Ungoliant Skrevet 26. juni 2014 #1 Skrevet 26. juni 2014 Dette er tråden for kvinner som føler seg ensomme i "kvinnefellesskapet". Her er det lov å syte over mislykkede forsøk på vennskap med medkvinner. Vi kan sammen prøve å forstå irrasjonell og uforklarlig oppførsel. Sjalusi og drama som vi ikke har gjort noe for å bli del av. Strategier for å holde ut med jentene i vennekretsen og på jobben. Kanskje vi til og med klarer å finne venner i hverandre?Dette er tråden som hjelper kvinner med å forstå kvinner. ___________________________________________________________ Jeg har aldri hatt jentevenner. Jeg er en såkalt "nerd" som kun har hatt guttevenner siden barnehagen. Dette fører til majoriteten av kvinner er svært lite tilfredsstillende samtalepartnere for meg. Jeg liker bedre å snakke om "tema" (kunst, litteratur, samfunnsproblemer, vitenskap) - enn "mennesker" (meg selv, andre, sladder, kjendiser...). Det passer ikke å være "en av gutta" som voksen. Jeg prøver derfor å få jentevenner. I løped av mine 21 år, har jeg imidlertid kun funnet 3 jenter som jeg føler at er interessante og rasjonelle mennesker. Jeg har null innsikt i drama, og blir ofte "offer" for sjalusi, utestegning og misnøye fra jenter, uten at jeg skjønner hvorfor. Dette gjør at jeg føler meg ensom, samtidig som jeg heller vil være hjemme å lese og surfe på nettet, enn å kjede meg med jentene jeg kjenner. Hvis du kjenner deg igjen i noe av dette, så er dette tråden for deg! Jeg håper at jeg finner noen som deler disse opplevelsene her på KG. *Jenteklem* 8
Alina X Skrevet 26. juni 2014 #2 Skrevet 26. juni 2014 Burde vært flere jenter med andre interesser enn sladder og realityserier... Jeg har mange jentevenner,men hver gang de skal diskutere en eller annen fyr,tv serier etc får jeg lyst til å spy...er liksom ingen interessante ting de tar opp,på den andre siden kjenner jeg kvinner som er mer som meg og som interesserer seg for litt andre ting enn "rosa boble"tilstandene i den vestlige verden. 3
Gjest Sabrina Skrevet 26. juni 2014 #3 Skrevet 26. juni 2014 (endret) Slipper man å bli stemplet som white trash i denne tråden? I så fall slenger jeg meg på! Endret 26. juni 2014 av Sabrina
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #4 Skrevet 26. juni 2014 Kjenner meg igjen i det du beskriver. Har aldri hatt interesse for kjendiser eller sladder. Har null interesse for mote eller sminke. Sminker meg kun for typen om vi skal noe spesielt. Sliter med å finne andre jenter interesanne. Ender opp med å selv holde kjeft og la de bable i vei. Syntes det er mye mer naturlig å snakke med de av hankjønn :-pAnonymous poster hash: b17f1...8a6 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #5 Skrevet 26. juni 2014 Dette kan være en tråd å føle seg hjemme i, ja, bortsett fra at jeg synes det er helt greit å ha bare guttevenner, egentlig. Men blir jo litt frustrasjon når man må omgås andre kvinner i hverdagen. Som på jobben, når man sitter og lunsjer med mannlige kolleger og har en interessant samtale. Så kommer jentene bort, og da tar det maks 30 sekunder så er samtalen snudd til å handle om barn, klær eller sminke. Noen ting som gjør at jeg ikke ønsker meg inn i "fellesskapet": Som nevnt: Barneprat. Menn med barn klarer fint å snakke om noe annet enn barna, 9 av 10 kvinner klarer ikke det. Sminke og moter: Uinteressant Oppsmisking av hverandres utseende. Blir småkvalm når en jente poster bilde av seg på facebook og alle venninner iler til og strør rundt seg om hvor søte og pene de er. Frisyrer, nye plagg. I samme gate som sminke og moter. Jeg legger ikke merke til om andre jenter har ny frisyre eller nye plagg, jeg er visst meget rar som ikke kommenterer eller bryr meg om dette. Men så snart en annen kvinne kommer til stedet så er all annen samtale glemt og alt handler om ny frisyre? Guuuud så fin du var, hjertehjerte. Nedrakking av kjærester. Føler ikke behovet. Skulle det være noen knuter på tråden så hører ikke det hjemme i jentesamtaler. Virker som det nesten er konkurranse om å ha den mest håpløse kjæresten. Anonymous poster hash: cffdf...4d3 7
Ungoliant Skrevet 26. juni 2014 Forfatter #6 Skrevet 26. juni 2014 Burde vært flere jenter med andre interesser enn sladder og realityserier... Jeg har mange jentevenner,men hver gang de skal diskutere en eller annen fyr,tv serier etc får jeg lyst til å spy...er liksom ingen interessante ting de tar opp,på den andre siden kjenner jeg kvinner som er mer som meg og som interesserer seg for litt andre ting enn "rosa boble"tilstandene i den vestlige verden. Jeg er så herrens enig! Hva er det vi lærer jentene i oppveksten egentlig? Jeg har inntrykk av at de fleste jenter oppfatter meg som "bedrevitende" fordi jeg har mye allmennkunnskap, følger med på nyheter, og generelt er skeptisk til det jeg hører og leser. Dette skaper mye problemer for meg. Det er f.eks vanskelig for meg å ikke prøve å appelere til logikken med argumenter, når jentevennene mine ukritisk tror på urbane myter som ikke gir mening. Baksnakking og uoppfordret drittslengig er også noe av det verste jeg vet, men hvis jeg prøver å argumentere mot bruken av ordet "hore" for å beskrive tilfeldige mennesker, er jeg dømt til å bli dårlig likt. Jeg skulle ønske at flere jenter åpnet en bok og prøvde å utvide intellektet sitt, i stedet for å presse andre ned med løgn og baksnakking, når de føler at de selv ikke strekker til. 2
Ungoliant Skrevet 26. juni 2014 Forfatter #7 Skrevet 26. juni 2014 Noen ganger føler jeg at jeg er for logisk av meg. De fleste jentene jeg møter har mye følelser og store sosiale behov, mens jeg er en "logiker" som ikke forstår irrasjonelle handlinger motivert av følelser. Uhemmet selvskryt og oppmerksomhetsfisking på facebook er også helt lattelig i min bok. "likes" på facebook er som å være "rik" i monopol...gøy der og da, men fullstendig unyttig. Jeg har mistet mange "vennskap" fordi drama og passiv-aggressivitet er gresk for meg. Jenter vil ha en som jatter med- ikke råd, desverre. 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #8 Skrevet 26. juni 2014 Så du mener at de fleste kvinner lever for drama, intriger og sladder? Mens du selv, intelligent som du er, kun interesserer deg for samfunnsproblemer, vitenskap, kunst og litteratur? Er jo ikke rart at ingen jenter vil være venn med deg, når du har en så arrogant holdning til andre mennesker. Anonymous poster hash: cc497...81e 32
Ungoliant Skrevet 26. juni 2014 Forfatter #9 Skrevet 26. juni 2014 Oppsmisking av hverandres utseende. Blir småkvalm når en jente poster bilde av seg på facebook og alle venninner iler til og strør rundt seg om hvor søte og pene de er. Anonymous poster hash: cffdf...4d3 Dette er så sykt sant! Uansett hvor fæl en jente ser ut, er det eneste akseptable å si at hun er "nydelig" og "sykt vakker" - og man risikerer at de blir sure hvis du lar være å si noe. Hvis en venninne har oversminket seg, har på en kjole der trusekanten vises og alt for høye sko i forhold til destinasjonen, er det 1 stk ødelagt vennskap hvis man prøver å si at en lengere kjole passer bedre, eller at hun vil bli sliten av å gå langt i de skoene. Man må også akseptere at venninner kommer 1-2 timer for sent fordi de måtte "gjøre seg klar"... Sykt irriterende! 5
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #10 Skrevet 26. juni 2014 Noen ganger føler jeg at jeg er for logisk av meg. De fleste jentene jeg møter har mye følelser og store sosiale behov, mens jeg er en "logiker" som ikke forstår irrasjonelle handlinger motivert av følelser. Uhemmet selvskryt og oppmerksomhetsfisking på facebook er også helt lattelig i min bok. "likes" på facebook er som å være "rik" i monopol...gøy der og da, men fullstendig unyttig. Jeg har mistet mange "vennskap" fordi drama og passiv-aggressivitet er gresk for meg. Jenter vil ha en som jatter med- ikke råd, desverre. Jeg er også veldig logisk av meg og kan bli oppfattet som veldig kynisk. Og kanskje alt for direkte når det gjelder enkelte ting jeg burde holdt kjeft om. Syntes jeg noen har et irrasjonelt tankesett eller oppførsel når jeg er med dem, uavhengig av alder eller kjønn, sier jeg ifra. Jeg kan ikke fordra drama. Men jeg er veldig jentete på enkelte områder. Jeg liker høye sko (selv om jeg ikke kan gå i dem), og kjoler (bruker det aldri) og blir rørt til tårer av disneyfilmer :-pAnonymous poster hash: b17f1...8a6 3
Nuttery Skrevet 26. juni 2014 #11 Skrevet 26. juni 2014 Kjenner meg utrolig godt igjen i denne tråden. Har jo hatt et par jentevenner opp igjennom årene, men det dabber som oftest av og det blir aldri noe dypere enn å snakke om felles venner, jobb osv, pluss at man har lik humor. Føler at jeg burde klare å sosialisere bedre med kvinner, men jeg syntes rett og slett det er dørgende kjedelig. De (på min alder) snakker jo utelukkende om klær, sminke, gutter, blogger, hvem-som-gjorde-hva-i-helga ++, og jeg klarer rett og slett ikke interessere meg i det hele tatt. Jeg merker jeg på mange måte misunner alle disse jentegjengene, men samtidig lurer jeg på om jeg noen gang hadde klart å holde ut i en slik gjeng. Føler meg rett og slett litt som "kvinnen som hater kvinner", og blir gående med gutta. Det er jo også ganske upraktisk når man er i et forhold, for jeg føler selv at det virker som det skurrer litt når jeg har 10+ guttevenner jeg kommer sykt godt over ens med, men ingen av mine egne... Kjæresten føler seg jo lett truet etc. 1
Ungoliant Skrevet 26. juni 2014 Forfatter #12 Skrevet 26. juni 2014 Så du mener at de fleste kvinner lever for drama, intriger og sladder? Mens du selv, intelligent som du er, kun interesserer deg for samfunnsproblemer, vitenskap, kunst og litteratur? Er jo ikke rart at ingen jenter vil være venn med deg, når du har en så arrogant holdning til andre mennesker. Anonymous poster hash: cc497...81e Dette har du muligens rett i. Min erfaring er imidlertid at jenter flest lager mer drama enn menn, og oftere er interessert i førstnevnte kategorier (følelser, sitt eget liv, sminke, kjendiser). Hvis du har tips til hvordan jeg kan finne jentevenner som matcher mine interresser, er jeg svært åpen for forslag. 4
Nuttery Skrevet 26. juni 2014 #13 Skrevet 26. juni 2014 Dette er så sykt sant! Uansett hvor fæl en jente ser ut, er det eneste akseptable å si at hun er "nydelig" og "sykt vakker" - og man risikerer at de blir sure hvis du lar være å si noe. Hvis en venninne har oversminket seg, har på en kjole der trusekanten vises og alt for høye sko i forhold til destinasjonen, er det 1 stk ødelagt vennskap hvis man prøver å si at en lengere kjole passer bedre, eller at hun vil bli sliten av å gå langt i de skoene. Man må også akseptere at venninner kommer 1-2 timer for sent fordi de måtte "gjøre seg klar"... Sykt irriterende! Jeg hadde en venninne en gang, og trodde jeg var snill når jeg sa ifra om at hun hadde tidenes brunkremskille.................... Det var jeg visst ikke. Fikk en melding fra en venninde av venninden min senere på kvelden om hvor hjertesløs jeg var og hvordan jeg kunne si noe sånt. Jeg var jo sårende, må vite.. Jeg skjønner ikke jenter!!! 7
Ungoliant Skrevet 26. juni 2014 Forfatter #14 Skrevet 26. juni 2014 Slipper man å bli stemplet som white trash i denne tråden? I så fall slenger jeg meg på! Har sjalu jenter prøvd å stemple deg som "white trash"?
Gjest gurimalla Skrevet 26. juni 2014 #15 Skrevet 26. juni 2014 Det å si at kvinner kun er interessert i sladder og sminke er vel like sant som at menn kun er interessert i fotball. Dere kan tydeligvis ikke de sosiale kodene. 19
Ungoliant Skrevet 26. juni 2014 Forfatter #16 Skrevet 26. juni 2014 Jeg hadde en venninne en gang, og trodde jeg var snill når jeg sa ifra om at hun hadde tidenes brunkremskille.................... Det var jeg visst ikke. Fikk en melding fra en venninde av venninden min senere på kvelden om hvor hjertesløs jeg var og hvordan jeg kunne si noe sånt. Jeg var jo sårende, må vite.. Jeg skjønner ikke jenter!!! Nettopp! Du mente det jo godt, så hun skulle slippe å gå rundt som en ompa-lompa, eller få kommentarer fra andre. Hadde det vært meg hadde det også vært naturlig å si fra om dette, og jeg forventer at vennene mine gjør det samme hvis jeg har "bomma" med sminken en dag. Jeg mener at du gjorde det en god venn skal gjøre. 1
Nuttery Skrevet 26. juni 2014 #17 Skrevet 26. juni 2014 Nettopp! Du mente det jo godt, så hun skulle slippe å gå rundt som en ompa-lompa, eller få kommentarer fra andre. Hadde det vært meg hadde det også vært naturlig å si fra om dette, og jeg forventer at vennene mine gjør det samme hvis jeg har "bomma" med sminken en dag. Jeg mener at du gjorde det en god venn skal gjøre. Godt det er fler av oss som mener det... Jeg mener, det brunkremskillet var ekstreeeemt i øyefallende..
Gjest Sabrina Skrevet 26. juni 2014 #18 Skrevet 26. juni 2014 Har sjalu jenter prøvd å stemple deg som "white trash"? I det virkelige liv? Ja, faktisk, men her på KG er det jo favoritt uttrykket til status-snobbene her inne. Enkelte skal jo ha det til at man er litt white trash, om du ikke ser ut som en fotballfrue klone 1
Ungoliant Skrevet 26. juni 2014 Forfatter #19 Skrevet 26. juni 2014 Det å si at kvinner kun er interessert i sladder og sminke er vel like sant som at menn kun er interessert i fotball. Dere kan tydeligvis ikke de sosiale kodene. Det vi sier er at vi ikke forstår oss på jenter flest, og at vi ofte synes at det er lettere å finne mannlige samtalepartnere enn kvinnelige. Hvis du føler deg støtt av dette så beviser du jo våre påstander om at mange kvinner alltid må lage drama, og at kvinner ofte tar de rareste ting personlig. 4
Ungoliant Skrevet 26. juni 2014 Forfatter #20 Skrevet 26. juni 2014 I det virkelige liv? Ja, faktisk, men her på KG er det jo favoritt uttrykket til status-snobbene her inne. Enkelte skal jo ha det til at man er litt white trash, om du ikke ser ut som en fotballfrue klone Huff. Jeg håper at du ikke lar sånn drittslenging gå innpå deg. Uttrykk som "hore", "ludder", "white trash" etc er urord som man ikke burde bruke om andre i det hele tatt. De som er nødt til å argumentere med sånn retorikk må jo ha utrolig lite å komme med på generell basis. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå