AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #1 Del Skrevet 26. juni 2014 Hva vil det si, hvor mye vann tåler det? Har to regnsett, et som tåler 3000, og et som tåler 10 000. Tenkte å bytte på å bruke bhg.Anonymous poster hash: ba63b...c7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 26. juni 2014 #2 Del Skrevet 26. juni 2014 Det betyr at om en tar materialet som regntøyet er laget av, så setter en et rør oppå der. Da må en fylle 3000mm med vann oppå for at vannet skal lekke gjennom. det er først ved 10 000mm at det kan regnes for å være vanntett. ellers er det bare vannavstøtende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #3 Del Skrevet 26. juni 2014 Ok! Men vannavstøtende regntøy fungerer fint i bhg det også? De skal vel ikke bade i søledammer hver gng det regner.. Aner ikke... En som jobbet der sa til meg at jeg godt kunne kjøpe noe billig, så kjøpte et fra utlandet og det stod ikke vannsøyle før jeg fikk den i posten Anonymous poster hash: ba63b...c7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #4 Del Skrevet 26. juni 2014 Ser nå at den kom ganske dårlig ut i test, men vet ikke om det er nøyaktig den jg har bestilt. Jaja, kostet bare 190kr for hele settet da, Anonymous poster hash: ba63b...c7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttery Skrevet 26. juni 2014 #5 Del Skrevet 26. juni 2014 Jeg jobber i sportsbutikk og er ganske oppdatert på dette. Long story short: for barnehagebarn er det greit å ha noe som er vannTETT og ikke bare vannavstøtende. Barn blir ofte sittende i sølepytter osv, og da kan det fort trekke igjennom. Over 10 000 i vannsøyle regnes som vanntett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #6 Del Skrevet 26. juni 2014 Jeg jobber i sportsbutikk og er ganske oppdatert på dette. Long story short: for barnehagebarn er det greit å ha noe som er vannTETT og ikke bare vannavstøtende. Barn blir ofte sittende i sølepytter osv, og da kan det fort trekke igjennom. Over 10 000 i vannsøyle regnes som vanntett. Ok da kan dette settet være mer til når det er fuktig i gresset,Anonymous poster hash: ba63b...c7f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magdalene Skrevet 26. juni 2014 #7 Del Skrevet 26. juni 2014 Ok! Men vannavstøtende regntøy fungerer fint i bhg det også? De skal vel ikke bade i søledammer hver gng det regner.. Aner ikke...Anonymous poster hash: ba63b...c7f Hvor gammelt er barnet? Mine elsker hvertfall å "bade" i vanndammer. De er 2 og 5år. Vil tro det er noe de fleste unger liker. De må ha skikkelig vannTETT regntøy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #8 Del Skrevet 26. juni 2014 1 år. Har jo vanntett regntøy siden det ene har 10 000? Hvordan er regnbuksene fra lindex, er de vannTETTE? Tenkte jeg kunne kjøpe en sånn bukse, og så evt. Brukt overdelen tild et andre.Anonymous poster hash: ba63b...c7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magdalene Skrevet 26. juni 2014 #9 Del Skrevet 26. juni 2014 1 år. Har jo vanntett regntøy siden det ene har 10 000? Hvordan er regnbuksene fra lindex, er de vannTETTE? Tenkte jeg kunne kjøpe en sånn bukse, og så evt. Brukt overdelen tild et andre.Anonymous poster hash: ba63b...c7f Til de minste anbefaller jeg en hel regndress. De er virkelig gull når de ligger på magen i vanndammen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #10 Del Skrevet 26. juni 2014 Til de minste anbefaller jeg en hel regndress. De er virkelig gull når de ligger på magen i vanndammen Det kjøper jeg ikke da har TO regnsett Anonymous poster hash: ba63b...c7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magdalene Skrevet 26. juni 2014 #11 Del Skrevet 26. juni 2014 Det kjøper jeg ikke da har TO regnsett Anonymous poster hash: ba63b...c7f Du skal ikke se bort i fra at du ombestemmer deg etter en liten stund med barnehagebarn Om du bor i nærheten av oslo, så er det barnas hus outlet på kalbakken og storo hvertfall. Der selger de yttertøy til en billigere penge. Betalte vel kun noen hundrelapper for hel regndress. Veldig greit med et sett todelt, og en heldress liggende i bhg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #12 Del Skrevet 26. juni 2014 VannTETT er gull, vannAVVISENDE er dritt. Hilsen trebarnsmamma Anonymous poster hash: 31fc2...720 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #13 Del Skrevet 26. juni 2014 Vi brukte aldri heldress, hadde todelt sett, men mye vått tøy kom hjem fra barnehagen. Kjøper nok heldress til nr 2 for å se om det hjelper. Ellers er det som de andre sier, 3000 er ganske dårlig kvalitet og holder ikke unna annet enn litt fukt.Anonymous poster hash: eb6a3...94e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 26. juni 2014 #14 Del Skrevet 26. juni 2014 Jeg kjøper ikke noe med vannsøyle under 10 000, hva er vitsen? Ungen blir "litt" bløt istedet for gjennombløt? Bare tull. Det hunn nok mente med billig regntøy, var å kjøpe noe regntett av et mindre fancy merke. De dyre merkene som Reima koster 5-600 for et sett. 200 for drit er mao ikke noe kupp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #15 Del Skrevet 26. juni 2014 FEIL! Alt over 3000 mm kan selges som vanntett. Sier ikke at det er bra, men det er altså vanntett. Desto høyere, desto bedre (som regel). Vi har hatt Didriksons med vannsøyle på 5000 mm, og jenta har aldri vært våt. Samtidig har hun blitt våt i Reima dress med 10.000 mm... Så hvor godt det stemmer er jeg skeptisk til! Anonymous poster hash: ea14a...0f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå