AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #1 Skrevet 27. juni 2014 Svaret på dette er selvsakt nei Anonymous poster hash: 95d81...855 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #2 Skrevet 27. juni 2014 Det synes jeg. De satt deg ut i verden. Alternativet er tross alt at du endte opp som en våt flekk på et laken. Anonymous poster hash: b31f4...0cb 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #3 Skrevet 27. juni 2014 Det synes jeg. De satt deg ut i verden. Alternativet er tross alt at du endte opp som en våt flekk på et laken. Anonymous poster hash: b31f4...0cb Så om dine foreldre slår deg. voldtar deg misbrukker deg så synes du man skal respektere dem ? For noen barn ville det faktisk vært bedre om de hadde endt opp som en våt flekk på et laken. Anonymous poster hash: 95d81...855 10
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #4 Skrevet 27. juni 2014 Så om dine foreldre slår deg. voldtar deg misbrukker deg så synes du man skal respektere dem ? For noen barn ville det faktisk vært bedre om de hadde endt opp som en våt flekk på et laken. Anonymous poster hash: 95d81...855 Veell. Når snakker du jo om lovbrudd. Da skal jo foreldrene i fengsel for slikt. Ellers, så lenge det ikke er snakk om lovbrudd burde man respektere sine foreldre. Anonymous poster hash: b31f4...0cb 1
Kittykat Skrevet 27. juni 2014 #5 Skrevet 27. juni 2014 (endret) Det kommer jo an på hvordan foreldrene behandler deg. Er de som vanlige foreldre, dvs setter grenser innenfor normalen, gir deg mat på bordet, tak over hodet, klær på kroppen og en seng å sove i, generelt tar vare på deg og forsørger deg, så klart man skal repsektere dem. Er de jævlige, som en annen sier over her, så blir det en annen sak. Da er det snakk om mishandling. Endret 27. juni 2014 av Kittykat
Gjest Corto Maltese Skrevet 27. juni 2014 #6 Skrevet 27. juni 2014 Gode foreldre fortjener repsekt. Dårlig foreldre fortjener ikke repsekt 13
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #7 Skrevet 27. juni 2014 Veell. Når snakker du jo om lovbrudd. Da skal jo foreldrene i fengsel for slikt. Ellers, så lenge det ikke er snakk om lovbrudd burde man respektere sine foreldre. Anonymous poster hash: b31f4...0cb Hva med foreldre som utfyller rollen som en god forelder, men er et dårlig menneske ellers? En som er glad i deg, vil ditt beste, gir deg det du måtte trenge, men som mangler moraler, etikk, selvinnsikt, er dobbeltmoralsk, uempatisk, skruppelløs. En som ønsker det beste for sine barn, men ønsker andre vondt? Jeg har et prakteksemplar av det ovennevnte til mor. Fortjener hun min respekt? Anonymous poster hash: ae892...c03 1
Gjest SoccerPlayer Skrevet 27. juni 2014 #8 Skrevet 27. juni 2014 (endret) Svaret på dette er selvsakt nei Anonymous poster hash: 95d81...855 Svaret på dette er selvsagt ja! Så lenge de ikke er voldlige så klart. Endret 27. juni 2014 av SoccerPlayer
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #9 Skrevet 27. juni 2014 Hva med foreldre som utfyller rollen som en god forelder, men er et dårlig menneske ellers? En som er glad i deg, vil ditt beste, gir deg det du måtte trenge, men som mangler moraler, etikk, selvinnsikt, er dobbeltmoralsk, uempatisk, skruppelløs. En som ønsker det beste for sine barn, men ønsker andre vondt? Jeg har et prakteksemplar av det ovennevnte til mor. Fortjener hun min respekt? Anonymous poster hash: ae892...c03 Så lenge moren din ikke har gjort noe ulovlig mot deg så fortjener hun din respekt. Hun har tross alt bært deg i magen sin og satt deg ut i verden. Alle mennesker er ikke perfekte. Anonymous poster hash: b31f4...0cb
Gjest BettyBoop Skrevet 27. juni 2014 #10 Skrevet 27. juni 2014 Svaret på dette er selvsagt ja! Så lenge de ikke er voldlige så klart.er vold det eneste negative foreldre kan gjøre? 1
Gjest SoccerPlayer Skrevet 27. juni 2014 #11 Skrevet 27. juni 2014 er vold det eneste negative foreldre kan gjøre? Vold, omsorgssvikt, eller lage psykiske skader på barna. Kommer ikke på noe mer negativt.
SiMa Skrevet 27. juni 2014 #12 Skrevet 27. juni 2014 Definer "respektere". Virker som de fleste her egentlig mener nei, foreldre skal ikke respekteres uansett. (Selvfølgelig skal foreldre respekteres, med mindre... )
Gjest BettyBoop Skrevet 27. juni 2014 #13 Skrevet 27. juni 2014 Vold, omsorgssvikt, eller lage psykiske skader på barna. Kommer ikke på noe mer negativt. hva om de stadig slenger dritt om andre og lærer barna stygge fordommer f.eks?
Mrs Smith Skrevet 27. juni 2014 #14 Skrevet 27. juni 2014 Nei jeg synes man skal kunne si ifra til hverandre! Det går selvsagt begge veier.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #15 Skrevet 27. juni 2014 Så lenge moren din ikke har gjort noe ulovlig mot deg så fortjener hun din respekt. Hun har tross alt bært deg i magen sin og satt deg ut i verden. Alle mennesker er ikke perfekte. Anonymous poster hash: b31f4...0cb Så om hun hadde gjort deg eller dine nærmeste noe ondt, ville du sett at jeg enda stod ved hennes side og støttet henne for de ugjerninger hun hadde påført deg? Ingen er perfekte. Vi kan være enige så langt. Likevel definerer jeg et uperfekt menneske en som gjort små/grove feil i livet og som har gjort opp for seg, en som ikke har hele livet sitt i orden, en som ikke presterer eller oppnår enkelte ting og mål i livet mm. Her snakker vi onde mennesker som ønsker døden for sine medmennesker, som forbanner og fordømmer uskyldige for de minste ting, som har påført andre fysisk og psykisk smerte og terror og som endatil unnskylder sine ugjerninger med sin urasjonelle og forvrengte tankegang. Er disse menneskene mindre perfekte eller er de dårlige mennesker - onde mennesker? Anonymous poster hash: ae892...c03
Gjest BettyBoop Skrevet 27. juni 2014 #16 Skrevet 27. juni 2014 Så lenge moren din ikke har gjort noe ulovlig mot deg så fortjener hun din respekt. Hun har tross alt bært deg i magen sin og satt deg ut i verden. Alle mennesker er ikke perfekte.Anonymous poster hash: b31f4...0cb et hvert imbessil klarer å sette et liv til verden. Det er f.eks. ikke respektfullt at noen som er uskikkede som foreldre setter liv til verden og kanskke lar barna få et jævlig liv. 5
Gjest SoccerPlayer Skrevet 27. juni 2014 #17 Skrevet 27. juni 2014 hva om de stadig slenger dritt om andre og lærer barna stygge fordommer f.eks? Ja de fortjener heller ikke respekt. Skjønner ikke hvorfor sånne får lov å ha barn.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #18 Skrevet 27. juni 2014 Det er faktisk ganske mange her som svarer ja men egentlig mener nei. Anonymous poster hash: 95d81...855 1
Gjest Blomsterert Skrevet 27. juni 2014 #19 Skrevet 27. juni 2014 Hva med foreldre som utfyller rollen som en god forelder, men er et dårlig menneske ellers? En som er glad i deg, vil ditt beste, gir deg det du måtte trenge, men som mangler moraler, etikk, selvinnsikt, er dobbeltmoralsk, uempatisk, skruppelløs. En som ønsker det beste for sine barn, men ønsker andre vondt? Jeg har et prakteksemplar av det ovennevnte til mor. Fortjener hun min respekt?Anonymous poster hash: ae892...c03 Du kan jo respektere henne som mor. En trenger ikke respektere alle sider av personligheten. Men forstår du stiller spørsmålet etter hvordan du beskriver henne.
edn Skrevet 27. juni 2014 #20 Skrevet 27. juni 2014 Respekt er noe man skal gjøre seg fortjent til. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå