Ungoliant Skrevet 26. juni 2014 #1 Skrevet 26. juni 2014 (endret) Uerfaren guttejente på 21 år ønsker livsvisdom fra dem som har opplevd og taklet liknende. (Utledet fra "tråden for kvinner som ikke forstår kvinner"). Jeg opplever ofte intrigemakeri fra kvinner som jeg møter her i livet. Løgn, baksnakking, utestegning og hersketeknikker. Jeg har inntrykk av at dette svært ofte er motivert av ren sjalusi eller at jeg ansees som en trussel (eller kanskje jeg er en helt jævlig person, hva vet vel jeg?) Poenget er at det utelukkende er kvinner som utviser denne oppførselen, og at jeg svært ofte blir offer for den. Jeg har ikke noe instingt for drama selv, og det går ofte lang tid før jeg oppfatter hva som er i ferd med å skje. Som regel pleier jeg å unngå mennesker som viser disse kvalitetene ved seg, men av og til (f.eks på jobb) blir man nødt til å forholde seg til sånne mennesker. Hvis usanne rykter og løgn blir satt ut om meg, blir det også vanskelig å forholde seg til dem som får høre disse. Dessuten opplever jeg at man blir svært ensom hvis man skal ha nulltoleranse for intrigemakere her i verden. Spørsmålene er: 1) Hvordan kan man raskest mulig bedømme hvem som er til å stole på og hvem som blir lett sjalu/baksnakker/ville ha ligget med typen din/ man ikke ønsker å ha i livet sitt i det lange løpet? 2) Hva gjør man når man har blitt svartelistet av en sånn person som nevnt ovenfor? 3) Er det mulig å opptre på en slik måte at intrigemakere lar en være i fred, og fortsatt stå for sine meninger og ha de interressene man ønsker? Endret 26. juni 2014 av Ungoliant
Gjest BræikingBæd Skrevet 27. juni 2014 #2 Skrevet 27. juni 2014 Det er veldig enkelt. Du unngår alle som stadig snakker om andre på en negativ og kritisk måte. Det er fremste garanti for at de vil gjøre det samme med deg når du ikke er der Problem solved.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå