeg mente var at jeg er ganske klønete med håret selv slik at mine nærmeste kanskje hadde skjønt at det var stelt av en frisør. Takk for svar, Gamle Alex!
Gjest Xavia Skrevet 22. juni 2004 #19 Skrevet 22. juni 2004 Håper det går greit i begravelsen, uavhengig av frisøoppsatt hår eller ikke. En til deg, siden du sikkert ikke har det så veldig bra om dagen.
Ella Skrevet 22. juni 2004 #20 Skrevet 22. juni 2004 Jeg ville unngått hestehale dersom håret ditt er veldig langt. Har selv langt hår, og hadde uten tvil valgt å samle alt i en pen flette bak. Klassisk og ryddig! Hilsen Ella
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå