Gå til innhold

Synes du at du er mer intelligent enn gjennomsnittet?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Dette er et psykologisk eksperiment! Jeg tror at de fleste mennesker tror at de er smartere, penere og mer interessante enn de egentlig er, og at dette følger av et naturlig overlevelsesinstinkt, som alle friske mennesker har. Tør du å svare ærlig og utfyllende på disse spørsmålene?

1)Mener du at du er mer intelligent enn gjennomsnittet? Begrunn svaret!

2)Mener du at du er mer attraktiv enn gjennomsnittet?

3)Mener du at du har bedre humor enn gjennomsnittet?

4)Er du mer interessant enn folk flest?

Her kan man copy-paste, stryke ut det som ikke passer, og fylle ut begrunnelse :)

Jeg mener oppriktig at:

1) Jeg er mer/mindre intelligent enn gjennomsnittet fordi...

2) Jeg er mer/mindre attraktiv enn gjennomsnittet fordi...

3) Jeg har bedre/dårligere humor enn gjennomsnittet fordi...

4) Jeg er mer/mindre interessant enn folk flest fordi...

Edit: Jeg har byttet ut "pen" med "attraktiv", da dette er mer kjønnsnøytralt.

Endret av Ungoliant
Videoannonse
Annonse
Gjest Uhumskheter
Skrevet

Ikke i det hele tatt. Har aldri vært spesielt smart. Kan bittelitt om mye, men ikke nok til at det har noen som helst verdi.

Oppfølgingsspørsmål:

2)Mener du at du er penere enn gjennomsnittet?

Nei. Var pen da jeg var ung. Det gikk over.

Jeg har min type humor, og heldigvis finnes det flere med samme type humor. Alle liker jo sin egen humor.

Gud nei, mitt liv er fryktelig kjedelig.

Copy-paste, stryk ut det som ikke passer, og fyll ut begrunnelse :)

1) Jeg er mindre intelligent enn gjennomsnittet fordi...

Jeg ikke har utdannelse.

2) Jeg er styggere enn gjennomsnittet fordi...

Jeg ikke passer inn i standarden for hva som er pent.

4) Jeg er mindre interessant enn folk flest fordi...

Mitt liv er kjedelig, og det har det alltid vært. Liker bedre å høre andre fortelle om det de gjør.

Gjest Belle âme
Skrevet

Mer intelligent: I følge vitenskaps og natur(elns husker ikkje) ein sånn IQ test så hadde jeg 118 i IQ og gjennomsnittet er 100 i IQ, så ja der.

MEN jeg greidde å sei at Usa og Uk var det samme OG at 30 var halvparten av 90 så nei.

Penere:

Har faktisk blitt kalt pen mange ganger, men eg skjønner ikkje kor eg er pen. Er så stygg at ja...Stygg. Så nei.

Bedre humor: Humoren min...Enten så elsker man den eller så hater man den, sååå nei.

Interessant: Japp, alle nye som blir kjent med meg, blir kjent med meg fordi eg er rar og interessant.

Skrevet (endret)

1) Jeg er mer intelligent enn gjennomsnittet fordi jeg alltid har fått (svært) gode karakterer, jeg kommet inn på og fullført en utdannelse som krever over snittet, jeg har en jobb som jeg får gode tilbakemeldinger på hvordan jeg utfører og jeg har alltid blitt fortalt at jeg er smart. Sosial intelligens er vel på gjennomsnittet om man skal trekke inn det. (Jeg vil i den anledning legge til at jeg aldri hadde sagt dette om meg selv i en annen sammenheng).

2) Jeg er omtrent på snittet utseendemessig. Jeg er ikke modellpen og er klar over det, men har en høyde og kroppbygning jeg er veldig fornøyd med. Jeg tror jeg kan gå som "kjekk" i rette settingen, men ikke "pen".

3) Jeg er ikke morsommere enn snittet fordi jeg tror ikke humoren min er bedre enn andres, det går på smak og behag. Jeg bidrar til samtaler med endel morsomheter, men har vanskelig for å sammenligne meg med andre. Jeg tror jeg er på snittet der.

4) Jeg er mindre interessant enn folk flest fordi jeg tror det er først når folk blir kjent med meg jeg blir interessant, for en ukjent vil jeg virke ganske kjedelig.

Endret av ekkoet
  • Liker 1
Skrevet

Dette er et psykologisk eksperiment! Jeg tror at de fleste mennesker tror at de er smartere, penere og mer interessante enn de egentlig er, og at dette følger av et naturlig overlevelsesinstingt, som alle friske mennesker har. Tør du å svare ærlig og utfyllende på disse spørsmålene?

Nei. Jeg blir lett forvirret og synes det er vanskelig å skjønne veldig mange ting.

Selv om jeg på en mensa-test fikk 122 selv etter å ha drukket to halvlitere, føler jeg at andre tar ting mye lettere enn meg, og jeg må studere veldig hardt for å forstå ganske lite.

Oppfølgingsspørsmål:

Nei. Menn ser sjelden to ganger på meg. Det bør forklare nok.

Nei. Den er veldig enkel.

Nei. Spesiell? Ja.

Copy-paste, stryk ut det som ikke passer, og fyll ut begrunnelse :)

Jeg mener oppriktig at:

1) Jeg er mer/mindre intelligent enn gjennomsnittet fordi jeg er treg på å forstå ting.

2) Jeg er penere/styggere enn gjennomsnittet fordi... jeg har diger nese, dårlig hud og dårlige tenner.

3) Jeg har gjennomsnittlig god humor.

4) Jeg er mer/mindre interessant enn folk flest fordi... jeg er stille, har ingen radikale meninger, "kjedelig" utdannelse og ikke har jeg store ambisjoner i livet..

Gjest Solsmil
Skrevet

Jeg mener oppriktig at:

1) Jeg er mer intelligent enn gjennomsnittet fordi jeg alltid har hatt lett for å forstå ting, lett for å lære og har kjempegode karakterer fra både videregående og universitet. Jeg hører om hvor mye andre klager på at de må jobbe så mye, og jeg kjenner meg ikke igjen i det heletatt. Det er klart jeg jobber litt, men ikke på langt nær like mye som andre må for tilsvarende karakterer. Jeg føler også at jeg ofte kan mer enn andre i samtaler om temaer som politikk, forskning osv.

2) Jeg er styggere enn gjennomsnittet fordi jeg er jente/(dame). Og jeg er tror de fleste jenter synes alle andre ser penere ut enn dem selv. Det er stort utseendepress og mange (inkludert har lav selvfølelse når det gjelder vårt eget utseende.

3) Jeg har bedre humor enn gjennomsnittet fordi det bare er sånn. Jeg har rett og slett sykt bra humor, synes jeg selv. Noen andre har selvsagt det og, men ikke så mange synes jeg.

4) Jeg er mindre interessant enn folk flest fordi jeg føler ikke egentlig jeg har gjort så fryktelig mye hittil i livet mitt. Jeg er heller ikke flink til smalltalk og det å fremheve meg selv, så jeg synes andre ofte fremstår som mye mer interessant enn meg.

Gjest Citronella
Skrevet

Jeg har en IQ som er langt høyere enn gjennomsnittet. Jeg er analystisk, jeg ser sammenhenger, og tar lett til meg ny kunnskap. Er også sosialt intelligent i den forstand at jeg er intuitiv. Har lett for å prate med de fleste mennesker, og er god på småprat. Innbyr til tillit, og er derfor en person som mennesker betror seg til. Har masse integritet. Moral og etikk, og blir sett på som en real, ryddig og interessant person

Oppfølgingsspørsmål:

Jeg er nok det. Klassisk vakker.

He he. Ja. Min humor er mørk, sarkasme. Britisk. Og samtidig tulle og fjasehumor med snert. Jeg er ikke Rorbua og forteller ikke vitser, men ser humor i det absurde og i hverdagen.

Jeg synes mennesker er spennede og interessante! Mennesker er min kilde til både humor og intellekt. Jeg er interessant, men ikke mer enn folk flest. ;)

• Liker 1
Gjest Corto Maltese
Skrevet

Jeg mener at jeg er helt gjennomsnittlig når det gjelder utseende og Intellekt. Og humoren min er også helt gjennomsnittlig. Alt med mer et totalt alminlig og gjennomsnittlig

Skrevet

Nå er det fullt mulig at jeg er en selvgod narsissist, men:

Jeg mener oppriktig at:

1) Jeg er mer intelligent enn gjennomsnittet fordi... Jeg alltid har vært skoleflink uten å måtte slite for det. Jeg går på et "prestisjestudium", og får gode karakterer. Jeg får som regel jobben jeg søker på. Jeg er generelt skeptisk til det jeg lærer, og stoler mest på logikken og det som kan bevises. Jeg får ofte skryt for at jeg lærer fort, og jeg leser mye, både faglitteratur og skjønlitteratur. Jeg behersker mange ferdigheter. Jeg mener dessuten at gjennomsnittet for intelligens er svært lavt, og at jeg på ingen måte er "en av de smarteste" bare fordi jeg anser meg selv som over gjennomsnittet. Jeg mener at det er et normalt menneskelig instinkt å tro på sin egen intelligens, og at selv de "dummeste" tror at de selv er smarte.

2) Jeg er penere enn gjennomsnittet fordi... Jeg er ung, sunn og for det meste blid. Hva jeg føler angående mitt eget utseende kommer svært ann på selvtilliten når jeg blir spurt. Jeg er 21 år gammel, og har en gjennomsnittlig tynn kropp, langt lysebrunt hår, et symmetrisk ansikt, rette tenner. Jeg er ingen victorias secret-modell, men det er det de ferreste som er. Noen ganger er selvtilliten på bånn og jeg føler meg som det styggeste i verden - særlig når jeg sammenlikner meg med andre som jeg synes er vakrere, tynnere, har rettere nese, større øyne, er mer feminine... Jeg har aldri sett på meg selv som en av de vakreste, men over gjennomsnittlig synes jeg selv at jeg er. Dessuten er mitt eget ansikt det jeg ser oftest, og det er naturlig å like det man er vandt til. Jeg får en del oppmerksomhet fra gutter, men det er ikke sånn at folk snur seg etter meg på gata (som regel).

3) Jeg har dårligere humor enn gjennomsnittet fordi... Man skal ha en spesiell humor for å like de samme tingene som meg. Jeg tror generelt at den sosiale intelligensen min er undertrykket til fordel for den "boklige" intelligensen min. Jeg har dessuten diverse angst som gjør det vanskelig å lytte til de sosiale instinktene mine. Selvskryt i denne testen må vel også kunne ansees som et tegn på lav sosial intelligens og manglende evne til å "ta ting med litt humor".

4) Jeg er mer interessant enn folk flest fordi... Jeg leser mye og prøver alltid å tilegne meg ny kunnskap. Jeg har mange teorier og ideer om verden rundt meg, og bruker generelt mye tid på å lese, tenke og analysere. Jeg får ofte høre at jeg er spesiell, interesant og inspirerende, og var ofte "favoritten" til voksne da jeg var barn. Jeg er kreativ og produktiv, og både skriver, komponerer og dikter for min egen del. Jeg er ikke noe geni, men jeg skaper i det minste noe. Jeg kan bli svært oppslukt i spesielle temaer, og konsentrere meg i timesvis om ting som kan virke uviktig for andre. Dessuten er jeg, som alle andre, hovedpersonen i mitt eget liv, og synes derfor at jeg selv er interessant. Det er mulig at de samme egenskapene som gjør meg interessant for enkelte mennesker, også gjør meg tilsvarende uinteressant for andre.

Gjest Marsvinet
Skrevet (endret)

Jeg mener oppriktig at:

1) Jeg er mer intelligent enn gjennomsnittet fordi... Jeg er skeptisk til det meste, scorer høyt på intelligenstester, og alltid har vært skoleflink, både i realfag og samfunnsfag.

2) Jeg er helt gjennomsnittlig attraktiv fordi ...jeg hverken er pen eller stygg.

3) Jeg har bedre humor enn gjennomsnittet fordi ... jeg ikke er redd for at andre ikke skal like humoren min.

4) Jeg er mer interessant enn folk flest fordi... jeg er meg, og jeg er den mest interessante personen for meg selv.

Endret av Marsvinet
Skrevet

Nei til alt. Jeg har for lengst skjønt at det ikke er mange som deler den humoren jeg har, men jeg synes det er veldig morsomt naturligvis :laugh:

Skrevet

For vanskelig å svare på! Har alltid følt meg hakket over gjennomsnittet, hatt lett for å lære ting og fått gode karakterer. Samtidig har det jevnet seg ut mer og mer ettersom jeg har blitt eldre. Vet ikke om det er fordi jeg egentlig er gjennomsnittlig eller fordi jeg har blitt kjent med flere og flere intelligente mennesker.

Det varierer fra dag til dag... Stort sett ja. For det meste føler jeg at jeg skiller meg ut på en positiv måte, mens noen dager har jeg mest lyst til å gå ut med en papirpose over hodet.

Nei. Humoren min blir gjerne litt for drøy og mørk for andre, og til tider også barnslig.

Det vil jeg tørre å påstå, fordi jeg interesserer meg for veldig mye forskjellig, er kreativ og liker å reflektere og lære av andre.

• Liker 1
Skrevet

Ja, fordi jeg er blant de få som har skjønt at jeg ikke er mer intelligent enn gjennomsnittet.

2)Mener du at du er mer attraktiv enn gjennomsnittet?

Nei, og godt er det.

Selvsagt. Men det er mange som ikke deler min oppfatning.

Nei, jeg synes de fleste andre er mer interessante, så lenge de ikke tror at de er interessante. Da mister de min interesse.

Skrevet

Ifølge WAIS-test utført av profesjonelle er jeg visst det, men jeg kan ikke si jeg føler meg noe særlig mer intelligent enn gjennomsnittet sånn i hverdagen. Det hender jeg blir lei av at folk ikke ønsker å gå i dybden når vi diskuterer, at de kun refererer til "fakta" de har lest/hørt istedenfor å komme med egne idéer og forklaringer, og at en del ser ut til å argumentere med følelser istedenfor å bruke logisk tenking, men det trenger jo ikke nødvendigvis ha noe med mangel på intelligens å gjøre, selv om jeg ofte oppfatter det sånn. Om samtalen dreies inn på matte, føler jeg meg garantert under gjennomsnittet intelligent, men tar igjen for det på andre områder. Mener jeg er smartere: Ja. Føler jeg er smartere: Ikke noe spesielt.

Vanskelig å bedømme utseende objektivt, særlig når det gjelder en selv. Hakket over gjennomsnittet, men med gode og dårlige dager, tenker jeg.

Selvsagt! Ingen andre kan få meg til å le slik jeg kan :laugh: Neida. Tror ikke jeg har noe bedre humor enn gjennomsnittet, men jeg tror kanskje jeg ler (av) mer enn gjennomsnittet.

Kommer helt an på hva andre finner interessant, men min egen mening: Ja. Jeg har et rikt indre liv, mange spennende tanker og idéer jeg gjerne deler, og har opplevd mye rart i livet. Kan skifte ståsted i en diskusjon for moro skyld og tilpasser meg lett situasjonen, slik at én person beskriver meg som sprudlende og utadvendt, mens en annen ser på meg som den innadvendte lytteren som kommer med gode råd og støttende ord der det trengs - atter andre ser meg kanskje som en slitsom klovn, eller en fordømmende hurpe. Det tar lang tid å bli skikkelig kjent med meg, og selv gode venner blir stadig overrasket over at jeg har andre meninger/tanker om noe enn de først hadde antatt. Kan dog ikke påstå at jeg driver med noe konkret som er interessant, så folk som lever og ånder for mer fysiske opplevelser og adrenalinrush, har spennende jobber, eller koser seg med ville fester, vil nok synes jeg er ekstremt kjedelig.

• Liker 1
Skrevet

Klart det!

Jeg mener oppriktig at:

1) Jeg er mer intelligent enn gjennomsnittet fordi... Jeg vet bedre enn de fleste. Jeg forutsa til og med hva Churchill ville si ved slutten av ww2.

2) Jeg er mer attraktiv enn gjennomsnittet fordi... Jeg er pulbar

3) Jeg har bedre humor enn gjennomsnittet fordi... Jeg faar folk til aa le. Og jeg ler av meg selv hele tiden

4) Jeg er mindre interessant enn folk flest fordi... Jeg synes nesten alle jeg treffer er intelligente, pulbare og morsomme. Im just baaring.

Gjest Citronella
Skrevet

Klart det!

Jeg mener oppriktig at:

1) Jeg er mer intelligent enn gjennomsnittet fordi... Jeg vet bedre enn de fleste. Jeg forutsa til og med hva Churchill ville si ved slutten av ww2.

2) Jeg er mer attraktiv enn gjennomsnittet fordi... Jeg er pulbar

3) Jeg har bedre humor enn gjennomsnittet fordi... Jeg faar folk til aa le. Og jeg ler av meg selv hele tiden

4) Jeg er mindre interessant enn folk flest fordi... Jeg synes nesten alle jeg treffer er intelligente, pulbare og morsomme. Im just baaring.

:wow: Du er tilbake! Kos!

• Liker 1
Skrevet

1) Mener du at du er mer intelligent enn gjennomsnittet? Begrunn svaret!

Nei. Jeg scorer høyt på IQ-tester, men jeg kan ikke så mye (mangel på skolegang grunnet ekstremt høyt sykdomsfravær blant annet), er ikke så opptatt av så mange "smarte" ting og jeg føler meg ikke smart overhodet. Føler meg egentlig mer dum... Skikkelig stokk dum, som oftest. Men enkelte temaer briljerer jeg. Blant disse er ikke sosial intelligens :-P

2) Mener du at du er mer attraktiv enn gjennomsnittet?

Nei, jeg mener selv at jeg ser forjævlig ut. Kroppen min er ok minus små pupper, men trynet er det dårlig med syns jeg.

Jeg har min egen humor iallefall. Humor er jo på en måte ikke "målbart" fordi alle har forskjellig humor. Jeg ler godt av meg selv, men fatter jo at ikke nødvendigvis alle syns jeg er morsom.

4) Er du mer interessant enn folk flest?

Nei, overhodet ikke. Har kanskje en del mer erfaringer enn mange andre på min alder, men det er vel mer for spesielt interesserte.

Skrevet

Jeg mener oppriktig at:

1) Jeg er mer intelligent enn gjennomsnittet fordi...

Jeg har alltid vært skoleflink uten å legge noe særlig med arbeid i det. Jeg lærer ting fort, og det sitter. Jeg har ganske mye kunnskaper på mange ulike felt, men selvsagt mest på de feltene jeg har fordypet meg i (også via utdanning). Jeg liker å "trimme hjernen" med å lære noe nytt, er alltid interessert i ny kunnskap. Har gjort flere ulike uoffisielle IQ tester, og selv de strengeste og mest nøyaktige (som mensa sin online test) skårer jeg rundt 120 eller mer på. Jeg klarer å benytte min kunnskap, ikke bare hoste opp ting jeg har pugget da jeg forstår det hele. Det er rett og slett mange indikatorer som tilsier a jeg er litt mer intelligent når det kommer til kunnskap enn gjennomsnittet. Sosial intelligens har jeg nok ikke over snittet av.

2) Jeg er mindre attraktiv enn gjennomsnittet fordi...

tja, mer/mindre vet ikke helt? er vel ca midt på treet for min alder vil jeg tro?

3) Jeg har bedre/dårligere humor enn gjennomsnittet fordi...

Hverken bedre eller dårligere, men har en humor en del ikke forstår og/eller ikke setter pris på.

4) Jeg er mindre interessant enn folk flest fordi...

Anser megselv som en relativt kjedelig person for alle som ikke tilfeldigvis deler en hobby med meg, eller min interesse for kunnskap - da spesielt innen vitenskap. Har ikke gjort noe sprøtt, liker ikke festing, synes "sladrepressen" og sport er noe av det kjedeligste som finnes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...