Gå til innhold

Hvor mye bruker dere på bensin på harry-handel?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker å vite sånn ca hva det koster dere å dra til og fra storhandling i sverige. Oppgi det gjern eom du bor i oslo så jeg vet såbb ca hva jeg selv evt.må ut med.

Anonymous poster hash: 423fd...606
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo an på hvor mye bilen din bruker på mila og akkurat hvor du bor.

AnonymBruker
Skrevet

Det er derfor jeg spør hva dere bruker?

Skrevet

Det er derfor jeg spør hva dere bruker?

Men det sier jo ingenting om hva det vil koste for deg med din bil fra der du bor.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, men hvis flere svarer så vet jegom det er type 20 kroner 200, eller 800, eller mer, eller om det faktsik kan variere mellom alle summene. jeg kjører ikke bil enda og har derfor ikke peiling.

AnonymBruker
Skrevet

Bor i Oslo. En tur til Nordby koster ca 1100 kr i bilkostnader. Ca 200 i bensin.

Anonymous poster hash: 6def9...8d3

AnonymBruker
Skrevet

Bor i Oslo. En tur til Nordby koster ca 1100 kr i bilkostnader. Ca 200 i bensin.

Hva går de resterende kr 900 til?

AnonymBruker
Skrevet

Bor ca en halvtime utenfor oslo, nærmere sverige. Bruker mellom 200-400, husker ikke eksakt.

Anonymous poster hash: a3634...43a

Gjest Funky Punk
Skrevet

Normalt bruker jeg vel ca 50 kr.

Bor i Vestfold og tar Strømstadferja. Og billettene får jeg alltid gratis.

Kjører jeg rundt så tar jeg alltid Horten-Moss ferja for å slippe å kjøre innom Oslo. Vet ikke hvor mye jeg bruker da, men det blir vel sånn ca 120:- på ferja, 40 kr i bompenger og kanskje 300:- i diesel.

Gjest Funky Punk
Skrevet

Hvordan klarer du det?

Hadde du ikke sagt at 200 var til bensin så hadde jeg trodd ar du hadde en bensinsluker av en bil

Gjest Cevita
Skrevet (endret)

Tips, du kan få google maps til å regne ut drivstoffkostnader (ca) for deg ved å skrive til- og fra-adresse.

Edit: eller kanskje man ikke kan det lengre? Har fått det til tidligere, men det kom ikke opp nå... ?

Endret av Cevita
AnonymBruker
Skrevet

Bor i Hedmark, har 46 km til shoppingsentret i Charlottenberg. Dieselbilen bruker ca 0,4 l/mil på den turen, og med en dieselpris på 13 kr/l blir det en snau 50-lapp i drivstoffkostnad på turen. Ingen bom heldigvis.

Prisen vil jo avhenge av type bil (hvor mye drivstoff den bruker), hvor økonomisk du kjører, type vei du skal kjøre på, og selvsagt prisen på drivstoff.

Anonymous poster hash: 11ab6...4c3
Skrevet

I følge google maps (hvis man bytter til klassisk versjon) er drivstoffkostnader estimert til å være ca 160 kroner fra min adresse i Oslo og til Nordby, en vei. Det er 124 kilometer.

I tillegg kommer bompenger.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor 32 km fra Nordby kjøpesenter - bilen min bruker ca 0,53l diesel pr mil - og hvis jeg setter dieselprisen til 15 kr (tar i litt), så bruker jeg nesten 52 kr i drivstoff. Bompenger, kr 20 hver vei kommer i tillegg.

Meeen jeg betaler jo forsikring, veiavgift og så videre og så videre ,så det å kjøre 64km koster mer enn bare drivstoffet. Bruker jeg statens satser for samme reise (hvis jeg skulle fått tilbakebetalt på en reiseregning.. ) så kommer jeg opp i litt over 200kr for turen. Og det er nok mer reelt!

Anonymous poster hash: af19a...d3b
AnonymBruker
Skrevet

Kjører en gang i blant til Charlottenberg. 24 mil tur-retur.

Med bensinpris 15,- blir det 360,-

Men da er det like greit å si at turens kostpris er 500,- selv om jeg ikke passerer noen bomstasjon.

Kjøper aldri røyk eller alkohol, så det er kun mat å spare på, og evt. annet som måtte dukke opp som faktisk er rimelig....ikke alltid lett å finne noe billig (man kanskje ikke har behov for).

Men kjøper gjerne 8-10 kg kjøttdeig og setter i kjøleboks umiddelbart.

Man får seg en tur, men sparer neppe noe særlig totalt...

Anonymous poster hash: 7df25...9e2
Skrevet

Bor i Oslo og bruker ca 300kr t/r til Charlottenberg, dette er utenom bompengene. Har en Yaris som ikke bruker altfor mye bensin :) !

Skrevet

Bor i Vestfold . Bruker ca 700 i bensin, ca 200 på bastø fosen og ca 30 på bomring. Kjører bil som er veldig tørst (1,2 på mila hvis du kjører veldig pent..)

Gjest Silverstream
Skrevet

Hvor ser man hvor mye bilen bruker av bensin per mil?

AnonymBruker
Skrevet

Enten lese tekniske data for bilen eller sjekke kjørecomputeren i bilen.

Anonymous poster hash: cb212...e0d

Skrevet

Kjørecomputeren er jo ofte feil. Beste er å fylle tanken, nullstille tripteller kjøre bilen, fylle tanken igjen også ta antall liter fyllt delt på antall kilometer kjørt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...