Gå til innhold

Hvem har mest penger i forholdet deres?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvem har mest penger i forholdet deres og hvordan merkes det?

Jeg mener at det er problematisk om kvinnen tjener mye mer enn mannen. Om kvinnen tjener feks 600k og mannen 400k går det fint, men om kvinnen tjener 1.3 mill og mannen 200k så tror jeg ikke det fungerer.

Hva mener du?

Anonymous poster hash: 36a9c...8d1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan du utdype hvorfor du mener dette?

Som kvinne selv hadde jeg vell kanskje ikke tenkt noe over saken, var ikke sånn at jeg måtte ha hatt en mann som tjente likemye. Men grunnen til hvorfor han bare hadde hatt 200 k hadde jeg tenkt på, var det fordi lønnen i yrket var slik er det greit, eller han er syk og ikke kunne jobbet mer. Men derimot om han ikke hadde årket/ville jobbet hadde det stilt seg litt annderledes tenker jeg. Nå har jeg og mannen min samme yrke og jeg har bare ørlite grann mer enn han pga viderutdanning så kan jo ikke sammenligne med eksempelet da.

Anonymous poster hash: 86080...d07
  • Liker 1
Skrevet

Vi er begge studenter så det merkes ikke veldig. Begge får og bruker lite.

Skrevet

Jeg tjener mye mer enn mannen siden han er arbeidsløs for tiden. Hehe. Har ellers alltid tjent mer enn han, og det er helt greit for oss begge :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 300 000 og min mann over 1 mill.

For oss er dette problemfritt da vi kun har en felles lønnskonto og sparekonto.

Anonymous poster hash: 03a32...725

Skrevet

Han tjener tre ganger så mye som meg. Det er forsåvidt uproblematisk, men litt vanskelig å bestemme hvordan vi skal gjøre det når vi skal kjøpe hus sammen. Han vil jo ha mye større betalingsevne enn meg, og vi er ikke gift. Men vi finner vel ut av det :-)

Gjest Kvinneline
Skrevet

Han. Var ett par år hvor jeg tjente betydelig mye mer enn han, og det var overhode ikke et problem :) Mitt er hans, og omvendt, så hos oss spiller det ingen rolle.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han tjener mest, nå.

Men jeg har størst formue

Anonymous poster hash: d76c5...93f

Gjest Alohaa
Skrevet

Han. Men vi deler alt så merker ikke så mye til det må jeg si. Er liksom ikke noe "mitt her og ditt der"

• Liker 2
Gjest Heartbeat
Skrevet

Han. Men vi deler alt så merker ikke så mye til det må jeg si. Er liksom ikke noe "mitt her og ditt der"

Samme her :)

Gjest New_Girl
Skrevet

Vi tjener omtrent likt. Han har flere faste utgifter enn meg søket sitter igjen med mer penger før neste lønn.

Så store lønnsforskjeller som ts beskriver tror jeg kan være et problem dersom man ikke er flink til å kommunisere eller har en ordentlig plan om hvordan økonomien skal fungere. Men det gjelder uansett hvilket kjønn som tjener mest.

• Liker 2
Skrevet

Jeg tjener foreløpig mest og har betydelig større formue, men hva betyr det?

Den dagen hun sklir forbi meg på inntektsstigen vil jeg garantert føle manndommen min truet, men det er noe jeg må jobbe med da.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er student så tjener ikke mye. Mannen tjener rundt 1 mill. Men jeg har en større formue grunnet familie.

Men har snakket om dette, og han hadde aldri hatt problemer med at eventuelt han var hjemmeværende å jeg tjente pengene.

Men dette har ikke skjedd i praksis så vet aldri :P Mulig det gir en liten knekk innvendig uten at han forteller meg det. Men etter Flere år sammen har han aldri hatt en slik holdning til at menn må jobbe. Jeg tror at mange menn ser ikke på dette som et problem, så det fungerer absolutt. Så er uenig med deg TS.

Anonymous poster hash: f4b4a...0e6

Skrevet

For øyeblikket så har han mest penger siden jeg bare er student. Når jeg er ferdig utdanna vil jeg mest sannsynlig tjene mer enn han. Ser ikke noe problem i lønnsforskjeller da, skjønner ikke hvorfor det skal måtte ha noe å si for forholdet.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tjener 200 000 mer enn han. Begge jobber og står på, min bransje lønner bedre. Derfor er det uproblematisk.

Jeg betaler noe flere regninger enn ham. Vurderer å skjevdele bolig fordi jeg ønsker å betale ned mer på boliglån. Det ser man jo i ettertid også. Han ønsker ikke helt felles økonomi, da han er vant til og fortsatt vil råde over egne kontoer. Så vi har noen felles kontoer og noen egne. Begges lønn går på egen konto.

Skrevet

Tjener nokså likt - han litt mer. Tror ingen av oss hadde likt om jeg hadde tjent veldig mye mer enn ham. Alt er felles uansett.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Han tjener vel dobbelt så mye som meg. Vi betaler 50/50 på faste avgifter, men han betaler alltid når vi går ut, er på cafe, handler mat etc.

edit: Den eneste felleskontoen vi har er en regningskonto til felles utgifter. Jeg foretrekker å styre pengene mine selv.

Endret av Alice123
AnonymBruker
Skrevet

De ti første årene tjente jeg en god del mer enn ham, mens han studerte og i begynnelsen av hans karriere.

Etter barn, permisjoner (en del ulønnet) osv har han etter hvert gått forbi meg i lønn etter hvert som hans karriere har tatt av. Nå tjener jeg ca 2/3 av hva han gjør.

For oss spiller det ingen rolle om det er meg eller han som tjener mest. Alt går i en felles pott uansett.

Anonymous poster hash: 292a1...c94

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tjener 300 mer enn han i året + bonus og har både leilighet og hytte med lite lån.

Han eier ingenting men har verdens største hjerte og kunne aldri byttet han ut:)

Men i begynnelsen måtte vi jobbe litt med hans problemer rundt det å tjene mindre... Men når han faktisk skjønte på ordentlig at jeg ikke bryr meg så flyttet han inn og har blitt der siden (7år) og tror ikke han bryr seg så mye lenger :)

Anonymous poster hash: fc3d5...ff2

Skrevet

I hovedinnlegget slriver TS at det ville blitt broblemer om hun tjente 1,3 mill og han bare 200K.

Jeg tror det fort kunne blitt problemer uavhengig av kjønn.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...