Gå til innhold

Hodepine ved fly nedstigningen!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det siste (siste 3 år.) har jeg vært plaget av smerter i hodet når jeg er ute og flyr. Smerten kommer når flyet begynner nedstigningen for landing. Smerten har kommet fire av de fem siste gangene jeg har fløyet. Første gangen kom smerten som en stråling opp midt bak på hodet og videre nedover i pannen. Den kjennes ikke midt oppe på hodet. De to siste gangene har strålingen bare kommet nedover i pannen mot øynene. Siste gangen var smerten konsentrert på venstre siden av pannen og over venstre øyne. Det venstre øyet begynte å renne. Føles som noe trykket på øyet. Det er en veldig intens smerte. Omtrent som om noen stikker strikkepinner ned i pannen min... Smerten opphører når vi har landet og går av flyet. Dette er veldig ubehagelig.

Smerten roer seg litt når jeg tar en parasitt. Eller noe fly tabletter.

Når smerten kommer da er det jævlig vondt. Får problemer med pusten også på grunn av smerte.

Jeg skal ut og fly snart, så jeg blir glad med litt innspill, noen erfaringer og hva jeg bør gjøre for å unngå smerten osv

Takk :)

Anonymous poster hash: 24ce1...836
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Dette kommer av trykkforskjell som oppstår i sinuser (bihuler) Det som hjelper på meg er å gjespe mye eller prøve å "holde gjespen" på en måte, så du kjenner ørene "åpner seg" Da blir trykket jevnet ut

Anonymous poster hash: 99360...ebe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kommer av trykkforskjell som oppstår i sinuser (bihuler) Det som hjelper på meg er å gjespe mye eller prøve å "holde gjespen" på en måte, så du kjenner ørene "åpner seg" Da blir trykket jevnet ut

Anonymous poster hash: 99360...ebe

Tja er det noe man skal oppsøke legen med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

For min del hjalp det å trekke visdomstennene (de var hullete). Merker ennå tendenser om jeg er forkjølet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tja er det noe man skal oppsøke legen med?

Ikke noe legen kan gjøre. Mange får problem i fly pga trykket når det går opp og ned. Kan bli ille visst man er forkjøla eller tannverk.

Anonymous poster hash: 0d7b5...61e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Otrivin nesespray og tyggis

Kan du reklassifisere litt?

Tyggis, hjelper det?

Otrivin og nesespray under fly turen eller før, når?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To sprut i hvert nesebor når flyet begynner å kjøre, det samme når flyet begynner å gå nedover.

Ellers tygge, tygge, gape, gjespe, tygge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjøp såkalte EAR-PLANES på apoteket!

Det er sånne øreplugger som regulerer trykket for deg. Jeg fikk plutselig intense smerter i øret/hodet under en innflyvning, trodde hodet skulle eksplodere (men det var nok bare trommehinnen som "eksploderte")! Hadde dette problemet i et år eller noe, før jeg ved en tilfeldighet oppdaget disse pluggene på apoteket. Nå flyr jeg ALDRI uten disse, og har heller ikke smerter lengre (kjenner noen ganger at det stikker litt, men ikke verre enn det folk flest opplever).

Anonymous poster hash: 02014...75b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vil bare påpeke at nesespray har svært begrenset effekt i disse tilfellene hvis man er forkjølet/veldig tett. Sprayen vil da ikke "åpne opp" i tilstrekkelig grad. Slimhinneavsvellende tabletter derimot åpner også der hvor sprayen ikke kommer til. Hør med legen om en resept på rinexin tabletter til dette formålet.

Anonymous poster hash: 8ed42...72f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva med sånne EAR-PLANES, som man får kjøpt på apoteket, altså øreplugger som han nevner hjelper det i forhold til den situsjonen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er altså det som er problemet mitt =

Bihuleproblemer om bord

Bihulene er hulrom og hvis de blokkeres, vil gassen som lukkes inne i dem, skape store problemer under oppstigning og nedstigning. Det gir opphav til nesten ulidelige smerter i ansiktet, hodepine og bak øynene! De vanligste årsakene til at bihuler kan blokkeres er store polypper, akutte eller kroniske bihulebetennelser, forkjølelser som gjør at nesen blir tett, allergi og andre, men sjeldne tilstander. Dersom du vet at du har bihuleproblemer, må du kontakte lege før du tenker på å reise med fly! Enkle tilstander kan lett ordnes ved hjelp av nesespray og/eller neseskylling, allergimedisiner, slimløsende medikamenter eller slimhinneavsvellende medikamenter som f. eks. phenylpropanolamin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...