Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Venninnegjengen min på 5 stykker har i det siste begynt å holde meg utenfor.

Jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre nå. For en uke siden var vi i bursdagsfest hos en felles venninne alle fem, i besøket kommer der frem at de andre har planlagt å dra til syden om 4 uker uten å invitere meg med( spontan uspesifisert reise) Dette har skjedd for 2 år siden også når den samme gjengen dro til Berlin uten å invitere meg med. De tar mye kontakt ellers og er veldig hyggelig mot meg men Jeg føler at det ligger noe bak. Vi har kjent hverandre siden videregående og vi ble kjent samtidig. Jeg har hintet om å være med til syden men de bare ignorerer meg. Hva skal jeg gjøre? Noen som har holdt en venn utenfor på denne måten som kan fortelle meg hvorfor dere gjorde det?

Anonymous poster hash: 6a560...ec6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørr de rett ut?

AnonymBruker
Skrevet

Du må jo bare spørre rett ut om du ikke kan være med da!
Som regel så ligger det ikke annet bak enn at de ikke har tenkt så langt- og så er det lett å overtolke for den som "holdes utenfor".

Anonymous poster hash: db958...6a8
AnonymBruker
Skrevet

Om jeg spør rett ut later de som ingenting og finner på en unnskyldning, jeg vil vite hva dere tenker.

Sannheten får jeg ikke av dem.

Skrevet

Da må du gå til hver av dem under fire øyne og spørre om akkurat det samme... Men du får sikekrt fire forksjellige svar da :P

Skrevet

Jeg blir noen ganger litt oppgitt av mangelen på kommunikasjon som det tydeligvis er blitt mellom oss mennesker. Er det rart det er så mye konflikter rundt om når mennesker ikke evner å snakke sammen?

Hvis dere er en VENNinnegjeng så bør du da kunne ta dette opp med dem det gjelder? De er de eneste som kan gi deg svar på hvorfor, alt annet her inne blir kun synsing. Jeg skjønner at det ikke er en morsom prat å ta, for all del. Men det er det eneste som kan gi deg svar og da er det jo strengt tatt ingen vei utenom? Hvis de ikke en gang er såpass til venner at de kan gi deg et ærlig svar så er det kanskje på tide å ta dette vennskapet opp til vurdering?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har spurt dem om det før ang deres første tur, og da svarte de at de bare hadde bestilt uten å tenke så mye på det, men de hadde jo spurt alle utenom meg, og de satt i tillegg flere ganger å pratet om hvor gøy det ble, og når jeg hintet om jeg kunne ble med så ble de helt stille. Det føltes som om noen stakk meg med en kniv. Utrolig sårende og pinlig. De inviterer meg med på vanlige ting i hverdagen, så jeg forstår ikke hvorfor de ikke inviterer meg med til syden.

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Jeg har spurt dem om det før ang deres første tur, og da svarte de at de bare hadde bestilt uten å tenke så mye på det, men de hadde jo spurt alle utenom meg, og de satt i tillegg flere ganger å pratet om hvor gøy det ble, og når jeg hintet om jeg kunne ble med så ble de helt stille. Det føltes som om noen stakk meg med en kniv. Utrolig sårende og pinlig. De inviterer meg med på vanlige ting i hverdagen, så jeg forstår ikke hvorfor de ikke inviterer meg med til syden.

Det kan bare de selv svare deg på. Spør dem face to face på tomannshånd. Lykke til. :hug:

AnonymBruker
Skrevet

Uff, skjønner du blir lei deg.

Jeg kommer alltid med samme rådet i slike tilfeller, og nå kommer det til deg også: Snakk med den personen du føler du er mest fortrolig med og spør. Ikke vær anklagende på noen måte, da setter du de bare i forsvarsposisjon og så kommer det ingenting godt ut av det. Legg heller det frem noen lunde slik: Jeg lurer litt på hvorfor jeg ikke er invitert med til syden. Synes det er så rart når vi ellers er venner, men så holdes jeg utenfor i visse situasjoner som for eksempel sydenturen nå, og den gangen dere var i Berlin. Er det noe jeg har gjort som gjør at dere ikke vi ha meg med? Er det noe jeg kan endre på? Jeg blir lei meg når jeg blir holdt utenfor på denne måten.

Og så ser du hva hun svarer. Ta det face to face.

Anonymous poster hash: bc279...244
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...