AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #1 Skrevet 26. juni 2014 Jeg har en 4 mnd gammel katt som allerede har vært en del ute på dagtid og tidlig kveld. Da leker den ofte med nabokatten, som er 9 mnd. De er begge hannkatter, og går veldig godt sammen. Men siden katten min fortsatt er så ung, holder jeg den inne hver natt, men katten min ønsker ut å leke med den andre katten om natten også. Den maser og vil ut, og den andre katten er ute hver natt og venter på at min katt skal komme ut. Det er søtt, egentlig, og jeg er glad de er venner, men ville det vært veldig dumt å slippe ut min 4 mnd gamle katt med den 9 mnd gamle katten? Min katt er ikke kastrert enda, mens naboens katt er kastrert. Anonymous poster hash: 61f09...2c2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #2 Skrevet 26. juni 2014 du har ingen sikkerhet for at den 4 mnd gamle katten holder med den eldre, så nei. plutselig går den andre katten et annet sted mens den på 4 mnd blir igjen. å den på 4 mnd har ikke utviklet retningssans så den kan fort bli borte Anonymous poster hash: 8299d...e49 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #3 Skrevet 26. juni 2014 Katter utvikler ikke retningssans før de er over 7-8 mnd. Jeg ville aldri sluppet ut en så liten katt som heller ikke er kastrert. Anonymous poster hash: 8f25c...867 4
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #4 Skrevet 26. juni 2014 Først: Katter har ikke utviklet retningssans før tidligst 8 mnd. Bla Dyrebeskyttelsen og seriøse veterinærer anbefaler ikke at katten slippes ut før da OG den skal være kastrert før den slippes ut. Vær en ansvarlig dyreeier og gjør som anbefalningene sier så slipper du uønskede løskatter, skader og slåsskamper Anonymous poster hash: 78d3c...644 2
Thorn Skrevet 27. juni 2014 #5 Skrevet 27. juni 2014 Nei, det er ikke ok. Katten din er altfor liten til å være ute alene i hele tatt, og i hvert fall på natten! 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #6 Skrevet 27. juni 2014 Jeg liker ikke å ha mine voksne katter ute på natten en gang jeg, har opplevd at to av kattene mine har forsvunnet, sannsynligvis tatt av rev (bor i boligfelt midt i en by). En så liten en bør ikke være ute alene og ihvertfall ikke på natten! Det er mange farer som lusker da, og han kan fort begynne å vandre avgårde eller bli skremt av noe og ikke finne veien hjem igjen.Anonymous poster hash: dede0...ade 2
Gjest Anubiel Skrevet 27. juni 2014 #7 Skrevet 27. juni 2014 Nei, nei, nei. Du må ikke slippe ut en så liten kattunge alene! Jeg forstår godt at den maser, det gjør min også når han ser kompiser utenfor vinduet, men jeg slipper ham fortsatt ikke ut om natten (han er ett år). Lek masse med kattungen selv på kvelden, så blir den sliten og sovner lett. Egentlig burde ikke en kattunge på 4 måneder være ute alene i det hele tatt, natt eller dag.
Gjest Pheel Skrevet 27. juni 2014 #8 Skrevet 27. juni 2014 Nei, det er rett og slett på ingen måte greit. Ha katten i sele og lang line sammen med deg utendørs til den er 7-8 mnd og kastrert. 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #9 Skrevet 27. juni 2014 håper du tar til deg svarene ts vi vil ikke at noe skal skje med lillepus Anonymous poster hash: 8299d...e49 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #11 Skrevet 27. juni 2014 Nei, jeg har enda ikke sluppet ut pus om natten. Han får være ute om dagen og tidlig kveld for å leke med nabokatten, de går så godt sammen. Morsomt å se på. Men han har sovet inne hver natt sammen med meg siden jeg fikk han, og det skal jeg fortsette med til han blir stor nok til å gå ut alene. Anonymous poster hash: 61f09...2c2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå