AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #1 Skrevet 26. juni 2014 A Beinpress B Sittende roing A Benkpress B Gående utfall A Rygghev B Nedtrekk A Triveps B Glutebridge A Skulderpress B Hoppetau 60 hopp Helt utrent. Kjører teknikk nå i starten, 8-10 repetisjoner. 3 sett. Bør jeg parre øvelsene på en annen måte? Eller er dette bra? Tenker helkropp (altså dette programmet) 3 ganger i uka. Andre øvelser jeg bør ha med? Anonymous poster hash: 9c2ee...fb2
Wiggins Skrevet 26. juni 2014 #2 Skrevet 26. juni 2014 Jeg er ingen ekspert på styrkeøvelser, men det ser ut som du får trent det meste av kroppen. Allikevel vil jeg anbefale deg å bytte ut benkepress med armhevninger av og til, eller kanskje gjøre begge deler. Armhevninger aktiviserer flere muskler enn benkepress. Dessuten bør du for all del trene utholdenhet også, da får du optimal helseeffekt. Da mener jeg ikke å kjøre 10-20 minutter på tredemølle, jeg tenker mer på å jogge i 30 minutter eller mer, evt. sykle 4-5 mil (på racersykkel, det er noe helt annet enn på hverdagssykkel) eller mer. Utholdenhet bør trenes utendørs. Du får frisk luft, mer variasjon, bedre avkjøling osv.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #3 Skrevet 27. juni 2014 Jeg er ingen ekspert på styrkeøvelser, men det ser ut som du får trent det meste av kroppen. Allikevel vil jeg anbefale deg å bytte ut benkepress med armhevninger av og til, eller kanskje gjøre begge deler. Armhevninger aktiviserer flere muskler enn benkepress. Dessuten bør du for all del trene utholdenhet også, da får du optimal helseeffekt. Da mener jeg ikke å kjøre 10-20 minutter på tredemølle, jeg tenker mer på å jogge i 30 minutter eller mer, evt. sykle 4-5 mil (på racersykkel, det er noe helt annet enn på hverdagssykkel) eller mer. Utholdenhet bør trenes utendørs. Du får frisk luft, mer variasjon, bedre avkjøling osv. Er det ikke sånn at man ikke skal kombinere styrke og utholdenhet? Hørt at man ikke får bygget muskler da? er ikke ts, btw Anonymous poster hash: c6bba...168
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #4 Skrevet 27. juni 2014 Jeg er ingen ekspert på styrkeøvelser, men det ser ut som du får trent det meste av kroppen. Allikevel vil jeg anbefale deg å bytte ut benkepress med armhevninger av og til, eller kanskje gjøre begge deler. Armhevninger aktiviserer flere muskler enn benkepress. Dessuten bør du for all del trene utholdenhet også, da får du optimal helseeffekt. Da mener jeg ikke å kjøre 10-20 minutter på tredemølle, jeg tenker mer på å jogge i 30 minutter eller mer, evt. sykle 4-5 mil (på racersykkel, det er noe helt annet enn på hverdagssykkel) eller mer. Utholdenhet bør trenes utendørs. Du får frisk luft, mer variasjon, bedre avkjøling osv. Takk for svar! Armhevinger skal jeg få med Har hund så blir mye gåing/jogging/sykling med han Anonymous poster hash: 9c2ee...fb2
Wiggins Skrevet 27. juni 2014 #5 Skrevet 27. juni 2014 Er det ikke sånn at man ikke skal kombinere styrke og utholdenhet? Hørt at man ikke får bygget muskler da? er ikke ts, btw Anonymous poster hash: c6bba...168 Hvis noen har påstått det er de enten løgnere, eller så er de bare veldig kunnskapsløse. Selvsagt er det mulig å bygge muskler og utholdenhet samtidig. Bare se på langrennsløperne våre, de trener mye styrke i overkroppen for å kunne stake bedre, samtidig med at de jogger lange turer om sommeren. Du må bare passe på å få i deg nok mat. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #6 Skrevet 27. juni 2014 Hvis noen har påstått det er de enten løgnere, eller så er de bare veldig kunnskapsløse. Selvsagt er det mulig å bygge muskler og utholdenhet samtidig. Bare se på langrennsløperne våre, de trener mye styrke i overkroppen for å kunne stake bedre, samtidig med at de jogger lange turer om sommeren. Du må bare passe på å få i deg nok mat. Det er ikke løgn, det er optimalt sett ikke lurt å ta seg ut på kondisjon før man trener styrke, da man normalt vil orke mindre. Når det er sagt så har det nesten ingen betydning for de aller fleste. Det er bare ved større behov for å optimalisere styrketrening at det er noe poeng i å gjøre det. Det spiller liten til ingen rolle for de aller fleste mosjonister. Anonymous poster hash: d9cd8...418
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #7 Skrevet 27. juni 2014 Det er ikke løgn, det er optimalt sett ikke lurt å ta seg ut på kondisjon før man trener styrke, da man normalt vil orke mindre. Når det er sagt så har det nesten ingen betydning for de aller fleste. Det er bare ved større behov for å optimalisere styrketrening at det er noe poeng i å gjøre det. Det spiller liten til ingen rolle for de aller fleste mosjonister. Anonymous poster hash: d9cd8...418 Ok. Så det om jeg jogger/går tur annenhver dag, og trener styrke annenhver dag, med et kaloriinntak på 2000 (-) vil jeg fortsatt bygge muskler da? Anonymous poster hash: c6bba...168
SiMa Skrevet 27. juni 2014 #8 Skrevet 27. juni 2014 Ok. Så det om jeg jogger/går tur annenhver dag, og trener styrke annenhver dag, med et kaloriinntak på 2000 (-) vil jeg fortsatt bygge muskler da? Anonymous poster hash: c6bba...168 Er 2000 kalorier pr dag nok til å dekke forbruket vil du fortsatt bygge muskler. Er det mindre enn forbruket (og du går ned i vekt) vil det ta lenger tid å bygge muskler. Jogging/gåtur de dagene du ikke trener styrke hindrer ikke at du bygger muskler. Ønsker du å gå ned i vekt er kondisjonstrening dessuten mer effektivt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå