Gå til innhold

Har du vært "venn" med en gutt du visste hadde følelser for deg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I så fall, hvorfor? Hva fikk du ut av det?

Anonymous poster hash: 5f536...33b
Videoannonse
Annonse
Gjest brutal_mann
Skrevet

Nei, men kan jeg spørre om du nettopp har gått på en smell her?

• Liker 5
Skrevet

Ja, flere ganger.

Nå er jeg så "uheldig" å ha det sånn at alle mine guttevenner eller gode jobbkolleager på et eller annet tidspunkt har fortalt meg at de har følelser for meg, noen har ikke taklet et pent avslag, noen har jeg fremdeles et veldig godt forhold til.

Hva jeg får ut av det? At jeg liker personen vel. Bare ikke på en romantisk måte.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, flere ganger.

Nå er jeg så "uheldig" å ha det sånn at alle mine guttevenner eller gode jobbkolleager på et eller annet tidspunkt har fortalt meg at de har følelser for meg, noen har ikke taklet et pent avslag, noen har jeg fremdeles et veldig godt forhold til.

Hva jeg får ut av det? At jeg liker personen vel. Bare ikke på en romantisk måte.

Ja, alle vennskap mellom gutter og jenter skyldes at gutten er interessert i noe mer.

Men når du vet at han er interessert og at du ikke er det, hvorfor holder du deg ikke unna? Er det ego-boosten du er ute etter?

Anonymous poster hash: bd5e3...007

• Liker 2
Skrevet

Ja, alle vennskap mellom gutter og jenter skyldes at gutten er interessert i noe mer.

Men når du vet at han er interessert og at du ikke er det, hvorfor holder du deg ikke unna? Er det ego-boosten du er ute etter?

Anonymous poster hash: bd5e3...007

Nei, fordi vi var venner før det eskalerte. Jeg sa pent at jeg ikke var interessert, ofte sa de "ok, det var verdt en sjanse" og så gikk det tilbake til normalen.

Ego-boost trenger jeg så absolutt ikke.

• Liker 1
Gjest brutal_mann
Skrevet

Ja, flere ganger.

Finnes det voksne kvinner som ikke har opplevd dette?

• Liker 4
Gjest Alohaa
Skrevet

Ja. Hadde en bestekompis på ungdomsskolen som likte meg, og det visste jeg og "alle andre" og. Men jeg likte han absolutt ikke som noe mer enn en god venn. Det var nok litt vanskelig for han, og enda vanskeligere ble det nok når han så jeg ble sammen med han jeg er sammen med nå. Haha huff skal ikke være lett.

Gjest Funky Punk
Skrevet

Har hatt flere venner som har hatt en eller annen form for tiltrekning til meg. Men når man så og si kun henger med menn så er det vel umulig å unngå det

Har løst seg helt fint iallefall. Bare sagt klart i fra at jeg ikke har vært interessert, så har det gått over og vi fortsetter å være venner som før.

Vet jo selvfølgelig ikke hva mannen tenker osv, men mtp at de senere har funnet damer de nå har et seriøst forhold med så regner jeg med at de ikke tok det så tungt

• Liker 1
Skrevet

Finnes det voksne kvinner som ikke har opplevd dette?

Tror det er veldig vanlig ;)

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Flere. Jeg blir ikke bare venner med noen som får følelser for meg. Vennskapet kommer først, så endrer det seg for én av oss, men ikke for meg.

Ingen av tilfellene har endt med at vennskapet fortsatte etter han avslørte seg.

Anonymous poster hash: efbd8...08e

Gjest Santa Barbara
Skrevet

Ja, det funket ikke. Han trodde hele tiden at han klarte å ombestemme meg, men hadde null følelser for han.

Gjest Knuse
Skrevet

Det har ikke funket for meg :-/ De er ok med bare vennskap til å begynne med, men når de skjønner jeg ikke er interessert i noe mer, så trekker de seg tilbake og. Kan ikke menn og damer bare kun være venner?

Gjest Blomst83
Skrevet

Ja,og som flere her sier så er nok det vanlig.Hvorfor?Fordi vennskapet var der før følelsene oppsto.

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Det ene tilfellet endte med at vi ble kjærester, fordi jeg fikk følelser for ham også etterhvert som vi ble bedre kjent.

Har aldri kuttet ut noen guttervenner på grunn av dette, men det har vel bare skjedd et par ganger og det har vært mer mistanke fra min side enn sikkerhet (annet enn med han nevnt over, som sa det til meg). Har vært på andre siden også, og de følelsene gikk over selv om det gjorde vondt akkurat når jeg ble avvist. Funket fint å være venner etterpå.

Anonymous poster hash: 7af21...a46
  • Liker 1
Gjest Blomsterert
Skrevet

Alle damer liker menn som er forelsket i dem. Ihvertfall i 90% av tilfellene. Takk ;-)

Vi trenger det, og du/dere gir oss en oppmuntring. Takk.

Skrevet

Ja det har jeg, jeg endte opp med å spleise han med beste venninnen min. Å er gode venner med de begge den dag i dag :)

AnonymBruker
Skrevet

I så fall, hvorfor? Hva fikk du ut av det?

Anonymous poster hash: 5f536...33b

Ja, flere ganger. Vi var jo gode venner, så jeg håpet vel at hva enn han måtte føle for meg, ville gå over etterhvert..

Anonymous poster hash: befdc...44e

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ja, har opplevd det noen få ganger.

En av dem er fremdeles en venn jeg setter stor pris på, men som jeg bare ikke helt kan se for meg at det hadde føltes riktig å ha en romantisk relasjon til.

Har alltid vært ærlig.

Så lenge de har akseptert at jeg ikke har hatt de samme følelsene som dem, og jeg faktisk har rukket å bli glad i dem som en venn, så har vennskapet fortsatt. Har i slike relasjoner hvor jeg vet de har vært forelsket i meg passet på å ikke flørte eller bli fysisk med dem.

Den andres følelser vil nok ofte gradvis dempe seg nettopp som en følge av det å få vite at det ikke er et potensiale for et kjæresteforhold.

Endret av Ibsenfrue
Skrevet

Man får vennskap. Så lenge den andre personen takler å kun være en venn. Jeg har opplevd både det og der fyren ikke har takla det og kuttet kontakt med meg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er venn med en som jeg vet er interessert, men vi har vært venner veldig lenge og har aldri vært noe romantisk mellom oss unntatt en liten periode forrige sommer da jeg fikk litt sterkere følelser. Men jeg vet at han kommer til å komme over det ganske raskt, så jeg vil fortsatt beholde han som venn :) var forresten han som avviste meg ifjor så tror han tåler å få de romantiske følelsene avvist av meg nå 💁

Anonymous poster hash: 66ceb...c14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...