AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #1 Skrevet 27. juni 2014 Noen tanker i natten... Jeg er ei jente, eller dame heter det vel nå, som alltid har vært veldig sosial og hatt mange venner. Men ilø av de siste ti årene ca har jeg møtt og mistet gradvis kontakten med mange fine folk. Og jeg kjenner at det bryr meg ikke engang?! Noen har jeg møtt fordi jeg var i ulike faser av livet: singel alenemamma, småbarnsmamma osv. Etterhvert som rollene forandret seg forsvant kontakten- gjerne på grunn av mitt manglende initiativ. Men så ser jeg at andre klarer å opprettholde slike kontakter, Selv i en travel hverdag. Og da lurer jeg på hva det er med meg som gjør At jeg snart ikke har andre enn kollegaer og mannen igjen som nettverk. Min beStevenninne gjennom mange år har prøvd i månedsvis å få til en avtale med meg- men jeg klarer ikke prioritere det i hverdagen. Det skal sies at jeg er utdannet sosionom og har en oppfølgende stilling. Jeg begynner å lure på om jeg er tom etter jobb og derfor begrenser det sosiale livet mitt? Begynner å bli litt bekymret for neste års 40års feiring: blir det meg og mannen bare?! Noen som kjenner seg igjen- kan det være alderen, jobben eller er jeg bare i ferd med å bli introvert på mine eldre dager? Anonymous poster hash: eca2f...cd3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #2 Skrevet 27. juni 2014 Å opprettholde et aktivt nettverk med 50-100 venner er faktisk ikke vanskeligere enn å venne seg til å slå på tråden til noen hver gang du kjører hjem fra jobben. Bare hilse på, spørre hvordan det går, prate litt skit. Inviter i tillegg på en middag eller grillfest i ny og ne, liten gruppe kanskje en gang i måneden og invitasjonene til å bli med på ting vil strømme inn. Poenget er at det egentlig kan være veldig enkelt, hvis du mangler litt overskudd så greit nok det men å opprettholde et OK nettverk er ikke rakettforskning. Anonymous poster hash: 94871...a44
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #3 Skrevet 27. juni 2014 Problemet mitt er vel heller at jeg ikke har så mye interesse av å beholde nettverket, i alle fall ikke til 50-100 stk!? Inviterer på grill/middag, men det blir gjerne familie. Utover det blir det lite og ingenting. Tror jeg er mettet på sosial kontakt etter jobb jeg... Anonymous poster hash: eca2f...cd3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #4 Skrevet 27. juni 2014 Skjønner problemet. For min del er det ikke så lett når man er hjemme fra jobb man-tors i 9-10 tida på kvelden. Så er det fredagen, da må man begynne å gjøre tingene man ikke rakk på grunn av svært lange arbeidsdager resten av uka, og samme med lørdagen. Lørdag kveld og søndag er det litt tid, men noe særlig mer enn det er det rett og slett ikke tid til i en travel jobbhverdag. Anonymous poster hash: d2db7...05f 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #5 Skrevet 27. juni 2014 Jeg har det også sånn. Etter mye sosiale aktiviteter over mange år, er jeg mettet på kontakt. Et bra uttrykk. Anonymous poster hash: d4647...4d7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå