Gå til innhold

Vaskehjelp avlyser, får ikke helt beskjed? Hva tenker dere? Er jeg urimelig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

I hjemmet har vi vært noe frem og tilbake om anskaffelse av vaskehjelp. Vi fant ei, prøvde, men jobben duget ikke, så det ble ikke en fast avtale.

Fant ei ny, fikk god tone med henne, og hun skulle komme i dag.

I går sendte jeg henne en melding, hvor jeg skrev at jeg begynte på jobb kl 12, og lurte på når hun så for seg å komme. At hun kunne komme tidlig, så gikk jeg å trente før jobb, eller om hun kunne komme kl 11, så vi fikk en gjennomgang før jeg gikk på jobb.

Da fikk jeg til svar at hun var dårlig i formen, men om hun ble bedre, kunne hun komme kl 11. Håpte at jeg ikke fikk dårlig inntrykk av henne om hun måtte avlyse.

Jeg svarte at alle kan bli syke innimellom. Men ber henne gi beskjed.

Får tilbake at hun selvfølgelig gir beskjed. Og hun spør om hun skal komme på Lørdag, hvis det ikke gikk i dag.

Jeg sier at det kan gå bra.

Så hører jeg ingenting mer.

Nå for 10 minutter siden får jeg en melding via facebook, hvor hun spør om jeg fikk hennes SMS. Hun hadde sendt en tidligere i dag, men hatt problemer med telefonoperatør og telefon, så jeg fikk den nok senere i dag eventuelt.

Jeg er fryktelig usikker hvordan jeg skal reagere. Jeg følte at ting ble litt useriøst, og at hun vaser det bort. Det var en stor konsert i området i går, og må helt ærlig si at jeg lurer på hvorvidt hun heller ville gå på konsert, og være fyllesyk i dag, i stedet for å vaske. Samtidig vil jeg ikke dømme, fordi det kan jo faktisk være at hun er syk, og har mobilproblemer..

Tenker også at hun kunne sendt meg en tekstmelding i går, eller på facebook, i går kveld at hun var sjuk. Med tanke på min tid, og at jeg ikke satt hjemme og ventet.. Er jeg urimelig?

Hva ville dere tenkt?

Anonymous poster hash: 7a898...ad6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om hun faktisk er syk eller ei er det jo helt umulig for både deg og oss å gjette, og det er derfor veldig dumt å spekulere i det. Men! Når hun ikke fikk svar/bekreftelse på sms fra deg burde hun ringt deg i morges for å dobbeltsjekke og ikke bare antatt at du har fått sms.

• Liker 1
Skrevet

Synes dere burde fastsatt eksakt klokkeslett, god tid på forhånd. Dermed har man å møte opp eller avlyse om man blir syk. Ikke noe om og men, sms og Facebook. Man må ha faste ting å forholde seg til, ellers skeier det ut. Men det er jo bare å gi henne en sjanse til, så ser du vel hva slags person du har med å gjøre.

AnonymBruker
Skrevet

Dette var første gang, og vi hadde en avtale om fast Fredager. Når Torsdagen da kom, uten at jeg hadde hørt noe mer fra henne, så tenkte jeg å høre når hun så for seg å komme.. Planen er å ha fast avtale, men det var viktig at jeg var hjemme nå først, for å kunne hilse på osv..

Vi har en fast avtale hver 14. dag (annenhver Fredag) fremover.

Jeg var bare overrasket over at hun ikke nevnte på forhånd at hun var syk, før jeg tok kontakt. Og at jeg ikke fikk noen beskjed i går kveld. I stedet ble jeg værende hjemme, og litt ventende på hvorvidt hun dukket opp.

Jeg kan jo høre med henne om morgendagen enda er aktuell, å ta det derfra. Dette ble ihvertfall veldig rotete og useriøst.

Er det ok å sende melding samme dag? Eller kan jeg forvente å få beskjed kvelden før, ettermiddagen før?

Skrevet

Litt skummelt å drive med synsing i sånne tilfeller. Tenker du får gi henne en sjanse og se om det gjentar seg eller ikke:)

AnonymBruker
Skrevet

Tja, det kan hende at man blir syk samme dag som man skal på jobb, så det kan være vanskelig å si fra om det kvelden før. Men jeg syns du skal forvente at hun sier i fra om hun kommer eller ikke. Og gjerne da si i fra i god tid så du slipper å vente hele dagen.

Anonymous poster hash: 32544...00a

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

I hjemmet har vi vært noe frem og tilbake om anskaffelse av vaskehjelp. Vi fant ei, prøvde, men jobben duget ikke, så det ble ikke en fast avtale.

Fant ei ny, fikk god tone med henne, og hun skulle komme i dag.

I går sendte jeg henne en melding, hvor jeg skrev at jeg begynte på jobb kl 12, og lurte på når hun så for seg å komme. At hun kunne komme tidlig, så gikk jeg å trente før jobb, eller om hun kunne komme kl 11, så vi fikk en gjennomgang før jeg gikk på jobb.

Da fikk jeg til svar at hun var dårlig i formen, men om hun ble bedre, kunne hun komme kl 11. Håpte at jeg ikke fikk dårlig inntrykk av henne om hun måtte avlyse.

Jeg svarte at alle kan bli syke innimellom. Men ber henne gi beskjed.

Får tilbake at hun selvfølgelig gir beskjed. Og hun spør om hun skal komme på Lørdag, hvis det ikke gikk i dag.

Jeg sier at det kan gå bra.

Så hører jeg ingenting mer.

Nå for 10 minutter siden får jeg en melding via facebook, hvor hun spør om jeg fikk hennes SMS. Hun hadde sendt en tidligere i dag, men hatt problemer med telefonoperatør og telefon, så jeg fikk den nok senere i dag eventuelt.

Jeg er fryktelig usikker hvordan jeg skal reagere. Jeg følte at ting ble litt useriøst, og at hun vaser det bort. Det var en stor konsert i området i går, og må helt ærlig si at jeg lurer på hvorvidt hun heller ville gå på konsert, og være fyllesyk i dag, i stedet for å vaske. Samtidig vil jeg ikke dømme, fordi det kan jo faktisk være at hun er syk, og har mobilproblemer..

Tenker også at hun kunne sendt meg en tekstmelding i går, eller på facebook, i går kveld at hun var sjuk. Med tanke på min tid, og at jeg ikke satt hjemme og ventet.. Er jeg urimelig?

Hva ville dere tenkt?

I blant skjer rare ting samtidig, gi henne the benefit of a doubt :)

Anonymous poster hash: 734c1...3d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...