AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #1 Skrevet 26. juni 2014 Er det sånn at alle her inne har ønskeliste? Jeg gifter meg neste år og må si jeg føler litt på det å skulle sette opp en ønskeliste fordi jeg føler det som at jeg da forventer ting og det gjør jeg jo faktisk ikke. Det eneste jeg forventer er at jeg blir gift og at familie og venner vil feire dagen med oss. Noen inspill? Anonymous poster hash: 02ec0...6a7
SiMa Skrevet 26. juni 2014 #2 Skrevet 26. juni 2014 Vi har tenkt det samme som deg. Har veldig lite lyst til å levere ut ønskelister. Samtidig vet jeg at mange ønsker å gi gaver. Jeg vil selv gjerne gi en gave når noen jeg setter pris på gifter seg, og har vært veldig glad de gangene brudeparet har en ønskeliste. Så vi har kommet til at vi skal lage en ønskeliste, så vi har noe å svare når folk spør hva vi ønsker oss. Kommer ikke til å levere ut ønskeliste uoppfordret. Prøv å sette deg selv i gjestenes sted. Hadde du hatt lyst til å gå i bryllup uten å ta med gave? Ville du satt pris på en ønskeliste heller enn å vri hodet for å finne på noe å gi? Og med ønskeliste er sjansen mye større for at dere får noe dere faktisk kommer til å bruke.
thinkywinky Skrevet 26. juni 2014 #3 Skrevet 26. juni 2014 Jeg tenker litt det samme som deg... Også er det det der med servise og sånt da, føler at det er forventet at man skal ønske seg service. Jeg har ikke lyst på noe service, spesiellt ikke et halvkomplett ett jeg må komplettere selv. Nei, da ønsker jeg meg heller friluftsutstyr og slike ting!
SiMa Skrevet 26. juni 2014 #4 Skrevet 26. juni 2014 Jeg tenker litt det samme som deg... Også er det det der med servise og sånt da, føler at det er forventet at man skal ønske seg service. Jeg har ikke lyst på noe service, spesiellt ikke et halvkomplett ett jeg må komplettere selv. Nei, da ønsker jeg meg heller friluftsutstyr og slike ting! Det går da an å skrive friluftsutstyr på ønskelisten hvis det er det dere vil ha. Snu situasjonen, hva ville du foretrekke om du var bryllupsgjest, få en ønskeliste (når du spør) eller måtte prøve å tenke ut noe på egenhånd?
melatonin Skrevet 26. juni 2014 #5 Skrevet 26. juni 2014 Jeg tenker litt det samme som deg... Også er det det der med servise og sånt da, føler at det er forventet at man skal ønske seg service. Jeg har ikke lyst på noe service, spesiellt ikke et halvkomplett ett jeg må komplettere selv. Nei, da ønsker jeg meg heller friluftsutstyr og slike ting! er dere friluftsmennesker så er jo det kjempe fint å ønske seg noe til det!! vi er og det, men vi har alt vi trenger... ønskeliste er vanskelig!! kan ikke ønske seg ting man ikke vil ha, jeg føler og at det er litt pinlig eller frekt å ønske oss penger...
Rararara Skrevet 26. juni 2014 #6 Skrevet 26. juni 2014 Vi hadde ikke ønskeliste fordi vi hadde såpass enkelt bryllup at vi syntes ikke det passet seg. Ser i ettertid at vi kanskje skulle gjort det likevel. (Evt. ønsket reisegavekort eller støtte til veldedig formål) Gavene fikk vi jo likevel, vi hadde bare gjort det ekstra utfordrende for gjestene. Som gjest i bryllup selv synes jeg det er veldig greit å forholde meg til ønskelister eller iallefall et hint om hva brudeparet ønsker seg. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #7 Skrevet 27. juni 2014 Ts her: Godt å se det ikke bare er meg som tenker sånn. Men likevel føler jeg det litt ubehagelig, akkurat som at jeg forlanger ditten og datten. Spesielt når jeg vet at flere på min side sliter økonomisk. Men får prøve å tenke som du sier over her om at gaver får man uansett å at det da er kjekt med liste. Også får jeg heller prøve å legge til mest mulig rimelige ting Anonymous poster hash: 02ec0...6a7
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #8 Skrevet 27. juni 2014 Det går jo også an å presisere at man faktisk ikke ønsker seg noe. Eventuelt finne en veldedighet som dere ønsker set det gis penger til i stedet for gave.Anonymous poster hash: 9b489...b56 1
Blådiamant Skrevet 27. juni 2014 #9 Skrevet 27. juni 2014 Lagde ønskeliste etter litt press fra familien. Glad vi gjorde det. Enklere for gjestene å kjøpe gaver og vi fikk ting vi faktisk hadde lyst på. 1
HoppsyDaisy Skrevet 27. juni 2014 #10 Skrevet 27. juni 2014 Hadde vi hatt et tradisjonet bryllup, hadde vi hatt ønskeliste. Når jeg er gjest i et bryllup, syns jeg det er et must med ønskeliste. Det gjør det hele mye lettere. Som gjest syns jeg absolutt ikke at brudeparet forlanger ditt og datt. Jeg forventer egentlig at brudeparet legger ut ønskeliste 1
Gjest Anubiel Skrevet 27. juni 2014 #11 Skrevet 27. juni 2014 Vi har lagt ut gaveliste, både fordi vi vet av erfaring som gjest at det er veldig praktisk og fordi folk tydelig har sagt at de forventer at vi legger ut en. Jeg har allerede samlet på et servise, så da har vi satt opp deler til det slik at det blir komplett. Ellers har vi ønsket oss fint bestikk (Hardangerbestikk), noen vaser, ulike typer glass, kniver og litt annet i samme duren. 95% av tingene på listen koster under 400 kroner, fordi vi ikke ønsker at folk skal bruke masse penger. Har liste på Glasmagasinet og Tilbords, siden Glasmagasinet ikke finnes overalt.
Kalbakk85 Skrevet 27. juni 2014 #12 Skrevet 27. juni 2014 Vi har lagt ut ønskeliste på Tilbords og Kitchen. I tillegg har vi satt opp noen ønsker om gavekort, diverse turutstyr og andre ideer på hjemmesiden vår. Men selv om vi har laget ønskeliste, så betyr det ikke at vi krever dyre gaver av gjestene. Men av erfaring så kommer jo gjerne gjestene med en gave uansett. Har egentlig aldri hørt om noen som har dukket opp i bryllup uten gave. På listen er det egentlig ingen svindyre ting, og vi har satt opp litt ymse som vi både trenger og ønsker oss. Så er det helt opp til gjestene hva de gjør ut av det.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #13 Skrevet 27. juni 2014 Lag en ønskeliste og velg mange ting som ikke koster all verden. Noen, som jeg selv, synes det er stusselig å kjøpe en tallerken, men som synes det å gi et sett med lysestaker er en bedre presang. Alt til samme prisen. Det går fint ann å velge helt utradisjonelt. Har venner som ønsket seg gavekort på et hagesenter og andre har ønske turutstyr mm. Jeg som gjest vil sette stor pris på dette da jeg ønsker å gi en gave når jeg er bedt. Anonymous poster hash: e2cc1...d07
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #14 Skrevet 27. juni 2014 Vi skrev at vi ønsket bidrag til *en ting til boligen som koster mange tusen kroner* som vi sparte til, og fikk også stort sett bare penger i bryllupsgave - så vi kjøpte den tingen vi ønsket oss Anonymous poster hash: 15e2d...360
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå