Gå til innhold

Engasjement "med mulighet for forlengelse" ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I denne jobbsøkertiden ser jeg så ofte stillinger utlyst av relativt kort varighet, men "med mulighet for forlengelse". Noen som vet hva dette vil si? Tipper det ikke alltid dreier seg om et vikariat for en annen person som man ikke helt vet vil komme tilbake i jobb eller ikke. Kan det være andre grunner?

Nå så jeg nettopp to rådgiverstillinger, begge er engasjement med varighet ut året, men med mulighet for forlengelse.

Kan det være slik at arbeidsgiver vil ha dekning for å kunne avslutte forholdet hvis ting ikke funker med den nyansatte?

Det er ikke aktuelt for meg å søke meg fra en fast jobb til en jobb som jeg bare så vidt rekker å begynne i før jeg må slutte...

Anonymous poster hash: c508d...b84
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det betyr nettopp det teksten innebærer, at det vil være mulighet for at den midlertidige stillingen blir forlenget. Staten er dessverre en stor synder på dette, kjenner mange som har vært midlertidige i mange år, også utover de 4 årene som egentlig er den øvre grensen.

Anonymous poster hash: f785d...382
AnonymBruker
Skrevet

Det betyr nettopp det teksten innebærer, at det vil være mulighet for at den midlertidige stillingen blir forlenget. Staten er dessverre en stor synder på dette, kjenner mange som har vært midlertidige i mange år, også utover de 4 årene som egentlig er den øvre grensen.

Anonymous poster hash: f785d...382

Hm, så det vil sannsynligvis si at stillingen/engasjementet forblir midlertidig, også etter den første "prøveperioden". Heh, er nemlig i et slikt arbeidsforhold nå (midlertidig på 9. året!), og det er litt av grunnen til at jeg søker meg bort fra min nåværende jobb. Sånn er det i staten, ja...

Anonymous poster hash: d206f...287

AnonymBruker
Skrevet

Som du nevner kan det være et vikariat der man ikke vet om den opprinnelige eieren av stillingen kommer tilbake, det kan være et prosjekt man håper å videreføre men er usikker på fremtiden til, det kan være avhengig av oppdragsmengde for firmaet, det kan avhenge av om man får penger til å lønne noen i stillingen over videre budsjett, firmaet kan være i en fusjonsprosess der man er usikker på antall arbeidstakere som trengs videre osv.

Anonymous poster hash: 5e34b...def
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Støtter siste innlegg.

Og dere som går utover de 4 årene uten fast stilling, har dere ikke tillitsvalgte? På tide å organisere seg kanskje?

Anonymous poster hash: 9361f...c33

AnonymBruker
Skrevet

På tide å organisere seg kanskje?Anonymous poster hash: 9361f...c33

Svarer deg til tross for den småfrekke tonen din. Her hvor jeg jobber, i staten, på universitetet, er vi mange som går i midlertidige stillinger langt over fire år. Vi er alle (på min arbeidsplass) fagorganiserte, i ulike organisasjoner. Det er mange lovlige måter for staten å sno seg unna 4-års-regelen på.

Anonymous poster hash: d206f...287

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...