AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #1 Skrevet 26. juni 2014 Fjellrittet eller Hemsedal hestesenter, og hvorfor det ene foran det andre? Voksen jente på 40 som kan ri :-) Anonymous poster hash: ae8c5...7a7
Gjest crazycatlady Skrevet 27. juni 2014 #2 Skrevet 27. juni 2014 Fjellrittet, for de har (hadde ihvertfall før) mange gode, lett-tøltende islandshester. Og så er det fartsfylte turer for folk som kan ri. Blir jo kjedelig om det er nybegynnere med så man bare får skrittet. Har ikke vært noen av stedene selv, men har hørt mest bra om fjellrittet og vet at det er for øvede ryttere.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #3 Skrevet 27. juni 2014 Har god erfaring med Dyrhaug ridesenter. Fine islandshester i flott fjellterreng. Man får det tilpasset sitt nivå. De andre har jeg ikke forsøkt.Anonymous poster hash: befff...e73
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #4 Skrevet 27. juni 2014 Uten tvil Fjellrittet. Hemsedal blir for stort med for mange mennesker. På Fjellrittet blir det mye koseligere og man får bedre kontakt med alle hestene og folka, fordi gruppen er mye mindre. På Hemsedal synes jeg det blir litt masete med alle folka. Og så er maten helt sinnsyk god på Fjellrittet (og drikken på kvelden). Anonymous poster hash: db6b9...814
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2014 #5 Skrevet 28. juni 2014 Hvis du kan å ri så anbefaler jeg fjellrittet. Det er mye fart, god mat og flott natur. Som nybegynner ble det litt tøft for meg, men fikk en litt lat hest, så da følte jeg meg ganske trygg selv om det gikk veldig fort av og til Anonymous poster hash: 9aa3f...981
spinster Skrevet 29. juni 2014 #6 Skrevet 29. juni 2014 Fjellrittet! Knallbra opplegg hvor alt er godt gjennomtenkt og planlagt; Null stress; God ridning også for erfarne ryttere; Flotte hester; God mat; Fantastiske naturopplevelser. Jeg er så fornøyd at jeg har blitt stamkunde - i sommer skal jeg dit for tredje gang. Og hvert år jeg har hvert der, har jeg møtt på andre "gjenganger-kunder" - Fjellrittet er bare så bra! 100% fornøyd!
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #7 Skrevet 29. juni 2014 Er det ikke veldig dyrt? Høres iallfall gøy ut. Jeg har ridd til, og kan håndtere en hest, men er veldig nybegynner, og samtidig er jeg litt redd hester... Den lengste turen jeg har vært på varte i 2 timer. Anonymous poster hash: 0070d...d13
spinster Skrevet 30. juni 2014 #8 Skrevet 30. juni 2014 ^ Svar til posten over: Syns ikke det er dyrt, med tanke på hva du får: Fullpensjon med god mat, guiding og hele dager med ridning Også gir det veldig fine minner! For å være med på turer på Fjellrittet må man være trygg nok til å håndtere hesten selv - du må stelle og sale av/på hesten selv (og hente den selv på beitet - de står ute i en stor flokk). De fleste dager rir man i 2-3 timer før lunsj - og 2-3 timer etter lunsj, og deler av tiden går det i mye tempo. Det står vel på nettsidene deres at man må beherske trav og gallopp. Du trenger ikke være verdens tryggeste rytter, de har hester for enhver type. Men om du er usikker, ville jeg forsøkt meg på en dagstur et annet sted først. Kanskje fjellrittet blir hakket for tøft for deg. For erfarne ryttere som rir jevnlig/til vanlig er fjellrittet paradis! :D (Aldersspredningen på turene er forresten også veldig fin, mange voksne/unge voksne, noen barn som reiser med foreldre, men jevnt over voksent miljø. Ikke som på rideleir).
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #9 Skrevet 2. juli 2014 Hva gjør de med bagasjen på Fjellrittet? På Dyrhayg må man pakke lett og ha alt på hesten. Er det samme opplegg, eller blir bagasjen kjørt? Er alle hestene islandshester? Anonymous poster hash: befff...e73
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #10 Skrevet 2. juli 2014 Bagasjen blir kjørt på Fjellrittet. Man bor på fine fjellstuer og spiser mye fantastisk god mat. Men om du velger villmarkstur, så tar du med alt på hesten. Da er det bare snakk om to netter ute. Første gang jeg var med, syntes jeg selv det var dyrt. Helt til jeg kom opp dit og fikk servert første måltid og første hytte. Og standaren ble ikke noe dårligere utover uka. Så jeg endte opp med å synes hele turen var billig. Hestene imponerte meg også. Det var en veldig harmonisk flokk og alle hestene likte jobben sin. Det var det ingen tvil om. De koser seg i fjellet og ser ut som sunnheten selv. Har selv veldig mange turer med Fjellrittet bak meg og alle turene har vært like fantastiske. Anonymous poster hash: db6b9...814
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #11 Skrevet 2. juli 2014 Bagasjen blir kjørt på Fjellrittet. Man bor på fine fjellstuer og spiser mye fantastisk god mat. Men om du velger villmarkstur, så tar du med alt på hesten. Da er det bare snakk om to netter ute. Første gang jeg var med, syntes jeg selv det var dyrt. Helt til jeg kom opp dit og fikk servert første måltid og første hytte. Og standaren ble ikke noe dårligere utover uka. Så jeg endte opp med å synes hele turen var billig. Hestene imponerte meg også. Det var en veldig harmonisk flokk og alle hestene likte jobben sin. Det var det ingen tvil om. De koser seg i fjellet og ser ut som sunnheten selv. Har selv veldig mange turer med Fjellrittet bak meg og alle turene har vært like fantastiske. Anonymous poster hash: db6b9...814 Høres bra ut. Jeg var på en ridetur på Island for flere år siden (kan anbefales), og der kjørte de også bagasjen. Da får man ridd litt raskere. Er det primært islandshester? Foretrekker tølt Anonymous poster hash: befff...e73
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #12 Skrevet 2. juli 2014 Høres bra ut. Jeg var på en ridetur på Island for flere år siden (kan anbefales), og der kjørte de også bagasjen. Da får man ridd litt raskere. Er det primært islandshester? Foretrekker tølt Anonymous poster hash: befff...e73 Noen islendere, noen døl og en god dose kaldblodstravere. De har hatt Fredriksborger og welsh cob der også. Du har med deg salveske med heller, pussesaker, regntøy og matpakke. Et godt tips er å ta med matboks en matpakke kan bli ganske skambankt etter en dag med høyt tempo. Anonymous poster hash: db6b9...814
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #13 Skrevet 2. juli 2014 Noen islendere, noen døl og en god dose kaldblodstravere. De har hatt Fredriksborger og welsh cob der også. Du har med deg salveske med heller, pussesaker, regntøy og matpakke. Et godt tips er å ta med matboks en matpakke kan bli ganske skambankt etter en dag med høyt tempo. Anonymous poster hash: db6b9...814 Okay, takk for info om jeg skal ri i litt høyt tempo over noe tid, foretrekker jeg tølt på en islandshest fremfor grovt trav på en stor dølahest De andre to vet jeg ikke så mye om. Men kanskje man kan ytre ønsker om islandshest...Anonymous poster hash: befff...e73
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #14 Skrevet 2. juli 2014 Men ser for meg den matpakka, ja :DAnonymous poster hash: befff...e73
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #15 Skrevet 3. juli 2014 Du kan så absolutt komme med ønske Anonymous poster hash: db6b9...814
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå