Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lest ufattelig mange tråder her inne som omfatter røyking og hvor teit, usexy og ekkelt det er.

Misforstå meg rett, jeg er ikke veldig begeistret for røyk selv!

Men jeg synes det er veldig mye mer usexy og ekkelt om man spiser mye fet mat fra frysedisken mye bearbeidet kjøtt (pølser, kjøttdeig etc), halvfabrikata, lettbrus og godteri. Du ødelegger kroppen din da også og kroppen reagerer med å skille ut svette med vond lukt, dårlig ånde, dårlig avføring, og selvfølgelig har jo mange lett for å legge på seg om en fører et slikt kosthold.

Hvorfor er ikke dette ansett som like usexy og at man behandler kroppen sin dårlig?

Anonymous poster hash: f1b5d...beb
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fett er bra for deg. Og hva er så galt med lettbrus? Kunstig søtningsstoffer er ikke skadelig og å foretrekke fremfor sukkerholdig brus. Om noen spiser junkfood så forpester de ikke andres luft heller sånn som med røyk.

Anonymous poster hash: ee527...b78
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

At andre spiser en big mac gir ikke meg pusteproblemer. Jeg reagerer sterkt på røyk. Men de forbanna røykerne tror det eneste det går ut over er dem selv. Respektløst og egoistisk. Særlig de som stiller seg opp utforbi butikker.

Anonymous poster hash: f24ee...a28

• Liker 5
Skrevet

Hmm. Godt spørsmål. Jeg må si at jeg synes det er helt jævlig hvis noen sitter på bussen ved siden av meg og spiser pølse fra narvesen. Jeg synes lukta er så ufyselig. Har jeg rett til å si at han skal fjerne seg?

• Liker 1
Skrevet

I mine øyne er det akkurat like usexy å ha et usunt kosthold som det er å røyke. I begge tilfeller driter man jo totalt i sin egen helse.

• Liker 1
Gjest Gunfreak
Skrevet

De færreste er avhengig av Macdonalds mat, veldig mange dør av røyking

• Liker 4
Gjest Badebuksa
Skrevet

Er det ikke det da? Flere liker veltrente og (eller) sunne kropper, det er få som elsker feite mennesker pga de er feite.

Det jeg ikke liker med røyk er at det stinker, du plager andre med det mer enn folk som spiser hamburgere plager andre (hvis man ser bortifra at de hiver McDonaldsemballasjen langs veiene..).

Hver gang man skal ta toget eller bussen, står det en eller annen idiot og røyker.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Røyking ER verre. Syns det er greit å spise junkfood innimellom så lenge du ikke er overvektig å fortsatt sitter å presser i deg drittmat uten å bry deg. Røyking er kvalmt, usexy og harry.

Anonymous poster hash: 02421...dca
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal alt være så forbanna sexy hele tiden, da? Nei, det er ikke "sexy" å se folk spise fastfood, men det er vel ikke "sexy" å se dem spise havregrøt heller? (Bortsett fra i sjokoladereklame, der det ser ut som kvinnene får en nær-orgasme-opplevelse ved å spise den, men det er da ikke mange som oppfører seg slik når de spiser).

Det er tungt å puste i et rom der det røykes tett, men jeg tenker da ikke på at det er usexy.

Anonymous poster hash: d5a0d...1bb
  • Liker 2
Gjest New_Girl
Skrevet

Hvorfor skal alt være så forbanna sexy hele tiden, da? Nei, det er ikke "sexy" å se folk spise fastfood, men det er vel ikke "sexy" å se dem spise havregrøt heller? (Bortsett fra i sjokoladereklame, der det ser ut som kvinnene får en nær-orgasme-opplevelse ved å spise den, men det er da ikke mange som oppfører seg slik når de spiser).

Det er tungt å puste i et rom der det røykes tett, men jeg tenker da ikke på at det er usexy.

Anonymous poster hash: d5a0d...1bb

Har du ikke lært deg enda, at her på KG skal absolutt alt mennesker sier og foretar seg deles inn i turn-off eller turn-on.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De færreste er avhengig av Macdonalds mat, veldig mange dør av røyking

Overvekt er et stadig større problem i Norge, se feks Aftenposten senest i dag. Folk dør av dette også, og fedme er et avhengighetsproblem. Jeg jobber med å selge junk, og ser jo at det er veldig mange faste kunder som har store problemer med helsa.

Anonymous poster hash: a10ba...125

AnonymBruker
Skrevet

Det er så deilig å kunne se ned på en gruppe mennesker til enhver tid, røykere, junkfood-folk. Snar er det folk som spiser sukker som skal hudflettes. Hvordan får dere tid til å bry dere? Hvordan klarer dere å involvere dere så til de grader i noe som ikke gjelder dere. Hisse seg opp for at noen står og røyker utenfor en butikk, tenk heller hvor heldig du er som ikke røyker. Og du skades altså ikke av å gå forbi en som røyker, du burde heller tenke over hva du puster i deg til vanlig; eksos, og atter eksos. Dette er mer uheldig for deg enn en røyksky på et hjørne nå og da, som du kan gå forbi ved å ta en liten bue eller holde pusten i 5 sekunder, om det er så forferdelig for deg. Noen krisemaksinerer volsomt.

Men i bunn og grunn handler det om at vi har det så mye bedre om vi kan få hetse en gruppe mennesker. Fy for et lavmål det er.

Hilsen ikke-røyker med et kosthold uten fett og sukker.

Anonymous poster hash: 27e66...44f
AnonymBruker
Skrevet

Det er så deilig å kunne se ned på en gruppe mennesker til enhver tid, røykere, junkfood-folk. Snar er det folk som spiser sukker som skal hudflettes. Hvordan får dere tid til å bry dere? Hvordan klarer dere å involvere dere så til de grader i noe som ikke gjelder dere. Hisse seg opp for at noen står og røyker utenfor en butikk, tenk heller hvor heldig du er som ikke røyker. Og du skades altså ikke av å gå forbi en som røyker, du burde heller tenke over hva du puster i deg til vanlig; eksos, og atter eksos. Dette er mer uheldig for deg enn en røyksky på et hjørne nå og da, som du kan gå forbi ved å ta en liten bue eller holde pusten i 5 sekunder, om det er så forferdelig for deg. Noen krisemaksinerer volsomt.

Men i bunn og grunn handler det om at vi har det så mye bedre om vi kan få hetse en gruppe mennesker. Fy for et lavmål det er.

Hilsen ikke-røyker med et kosthold uten fett og sukker.

Anonymous poster hash: 27e66...44f

Hørt om astma?

Anonymous poster hash: ee527...b78

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser sjokolade hver dag, men er ikke blitt feit eller noe av den grunn. Er avhengig av sjololade!

Synest både røyk eller for mye junkfood er like ille.

Anonymous poster hash: 94e8c...6d5
Skrevet

Røyking er i mine øyne noe som går ut over...

- andre personer (passiv røyking)

- egen helse

- egen økonomi (det er svært dyrt)

- arbeidsinnsats (mange (ikke alle!) tar røykepauser i tillegg til sin matpause i løpet av dagen, og legger man sammen disse minuttene blir det et par timer i løpet av et år..)

- inneklima

- uteklima (røykstumper over alt)

- barn og unge (man eksponerer dem for røyk, at det er "greit" når man blir eldre

Junkfood går ut over...

- deg selv og helsa di

- økonomien din (ferdigpizza osv er jo dyrt, det også...)

- andre passasjerer på fly/tog etc som ikke får hele setet sitt for seg selv.

-

Vet ikke helt om det kan sammenlignes, altså... Det er jo ingen som sitter og passiv-inhalerer cola zero. Men røyklukt sitter i hår og klær etter at man har vært på besøk hos noen som røyker inne.

• Liker 2
  • 2 uker senere...
Skrevet

Røyk er helt klart verre enn burgere og pølser. Hjerteattakk er tøffere enn lungekreft. IMO.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...