Rapitap Skrevet 22. juni 2004 #1 Skrevet 22. juni 2004 Er det noen av dere som har tatt laserkorreksjon på øynene, slik at dere slipper å bruke briller?! Noen som vet hvor dette gjøres og ikke minst - hva er prislappen??
Suzy Skrevet 22. juni 2004 #2 Skrevet 22. juni 2004 Ja jeg har tatt - en gang - og skal tilbake for korrigering i august. Jeg hadde perfekt syn rett etterpå, men det har glidd tilbake så jeg bruker linser igjen nå. Håper at de klarer å rett på det neste runde. Tok hos Norsk Synskirurgi, men de gjør det også hos Argus og noen andre.. Søk på laserkirurgi på nettet så får du opp mange. Prislappen var/er 30.000 kr... :-?
Suzy Skrevet 22. juni 2004 #4 Skrevet 22. juni 2004 Jepp - det er dyrt, men om du tenker på utgifter tilo linser/briller resten av livet er det ikke så ille..
Rapitap Skrevet 22. juni 2004 Forfatter #5 Skrevet 22. juni 2004 Men, du skal jo igjen...da er det vel ikke bare en gang?! Sukk - dette var kjempedyrt...eller, dette kan være en god engangsinvistering, sant!! =)
Suzy Skrevet 22. juni 2004 #6 Skrevet 22. juni 2004 Jeg betaler bare en gang da! Når jeg ikke ser bra etter operasjonen og de har garantert med godt dyn så betaler jeg ikke for flere inngrep - det er det de som bekoster såklart
Rio Skrevet 22. juni 2004 #7 Skrevet 22. juni 2004 Reis til Praha og få det gjort for 10.000, det blir vel en 15.000 med reisen, altså like mye man må betale for 1 øye her hjemme. Kjenner flere som har gjort det, null problem, og legene er gode.
Rapitap Skrevet 22. juni 2004 Forfatter #8 Skrevet 22. juni 2004 Ja? Hmm...det var noe å tenke på i sommervarmen det. =)
Sommerfugl83 Skrevet 22. juni 2004 #9 Skrevet 22. juni 2004 En bekjent av meg tok laserbehandlig og fikk dekket halvparten av trygdekontoret. :-) Husker ikke hvilken styrke man må opp i for å få noe dekket men det bør vel ikke være så vanskelig å få sjekket.... Når (ikke hvis...) jeg blir rik skal jeg også kvitte meg med linsene og brillene
Gjest Poirot Skrevet 22. juni 2004 #10 Skrevet 22. juni 2004 Jepp - det er dyrt' date=' men om du tenker på utgifter tilo linser/briller resten av livet er det ikke så ille..[/quote'] Det er bare det at de fleste blir langsynte i 50-årene.....
Rapitap Skrevet 22. juni 2004 Forfatter #11 Skrevet 22. juni 2004 Jeg har ikke så sterke briller. Har -0.25 på venstre og -0.75 på høyre...Er nærsynt...
Sommerfugl83 Skrevet 22. juni 2004 #12 Skrevet 22. juni 2004 Jeg har ikke så sterke briller. Har -0.25 på venstre og -0.75 på høyre...Er nærsynt... Nei, da får du nok ikke dekket det av trygdekontoret dessverre..... Har selv -5 og-5.75 så er omtrent blind når linsene er av..... uff.... er så dritt lei av linser
Gjest Anonymous Skrevet 22. juni 2004 #13 Skrevet 22. juni 2004 Jeg kunne egentlig fått operasjon gratis på rikshospitalet fordi jeg er veldig nærsynt og har hatt en del problemer med å bruke linser. Men det viste seg at jeg har for store pupiller (visstnok vanlig blant unge skandinaviske jenter, spesielt de blonde og blåøyde), så en operajon ville ført til at jeg fikk bra syn om dagen og elendig nattsyn. Så jeg må nok vente en stund...
Suzy Skrevet 23. juni 2004 #14 Skrevet 23. juni 2004 Det er sant - derfor lønner det seg å få det gjort før du er for gammel. Du får ikke dekket utgiftnen til operasjon så sant det ikke er noe helt særskilt i vien med øynene dine - jeg sjekket før jeg bestilte operasjon - men du får skrive av utgiftene på skatten om du ser dårligere enn -6 Jeg hadde -8 før operasjonen, by the way
Grooo Skrevet 23. juni 2004 #15 Skrevet 23. juni 2004 Jeg har også operert (har skrevet om det i mange tråder her før) og hadde -6 på det ene øyet. Har man mer enn -6 får man skrive av på skatten, så man ender på rundt 23.000 for operasjonen. Vist sparer man sikkert endel på å reise til Praha eller hvor det nå var, men da har du jo ikke muligheten til gratis etterkontroller og ev. etteropperasjoner som man har her i Norge.. Jeg syntes det var veldig trygt og godt å kunne komme til kontrol uka etter og en måned etter operasjonen, og så en gang i halvåret ett par år videre framover...
-Fisken- Skrevet 23. juni 2004 #16 Skrevet 23. juni 2004 Da har du jo ikke så veldig svakt syn at det gjør så mye? Mamma tok en slik operasjon, hun hadde -8 på begge øynene. På det ene måtte hun operere 2 ganger, det andre 3, før det ble helt bra. Men hun betalte selvfølgelig ikke mer en prisen av å gjøre det én gang. (35000)
Gjest Anonymous Skrevet 23. juni 2004 #17 Skrevet 23. juni 2004 Jeg hadde -8 før operasjonen, by the way :o
Gjest Anonymous Skrevet 23. juni 2004 #18 Skrevet 23. juni 2004 Jeg har også operert (har skrevet om det i mange tråder her før) og hadde -6 på det ene øyet. Har man mer enn -6 får man skrive av på skatten Også når man har akkurat -6,0 altså?
Gjest Virvel Skrevet 23. juni 2004 #19 Skrevet 23. juni 2004 Hvis jeg dropper linsene og bare bruker briller, og sparer linsepengene i fem år, får jeg råd til en operasjon. Men fem år med briller - når jeg er vant til å ha linser?
Rapitap Skrevet 23. juni 2004 Forfatter #20 Skrevet 23. juni 2004 Da har du jo ikke så veldig svakt syn at det gjør så mye? Gjør og gjør, men jeg bruker jo briller, det er det jeg er lei...briller! Vet nesten ikke hva jeg skal gjøre nå. For om man blir langsynt i 50 årene så muligens det jenver seg ut med årenene ... eller? Men 30 000 for å slippe å bruke briller kun for en periode.... ...Åh! Nå vet jeg ikke.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå