Gjest Anonymous Skrevet 22. juni 2004 #1 Skrevet 22. juni 2004 Jeg er i den "heldige" situasjon at jeg kommer til å få mensen den dagen jeg gifter jeg meg. Fordi vi planlegger barn etter bryllup bruker jeg ikke p-piller nå, og har heller ikke brukt det på et halvt år. Men, mensen i bryllupet og bryllupsreisen vil jeg ikke ha. Er det dumt av meg å starte med p-piller nå, og bruke det for å hoppe over mensen og slutte med p-pillene igjen? Jeg skal jo også fly rett etter bryllupet. Er det ikke økt risiko for blodpropp når man starter med pillene? Finnes det andre alternativer?
liv Skrevet 22. juni 2004 #2 Skrevet 22. juni 2004 Søk så finner du flere som har samme spørsmål! Pillene du kan bruke heter forresten Primolut- N
Gjest Anonymous Skrevet 22. juni 2004 #3 Skrevet 22. juni 2004 Jeg leste at disse skal startes med tre dager før ventet mestruasjon. Men min er ganske uregelmessig. Når kan jeg starte med de da?
Isabel Skrevet 25. juni 2004 #4 Skrevet 25. juni 2004 Jeg brukte Primolut i fjor før ferien. Min også er uregemessig - men tok tabletter for sikkerhetsskyld, tror ikke det har noe å si. En skal begynne tre dager før ventet menstruasjon, så du kan jo begynne tre dager før du TROR du får det da. Funka bra, men en kan føle seg slapp og "oppblåst". Lykke til!
Dollface Skrevet 25. juni 2004 #5 Skrevet 25. juni 2004 Jeg leste at disse skal startes med tre dager før ventet mestruasjon. Men min er ganske uregelmessig. Når kan jeg starte med de da? Du starter 3 dager før forventet mens.... Og ikke utsett i mer enn 10 dager.
Gjest Anonymous Skrevet 26. juni 2004 #6 Skrevet 26. juni 2004 Jeg prøvde det der nå for et par uker siden, og ble positivt overrasket! Jeg begynte med pillene dagen før den helgen jeg ville utsette vekk ifra selv om jeg egentlig ikke venta mensen før mandag så begynte jeg torsdag. Da var jeg sikker på at helga var fri... Tok ikke pillene mer enn fra torsdag til og med søndag jeg da, og tirsdag kom da altså mensen! Kan nok hende jeg prøver en gang senere også! Lykke til!
Gjest gjest1 Skrevet 26. juni 2004 #7 Skrevet 26. juni 2004 Jeg anbefaler også Primolut. Kjedelig å få eventuelle bivirkninger av p-pille i bryllupsreisen (P-piller og fly er ingenting å bekymre seg for. Er man predisponisert for blodpropp skal man ikke bruke p-piller uansett)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå