Gå til innhold

Hvor mye veide dere da dere ble gravide?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvor høye er dere? Gjerne si hvor mye dere la på dere også. Bare litt nysgjerrig da jeg skal endel ned i vekt og har lyst på barn om noen år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjerne flytt denne tråden hvis den er plassert feil.

AnonymBruker
Skrevet

Veide nøyktig 70 kg da jeg ble gravid, og gikk på det meste opp til 76 kg. Jenta var 48 cm lang og 3050g da hun kom til.

Jeg er 1.75 høy.

Anonymous poster hash: fea13...694

AnonymBruker
Skrevet

Veide alt for mye, 84 kg. Jeg gikk opp lite pga kvalme. Gikk ned i egenvekt. Veide 86 som høygravid, 79 kg dagen etter fødselen.

Anonymous poster hash: edcff...2f9

AnonymBruker
Skrevet

Veide alt for mye, 84 kg. Jeg gikk opp lite pga kvalme. Gikk ned i egenvekt. Veide 86 som høygravid, 79 kg dagen etter fødselen.

Er forresten 1,69 høy. Babyen veide 3,6 kg.

Skrevet

Tusen takk til dere som har svart, synes det er interessant å se hvor mye dere gikk opp i forhold til startvekten. Noen flere?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg veide 55 kg og er 169 cm høy, veide ca 70 kg på slutten. Gikk ned til 60 kg etter fødselen. Barnet veide 3490 g og var 50 cm langt. I dag etter 3 fødsler veier jeg 67 kg.

Anonymous poster hash: a32c6...5f0

Skrevet (endret)

Jeg er 166 cm høy og veide 58 kg når jeg ble gravid og gikk totalt opp til 72 kg. Altså 14 kg opp.

Etter en uke etter fødselen veide jeg 65 og nå et år etter veier jeg 54. Babyen var 50 cm lang og veide 3306 gram :)

Vekta har ikke vært et problem i det hele tatt og jeg har hele tiden følt meg fin, både som høygravid og etter fødselen :)

Edit: la til høyden min.

Endret av Gray
AnonymBruker
Skrevet

Før første graviditet veide jeg 58 kg, la på meg 12 hvorav alle var borte tre uker etter fødsel.

Før andre graviditet veide jeg 58 kg, la på meg 14 kg. 10 kg var borte etter en uke. De siste 4 kg borte i løpet av første mnd og har gått ned 3 kg til nå 1 år etter.

Er forresten 164 cm og begge barna veide rundt 4 kg :)

Anonymous poster hash: 77ce1...0e9
AnonymBruker
Skrevet

Er 155 høy, veide 68-69 kg før graviditet (litt overvektig), la på meg ca 15 kg og fikk en helt gjennomsnittlig baby på 3,5 kg og 51 cm.

3 mnd etter fødsel var jeg tilbake til startvekt, helt uten slanking/trening, hvis det er av interesse - så de 15 kiloene var bare "babyvekt".

Anonymous poster hash: d4f3b...182
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vil du vite hva vi veide før graviditet?

Det er jo høyst individuelt :)

Anonymous poster hash: c89d0...fa6

AnonymBruker
Skrevet

Veide 58 kg, 171 cm. La på meg 9,5 kg.

Anonymous poster hash: 61ba7...b4e

Skrevet

Hvorfor vil du vite hva vi veide før graviditet?

Det er jo høyst individuelt :)Anonymous poster hash: c89d0...fa6

bare nysgjerrig på vektoppgangen og da kan det være relevant å vite startvekt og høyde.
AnonymBruker
Skrevet

51 kg. Gikk opp 12 kg. Noen måneder etter veide jeg 48 kg. Baby veide helt gjennomsnittlig.

48 kg da jeg ble gravid neste gang. Gikk opp 8 kg. Fødte til termin og baby var under gjennomsnittet. Må legge til at dette var et komplisert svangerskap. Gikk raskt tilbake til 48 kg og har vært stabil der siden. Jeg er 166 cm høy.

Anonymous poster hash: 9e072...92f

Gjest Keikolina
Skrevet

Veide 64 og er 152 cm. Jeg gikk opp til 80 kg, barnet var 3860 gram og 47 cm. Nå veier jeg 48 kg :)

AnonymBruker
Skrevet

bare nysgjerrig på vektoppgangen og da kan det være relevant å vite startvekt og høyde.

Du ber oss jo "gjerne" si hvor mye vi gikk opp, litt vanskelig å vite at det er dette du primært er ute etter.

Anonymous poster hash: c89d0...fa6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg veide 52 kg og var 166 cm høy da jeg ble gravid. Jeg gikk opp hele 20 kg, så ut som en vandrende flodhest. Mye av dette var vann, for et par uker etter fødselen var jeg nede i 56. Dessverre forsvant de siste kg under ammingen.

Anonymous poster hash: cfa41...c4a

Skrevet

Du ber oss jo "gjerne" si hvor mye vi gikk opp, litt vanskelig å vite at det er dette du primært er ute etter. Anonymous poster hash: c89d0...fa6

jeg fokuserer vel ikke egentlig på noen av delene, bare litt nysgjerrig på dette med graviditet og vekt.
AnonymBruker
Skrevet

165cm høy, 73kg før og 81kg nå i uke 32.

Anonymous poster hash: dc4ce...81a
Skrevet

172 cm høy, veide 63 kg, gikk opp 12 kg, og nå tre mnd etter fødsel veier jeg 57. Var tilbake på startvekta etter rundt to uker tror jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...