AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #1 Skrevet 27. juni 2014 Nesten ferdig med antibiotikakur, føler meg frisk som en fisk, strålende vær og helg. Meeeen: "vær forsiktig med sol i to uker etter kuren er avsluttet". Nedtur! Betyr det at jeg ikke bør være ute i solen i shorts og singlet også? Noen som har erfaring med dette? Anonymous poster hash: 67e7f...816
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #2 Skrevet 27. juni 2014 Om du er typen som ikke bryr deg så veldig om store utslett og hudforandringer er det jo bare å sole i vei. Type reaksjon og grad kommer litt ann på hvilken type antibiotika du har brukt Du bør bruke heldekkende tøy og holde deg i skyggen samt smøre deg med solkrem. Ansiktet, halsen og hender er spesielt utsatt. Anonymous poster hash: 97a28...546
lemon-aid Skrevet 27. juni 2014 #3 Skrevet 27. juni 2014 Jeg brukte et antibiotikum mot akne, Tetracyclin, og fikk beskjed om å ikke eksponere meg direkte for sol, så da tolket jeg det som å IKKE sole meg :-) Smør deg inn med solfaktor og ikke legg deg ned for å steike i sola. Hadde nok våget meg ut i sommerklær, bare ikke lagt meg ned når sola var på det sterkeste..
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2014 #4 Skrevet 28. juni 2014 Betyr det at jeg kan være ute om ettermiddag/kveld? I tskjorte og shorts? Eller bør jeg være forsiktig da også? Det er Doksycyklin Hexal 100 mg jeg har brukt. Anonymous poster hash: 67e7f...816
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå