Gå til innhold

Er han bare sliten, eller han har mistet interessen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte å tilbringe mye tid med en mann i begynnelsen av april. Tidligere har vi kun vært bekjente med sporadisk kontakt via facebook.

Han inviterte meg ut på middag og etter det begynte vi å være sammen 3-4 kvelder i uken. Denne måneden var han på arbeid i min hjemby, og hadde altså kun meg og jobb å konsentrere seg om. Han tok mye initiativ til at vi skulle finne på noe, og fortalte meg at han var blitt glad i og forelsket i meg, og at jeg var både fantastisk og et menneske han følte han kunne stole på. Dette er tydelig et problem for han da hans tidligere kjærester har vært mye utro. Han fortalte meg også da han var beruset at ”jeg var for god til å være sann, og da måtte det være noe feil et eller annet sted”. Jeg er bare meg selv sa jeg til han, men vi har nok vært heldig med at vi klaffer så godt sammen.

Etter en drøy måned hadde vi sex for første gang, og han inviterte meg senere den uken til å besøke han i hans hjemby. Vi hadde noen fine dager sammen, hvor han introduserte meg for venner og familie. Vennene hans sa til meg at han hadde fortalt mye om meg og at han var glad i meg, og at det var veldig sjeldent at han introduserte sine dater for dem. De spurte han om vi var kjærester, og da svarte han at forholdet vårt var jo fremdeles ganske ferskt, men at vi var på god vei.

Da jeg reiste hjem fra denne turen ble kontakten oss i mellom mer sporadisk. Dette hang mye sammen med at han hadde tatt på seg et oppdrag fra sin arbeidsgiver som tok mye tid, samt at også jeg hadde egne planer.

Jeg besøkte han så forrige helg. Da hadde jeg ikke sett han på nærmere 2 uker. I disse ukene har han sendt meg 3-4 ”Snap-Chats” hver dag, og jeg har sendt han en god natt melding hver kveld som han har som oftest svart meg på. Jeg har ikke noe forhold til snapchat så jeg vet ikke helt hvordan folk ser på dette. Er dette i samme kategori som en sms, eller er det noe mer man sender ut til ”massene” som for eksempel en facebookstatus. Det har vanligvis vært hverdagsbilder av han på jobb.

Det som jeg reagerte på denne helgen er at han virket mye kaldere enn han har vært tidligere. Han var ikke like ivrig etter å sette seg tett inntil meg, holde hånden min og lignende. Han utrykte samtidig at han var veldig sliten, og at han følte at det var mange forskjellige mennesker som forventet at han skulle stille opp for han. Og at han gledet seg stort til å komme tilbake til jobben sin i min hjemby hvor han kunne fokusere på kun den.

Han snakket også om oss, og sa han hadde savnet meg, og at han hadde dårlig samvittighet for den dårlige kontakten han hadde hatt med meg. Men at han var veldig dårlig på sms (jeg har i grunn bare sendt han en god natt melding om dagen).

Han sa også til meg at jeg ikke måtte misforstå han, men at han aldri tidligere hadde vært stormforelsket. Men at han syns vi hadde en fin ting på gang, og at han ikke ville at jeg skulle se noen andre, og det samme ville ikke han. Samtidig sa han til meg at han trodde det kom til å ta flere måneder for han før han kunne se på oss som et par.

Jeg kom hjem denne uken og han har igjen vært svært opptatt med jobben sin og hatt lange dager. Han har som regel svart meg på mine god natt- meldinger og sendt 1-3 snapper om dagen. Men det har ikke vært noen søte fine meldinger som det har vært tidligere.

Jeg forstår meg ikke helt på fyren. Jeg har jo forstått at han er sliten, og jeg vil jo la han få fred og ro. Jeg ønsker jo bare hans beste. Men så samtidig så mener jeg at jeg er såpass lite ”masete” at en melding i ny og ne hvor han spør hvordan det går, eller om jeg har en fin dag ikke hadde skadet. Jeg mener at det tar såpass kort tid å sende en liten sms, at dersom man tenker på noen så gjør man det. Han har tidligere uttrykt at han kan være kald.

Er han redd for å binde seg til meg? Skal jeg bare la han være i fred. Jeg skal nå på ferie i noen uker så jeg kunne jo tenkt meg å reist til hans hjemby denne helgen for å tilbringe litt tid med han før jeg reiser. Men jeg har også tenkt på å la være og kanskje heller se det an når jeg er kommet tilbake og han er kommet i arbeid i min by.

Jeg kunne selvfølgelig også bare spurt han hvor landet ligger, men jeg føler samtidig det blir et litt feil tidspunkt når han er så sliten.

Jeg blir bare så forvirret at hele saken. Jeg er sikker på mine følelser, og jeg er glad i han om jeg er i samme by som han eller ikke. Men jeg trenger samtidig en bekreftelse på at han føler det samme i og med at dette er så nytt.

Han har nevnt meg allerede i mange fremtidsplaner, og forhørt meg om mine fremtidsønsker.

Jeg misliker sånn å ikke vite hvor jeg har andre personer. Jeg har vekslet 2-3 meldinger med han i dag, hvor jeg har skrevet oppfølgingsspørsmål som han da svarer på. Han gir uttrykk for at han har hatt en slitsom uke. Jeg er gått fra å være helt sikker på hva han føler, til å ikke skjønne noe på under 2 uker. Ble langt dette, men var godt å få følelsene nedskrevet også...

Hva tror dere? (Vi er begge i slutten av 20-årene).

Anonymous poster hash: e73d3...8f9

Anonymous poster hash: e73d3...8f9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hør alltid på magefølelsen din. Hvis du føler at noe skurrer, så skal du lytte til den følelsen.

Du kan jo bare spørre ham.

F.eks. noe som "Jeg skjønner kjempegodt at du er sliten, og jeg håper du kommer ovenpå snart igjen.

Du hadde vel vært ærlig og sagt i fra hvis det var noe annet? Er jo blitt glad i deg.. :) "

AnonymBruker
Skrevet

Sånn er min kjæreste også. I starten var han mer på sms og kontakten, men sa i fra tidlig at han ikke var noe god på å sende meldinger. Han er ganske travel og enkelte menn er veldig til stede der de er. Vi har hatt mange diskusjoner pga dett. Det er utrolig slitsomt når man aldri vet hvor man har den andre.. Uansett han har opplevd å bli dumpet av ekskonen til fordel av en ny mann. Han har sagt han er livredd. Vi har gjort det slutt en gang og det var nesten som det røk igjen sist uke, men vi klarer ikke holde oss borte fra hverandre. Jeg elsker han, men er redd jeg ender opp trist pga hans manglende evne til å vise at han bryr seg.

Du må ta en prat med han neste gang dere møtes. Det tar tid å lære hverandre å kjenne. Lykke til.

Anonymous poster hash: 20d2b...5ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...