Gå til innhold

Hvor mye høy musikk skal man tåle fra en nabo?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi bor i en enebolig. Naboen vår er en heller ustabil mann som tidvis spiller musikk så vi nesten "rister" inne i huset vårt. Det dundrer av bassen. På terassen orker vi ikke å være. Dette har pågått i flere år, men blir bare oftere og oftere, og høyere og høyere.

Nå er det igang igjen og jeg kjenner jeg holder på å klikke av DUNK, DUNK. Hjelper ikke å ha på tv`n her heller. Dunkingen overdøver alt.

Vi har ikke ringt til politiet før vi er vel egentlig redd for at alt vil bli verre etterpå. I tillegg lurer vi på om politiet virkelig bryr seg om å komme? Er musikkstøy noe vi bare må tåle siden det er på dagtid og kveldstid?

Anonymous poster hash: 82a25...63d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det må dere ikke tåle selv om det er på dagtid eller kveldstid.

Man kan ikke bråke som man vil i tide og utide.

Ville ringt til politiet på 02800, og forklart situasjonen.

Har de mulighet så kommet de, og kan de ikke akkurat nå. Så ringet du neste gang.

AnonymBruker
Skrevet

Selv om det er innenfor de tidene man kan bråke så skal det likevel holdes alminnelig ro også i disse tidene. Ville prøvd å snakke med naboen på en høflig måte, hvis ikke det fungerer så ville jeg ringt politiet

Anonymous poster hash: 90775...fee
Skrevet

Kan du ikke ringe på til naboen og prate med han?

Noen mennesker gjør bare som de vil fordi de ikke tenker eller forstår. Om du forklarer han situasjonen, så vil han kanskje forstå. Om han viser deg null forståelse ville jeg pratet med politiet. Eventuelt får dere gå rettens vei.

Gjest SoccerPlayer
Skrevet

Gjør igjenn, og ha på høy musikk når de sover :P

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke ringe på til naboen og prate med han?

Noen mennesker gjør bare som de vil fordi de ikke tenker eller forstår. Om du forklarer han situasjonen, så vil han kanskje forstå. Om han viser deg null forståelse ville jeg pratet med politiet. Eventuelt får dere gå rettens vei.

Takk for svar fra dere alle. Naboen kan ikke snakkes med, dessverre. Han er en "barnslig" type, en som henger litt igjen som en fjortis, selvom han nærmer seg 40 år. Vi kan ikke prate til han, de gangene vi har prøvd har alt blitt enda verre. (Har ikke nevnt musikken, men andre ting.)

Det beste for oss er å "gjemme oss" i haven vår på solskinnsdager og prate lavt, slik at han ikke vet at vi er hjemme. Da gidder han ikke å bråke.

Skrevet

Det er mye værre å spille musikk om natten når man normalt skal sove, enn å spille på dagen. Det er man ikke bedre selv... :P

Det er ikke sikkert de forstår hvor lydt det er, så det er mye bedre at TS prater med naboen.

AnonymBruker
Skrevet

TS: Da ville han nok bare trasset og spilt enda høyere og enda oftere. Dessuten finnes det andre naboer her, som jeg ikke ville plaget. (De andre naboene er ikke hjemme på dagtid, de bor heller ikke slik at musikken han plager dem særlig mye vil jeg tro. Vi er ligger imellom og tar imot lyden.

Skrevet

Takk for svar fra dere alle. Naboen kan ikke snakkes med, dessverre. Han er en "barnslig" type, en som henger litt igjen som en fjortis, selvom han nærmer seg 40 år. Vi kan ikke prate til han, de gangene vi har prøvd har alt blitt enda verre. (Har ikke nevnt musikken, men andre ting.)

Det beste for oss er å "gjemme oss" i haven vår på solskinnsdager og prate lavt, slik at han ikke vet at vi er hjemme. Da gidder han ikke å bråke.

Er det noen som passer på denne mannen? Siden han tydeligvis lever i sin egen verden?

Jeg syns egentlig at dette er uholdbart. Hva om dere ønsker å flytte? Er vel ingen som ønsker å flytte inn i huset deres?

Boligverdien må jo synke voldsomt pga dette, så egentlig burde vel han få lydisolert huset sitt?

AnonymBruker
Skrevet

TS: Jeg er redd naboen vil finne på noe hvis vi ringer politiet. Det er så ille at jeg faktisk ikke liker å dra på ferie fordi jeg er redd for hva han kan finne på når vi er borte.

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som passer på denne mannen? Siden han tydeligvis lever i sin egen verden?

Jeg syns egentlig at dette er uholdbart. Hva om dere ønsker å flytte? Er vel ingen som ønsker å flytte inn i huset deres?

Boligverdien må jo synke voldsomt pga dette, så egentlig burde vel han få lydisolert huset sitt?

TS: Akkurat dette med å selge har vi pratet om. Det går jo både på støy og at hus og hage ikke ser ut. Jeg vet ikke om mannen har noe tilsyn, jeg tror ikke det. Ser aldri noen biler der borte iallefall, ikke andre mennesker enn han heller. Det aller verste er at han har små barn som tidvis er hos han. (Jeg har hørt at moren har mistet omsorgen, men jeg vet ikke om det stemmer. Har ingen anelse hvem hun er.)

Skrevet

TS: Akkurat dette med å selge har vi pratet om. Det går jo både på støy og at hus og hage ikke ser ut. Jeg vet ikke om mannen har noe tilsyn, jeg tror ikke det. Ser aldri noen biler der borte iallefall, ikke andre mennesker enn han heller. Det aller verste er at han har små barn som tidvis er hos han. (Jeg har hørt at moren har mistet omsorgen, men jeg vet ikke om det stemmer. Har ingen anelse hvem hun er.)

Tror du virkelig noen vil flytte inn i huset deres når dere har en sånn nabo?

Jeg tror denne naboen trenger hjelp, men jeg aner ikke hvordan du skal få noen til å hjelp han.

Trist at barna må vokse opp på denne måten ... noen burde gripe inn så naboen får skikk på seg.

AnonymBruker
Skrevet

ring politiet om han spiller så høy musikk når han har barna hos seg, gjerne at du har åpent vindu eller dør slik at noe av musikken hans blir hørt i andre enden, si at du bekymrer deg for barna oppi dette, men at musikken er like ille andre tider også og når du sier i fra til han så blir han verre etterpå og at du frykter konsekvensene av at du har ringt til de

Anonymous poster hash: c9c79...bd9
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...