Gå til innhold

Ny kjærest, skylder jeg å fortelle dette til ex ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har en ex dere har hatt litt kontakt med etter bruddet, hva når dere blir sammen med noen andre ? Er det da naturlig å bare bryte all kontakt, eller bør man fortelle denne ex'en at man har fått et nytt forhold, og vil bryte alle bånd ?

På den ene siden så har det skjedd så mye sprøtt i forkant av og etterkant av bruddet at jeg absolutt overhodet ikke skyller ham noen forklaring.

På den andre siden så er det en del av meg som synes synd på ham fordi han er som han er og fordi alt ble som det ble. Og jeg ønsker virkelig at han kom seg bort fra alt og kunne få et godt liv.

Vi har hatt litt kontakt på telefon siste året, og via meldinger og møtt hverandre 2-3 ganger. Men for meg er vi bare "venner" - iallefall er forholdet slutt.

Han på sin side veksler mellom å bære nag, være sinna og skuffa, og å ville være venn.

Nå er jeg imidlettid i et nytt forhold, og føler det er på tide å bryte bånd med fortiden. Og tenker da å bryte kontakt med ham og hans foreldre.

Men bør han få en forklaring ? Eller bare tenke at slutt er slutt - og så blokkere alt ?

En del av meg synes jeg er slem hvis jeg gjør det siste. Samtidig som fornuften sier at jeg faktisk ikke skylder ham eller noen noe. Og han har ikke vært snill mot meg hele tiden, særlig etter bruddet.

Så, bryte all kontakt ? Eller forklare først i en melding? Jeg vil ikke prate med ham om dette her, det er ikke noe å diskutere.

Vil bare vite om jeg er slem hvis jeg bare blokkerer og bryter kontakten, eller om det er ok å gjøre dette.

Anonymous poster hash: 2c3e2...a64
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt ok å blokkere. Han har jo ikke noe rett på oppdatering om deg, og han kan tolke det til et forsøk fra deg for å få han tilbake eller gjøre han sjalu. Jeg ville bare blokkert, det handler egentlig ikke om å være slem.

Anonymous poster hash: e07c0...1ce
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville fortalt det neste gang han tar kontakt, men ikke fortalt om det uoppfordret.

Anonymous poster hash: 805db...02b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...