Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Har brukt mascare i ca. 15 år nå, nesten hver eneste dag. Bruker ganske mye også, og vasker det av med våtservietter når jeg skal sove. Det jeg lurer på er om mascara ødelegger øyevippene på noen måte? Jeg har ikke merket så mye av det, untatt at mine egne vipper har blitt lysere.

Men ødelegger mascara øyevippene dersom man bruker det hver dag?

Anonymous poster hash: a3898...f27

Videoannonse
Annonse
Gjest iGirl
Skrevet

Nei, men fjerning med renseservietter ødelegger vippene (og huden).

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Åh :( har du noe forslag til hva annet jeg kan bruke?

AnonymBruker
Skrevet

Slutt å bruk maskara hver dag.

Anonymous poster hash: 02ee6...ed3
  • Liker 1
Gjest iGirl
Skrevet

Åh :( har du noe forslag til hva annet jeg kan bruke?

Bruk mascara som ikke er vannfast, og fjern den med en rens eller sminkefjerner. :)

AnonymBruker
Skrevet

Selve mascaraen sliter på vippene den også. Sånn er det bare.

Anonymous poster hash: c9b28...0ca
Skrevet

Jepp, det sliter. Går noen ganger dager og uker uten mascara, og vippene ser absolutt finere ut i disse periodene. Som en annen sier; ikke bruk servietter! Jeg har brukt varmt vann og olivenolje på bommulspads en stund nå. Billigere, bedre og mer naturlig enn alle sminkefjernere jeg har brukt tidligere :-)

Skrevet

Det er kanskje ikke helt kosher, men jeg fjerner mascara med håndsåpe og vann og syns vippene mine ser mye sunnere ut nå enn når jeg brukte sminkefjerner på dem.

Gjest Kalyptra
Skrevet

Nei, men fjerning med renseservietter ødelegger vippene (og huden).

På hvilken måte ødelegger serviettene huden? Altså, hva skjer med huden over tid?

Skrevet

Vokser ikke øyevippene ut sånn som med vanlig hår da? Hvordan kan øyevippene bli ødelagte da?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg merker ikke forskjell på vippene mine om jeg bruker mascara, sover med mascara eller bruker sminkefjerner eller ikke bruker mascara i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 4ac53...54e
Gjest iGirl
Skrevet (endret)

På hvilken måte ødelegger serviettene huden? Altså, hva skjer med huden over tid?

Serviettene i seg selv er ikke bra for huden, altfor "røffe" for den tynne huden vi har i ansiktet. I tillegg inneholder de ingredienser som tørker ut. Når man fjerner sminke med servietter blir det også til at man "gnikker" de mot huden, noe som man egentlig burde unngå å gjøre, selv kun med vann og vaskeklut. Jeg vil si at huden har det bedre av at man fjerner sminke med vann alene enn de renseserviettene. Endret av iGirl
  • Liker 1
Skrevet

Med servietter må jeg gni veldig for å få av sminken. De gjør også huden rundt øynene sår og ømfintlig. Det kan jo umulig være bra. Med olivenolje og varmt vann som jeg bruker, går sminken bort veldig mye lettere og jeg slipper å gni så veldig.

Gjest Kalyptra
Skrevet

Serviettene i seg selv er ikke bra for huden, altfor "røffe" for den tynne huden vi har i ansiktet. I tillegg inneholder de ingredienser som tørker ut. Når man fjerner sminke med servietter blir det også til at man "gnikker" de mot huden, noe som man egentlig burde unngå å gjøre, selv kun med vann og vaskeklut. Jeg vil si at huden har det bedre av at man fjerner sminke med vann alene enn de renseserviettene.

Med servietter må jeg gni veldig for å få av sminken. De gjør også huden rundt øynene sår og ømfintlig. Det kan jo umulig være bra. Med olivenolje og varmt vann som jeg bruker, går sminken bort veldig mye lettere og jeg slipper å gni så veldig.

Okei, skjønner! :)

AnonymBruker
Skrevet

Vokser ikke øyevippene ut sånn som med vanlig hår da? Hvordan kan øyevippene bli ødelagte da?

Joda, så visst du slutter blir de nok så bra som mulig, men man sliter jo på de hele tiden mens de vokser. Og så er det en gang slik at hårkvaliteten blir dårligere med årene. Jeg hadde tykke lange vipper før og jeg merker helt klart at de er både tynnere og skjørere og kortere nå når jeg har blitt eldre. Og jeg har lange perioder uten sminke.

Serviettene i seg selv er ikke bra for huden, altfor "røffe" for den tynne huden vi har i ansiktet. I tillegg inneholder de ingredienser som tørker ut. Når man fjerner sminke med servietter blir det også til at man "gnikker" de mot huden, noe som man egentlig burde unngå å gjøre, selv kun med vann og vaskeklut. Jeg vil si at huden har det bedre av at man fjerner sminke med vann alene enn de renseserviettene.

Jeg må si meg litt uenig. Jeg liker sminkefjerningsservietter og synes det er veldig greit til å fjerne "det grøvste". Men jeg går alltid over med toner og vanlig vann etterpå. Når jeg dusjer bruker jeg ansiktsvask i tillegg.

Poenget med sminkefjerningsservietter og alle andre måter å fjerne sminken på er å la serviettene få virke litt før man forsiktig drar bort. Jeg gnikker aldri. Holder servietten på øynene i minst 15 sekunder før jeg forsiktig drar det bort. Og så gjentar jeg. Deretter klapper jeg over ansiktet med servietten slik at alt blir fuktet av serivetten og så vasker jeg forsiktig bort med servietten. Poenget er altså at det må virke få tid til å virke litt.

Jeg må mye hardere til verks når jeg bruker bare vann, eller såpe eller klut eller andre ting.

Anonymous poster hash: c9b28...0ca

Skrevet

Nei de blir ikke ødelagt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...