AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #1 Skrevet 26. juni 2014 Kjæresten min er helt fantastisk, ikke misforstå, men nå kjenner jeg at jeg er lei. Jeg har ikke sykla på minst 6 år, og han vil ha meg med på sykkeltur langs trafikert vei, en sykkeltur som tar 20-30 minutter. Jeg sa at jeg kan prøve å sykle, så får vi se om jeg klarer. Han har lånt en sykkel av en kompis, vi har hatt det kjempekoselig idag med å fikse på sykkelen, og så skulle vi prøvesykle sammen. Jeg er en hissigpropp uten like. Jeg får sintkuler uten noen spesiell grunn. Jeg har fortalt at han MÅ sykle rett med meg, for jeg tør ikke sykle med han om han skal svinge mye foran meg. Alikevel så måtte han sykle i sikksakk gjennom noen stolper foran meg, noe som førte til at jeg holdt på å kræsje rett inn i han. Det gjorde meg redd, og min reaksjon var å kalle han forpulte idiot og jævel (og han GODTOK det! Det var jo alt annet en greit av meg å kalle han det). Jeg fortsatte å sykle litt bak han, til jeg fikk mulighet til å ta en annen vei enn han hjem igjen (turte ikke ta samme vei som han da han skulle sykle sånn). Nå er jeg inne mens han er på butikken, og jeg er redd for å skuffe han slik at vi ikke får dratt dit vi har tenkt fordi jeg ikke tør å sykle på trafikert vei enda, og fordi han skremte meg. Jeg føler meg ikke trygg langs veien, da jeg ikke synes jeg har full kontroll over sykelen og balansen. Men min største redsel er nå at jeg skal bukke under for presset å bli med på turen med sykkel. Jeg vet med meg selv at det kan bli en forferdelig vond og skummel tur for meg, men det kan og bli en kjempefin tur. Er det noen av dere som kan gi meg tips? Jeg skal be han om unskyldning for utbruddet mitt selvfølgelig, men jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare at jeg ikke er trafikksikker uten at han skal se på meg som en pingle, jeg har prøvd å sagt det rett ut, men han mener det bare er å sykle en halvtimes tid så går det over. Han forstår rett å slett ikke hvor skummelt dette er for meg, og hvor redd jeg er på den sykkelen (selv om jeg koser meg på den samtidig). Anonymous poster hash: 70e5d...b97
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #2 Skrevet 26. juni 2014 Han forstår rett å slett ikke hvor skummelt dette er for meg, og hvor redd jeg er på den sykkelen (selv om jeg koser meg på den samtidig).Anonymous poster hash: 70e5d...b97 Forklar han det, og hør om dere kan sykle på avsides landeveier / skogsstier/veier i en periode til du har blitt trygg Anonymous poster hash: be121...40c
Tabris Skrevet 26. juni 2014 #3 Skrevet 26. juni 2014 Når er denne turen? Hvis det er en stund til, kan du ikke sykle alene på rolige steder frem til du blir trygg?
Timza Skrevet 26. juni 2014 #4 Skrevet 26. juni 2014 Sykle litt hver dag frem til turen? Du er jo bare utrygg på deg selv og balansen din, så du trenger jo bare litt trening. Det å nekte en sykkeltur på 20 minutter syns jeg blir litt merkelig, hehe. 5
Gjest brutal_mann Skrevet 26. juni 2014 #5 Skrevet 26. juni 2014 Å kunne være åpen om sine svakheter og redsler bør være en selvfølge i et hvert forhold. Siden han er mann så vil han nok synes du er litt søt som er pinglete. Menn liker å ha den beskyttende rollen.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #6 Skrevet 26. juni 2014 Forklar han det, og hør om dere kan sykle på avsides landeveier / skogsstier/veier i en periode til du har blitt trygg Anonymous poster hash: be121...40c Eller en vei med sykkelbane Anonymous poster hash: be121...40c
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #7 Skrevet 26. juni 2014 Turen er imorgen. Vi er i et avstandsforhold, så skal ikke være her lenge nå. Jeg har prøvd å forklare han at jeg ikke føler meg trafikksikker og derfor ikke vil sykle der det kjører biler, men at jeg gjerne er med på turer hvor det ikke er biler (er jo der vi har sykla litt nå og, sykkelstier og slikt), men han bare avfeier det og vil liksom ikke godta det... Så lo han av meg i går da jeg snakket om hvor skummelt jeg syntes det var.. Anonymous poster hash: 70e5d...b97
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #8 Skrevet 26. juni 2014 Jeg har slitt skikkelig med sykkelskrekk. Dette fordi jeg havnet i en nesten-ulykke på veien. Jeg har alltid syklet forsiktig, men det var litt glatt og jeg falt av sykkelen i en sving og det kom en bil som heldgivis stoppet i tide. Etter det turte jeg ikke sykle på et par år, helt til en venninne fikk meg med på spinningstimer. Jeg var livredd for å sette meg på sykkelen, og selv om sykkelen stod bom fast slet jeg med å finne balansen og å stole på meg selv og sykkelen. Jeg syns det var så ubehagelig og jeg klamret meg fast og følte meg dårlig - på en spinningsykkel! Etter å ha gått på spinningtimer kjempemange ganger, følte jeg meg til slutt så trygg at jeg tok en sykkeltur med sykkelen min på en tursti. Fortsatt sliter jeg med dette å sykle på trafikerte veier om det ikke er gangvei å sykle på. Liker beste å sykle på sykkelstier og turstier, eller veier hvor det er lite trafikk. Anonymous poster hash: 0fd5f...79d 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #9 Skrevet 26. juni 2014 Jeg har slitt skikkelig med sykkelskrekk. Dette fordi jeg havnet i en nesten-ulykke på veien. Jeg har alltid syklet forsiktig, men det var litt glatt og jeg falt av sykkelen i en sving og det kom en bil som heldgivis stoppet i tide. Etter det turte jeg ikke sykle på et par år, helt til en venninne fikk meg med på spinningstimer. Jeg var livredd for å sette meg på sykkelen, og selv om sykkelen stod bom fast slet jeg med å finne balansen og å stole på meg selv og sykkelen. Jeg syns det var så ubehagelig og jeg klamret meg fast og følte meg dårlig - på en spinningsykkel! Etter å ha gått på spinningtimer kjempemange ganger, følte jeg meg til slutt så trygg at jeg tok en sykkeltur med sykkelen min på en tursti. Fortsatt sliter jeg med dette å sykle på trafikerte veier om det ikke er gangvei å sykle på. Liker beste å sykle på sykkelstier og turstier, eller veier hvor det er lite trafikk. Anonymous poster hash: 0fd5f...79d Jeg synes at han bør ta hensyn til dette Hils han og si det Anonymous poster hash: be121...40c
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #10 Skrevet 26. juni 2014 Jeg synes at han bør ta hensyn til dette Hils han og si det Anonymous poster hash: be121...40c Det skal jeg gjøre! Anonymous poster hash: 70e5d...b97
Ino name Skrevet 27. juni 2014 #11 Skrevet 27. juni 2014 Jeg har ikke balanse på sykkel, og klarer ikke hente meg inn hvis det er på vei å gå galt, så jeg hadde nok ikke gått med på å sykle langs en veldig trafikkert vei. Jeg må ha en sykkelsti eller et fortau å sykle på som skjermer meg fra trafikken. Ser for meg å stoppe helt opp med begge beina i bakken for hver eneste bil som skal forbi hehe. Nei, jeg synes faktisk ikke han er noe grei, og han respekterer deg IKKE hvis han ikke kan forstå at du er redd og slett ikke trygg på denne sykkelen.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #12 Skrevet 27. juni 2014 TS her! Nå prøvde vi en liten sykkeltur igår, og det endte med at jeg holdt på å tryne. Han var langt foran meg, så jeg satt meg på en sykkel og begynte å gråte. Til slutt kom han tilbake. Sta som jeg er skulle jeg sykle videre, men måtte gråte ferdig. Det positive med det var at han forstod redselen, og det er nå jeg som må si ifra om jeg vil vi skal sykle. For selv om jeg er redd, er det jo litt gøy og =) Tusen takk for alle svar! Var godt bare å få det ut og få bekrefta at det er greit å være redd =) Anonymous poster hash: 70e5d...b97
Nuttery Skrevet 27. juni 2014 #13 Skrevet 27. juni 2014 Jeg forstår deg veldig godt. Da jeg var yngre syklet jeg langs en elv med sterk strøm hvor folk er kjent for å drukne når de faller uti. På denne strekningen var det en stein som stakk litt opp av grusen som jeg ikke så, og da jeg syklet over denne sklei bakhjulet til siden, og halve sykkelen havnet hengende over elva, og jeg lå der og klamret meg fast full av skrubbsår fulle av grus. Heldigvis hadde jeg faren min med meg. Etter denne episoden syklet jeg ikke på mange år. Syntes det var kjempeskummelt, og var livredd for at noe "uforutsett" skulle skje. Syklet til slutt litt rundt i gaten, så litt lenger, så til skolen, helt til jeg var trygg. Bare prøv. Hvis ikke, er det ikke en omvei dere kan ta hvor det er mindre trafikk? Jeg tror selv jeg hadde blitt veldig stresset av bilene hvis jeg var i samme situasjon som deg.
Gjest PTR Skrevet 27. juni 2014 #14 Skrevet 27. juni 2014 Det kan også være lurt å ta med seg en pose boller på turen, slik at du kan ta pauser og ta deg en bolle en gang i blant langs veien. Og noe å drikke. For meg høres det ut som om du trenger en liten utfordring som dette. Ikke vondt ment altså.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #15 Skrevet 27. juni 2014 Det kan også være lurt å ta med seg en pose boller på turen, slik at du kan ta pauser og ta deg en bolle en gang i blant langs veien. Og noe å drikke. For meg høres det ut som om du trenger en liten utfordring som dette. Ikke vondt ment altså. Helt enig. Anonymous poster hash: fc26f...0a2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #16 Skrevet 27. juni 2014 Det kan også være lurt å ta med seg en pose boller på turen, slik at du kan ta pauser og ta deg en bolle en gang i blant langs veien. Og noe å drikke. For meg høres det ut som om du trenger en liten utfordring som dette. Ikke vondt ment altså. TS her! Jeg tviler ikke et sekund på at du har rett i det egentlig, men hvor mye skal jeg utsette bilister og andre personer for fare? Anonymous poster hash: 70e5d...b97
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #17 Skrevet 27. juni 2014 Kjæresten min er helt fantastisk, ikke misforstå, men nå kjenner jeg at jeg er lei. Jeg har ikke sykla på minst 6 år, og han vil ha meg med på sykkeltur langs trafikert vei, en sykkeltur som tar 20-30 minutter. Jeg sa at jeg kan prøve å sykle, så får vi se om jeg klarer. Han har lånt en sykkel av en kompis, vi har hatt det kjempekoselig idag med å fikse på sykkelen, og så skulle vi prøvesykle sammen. Jeg er en hissigpropp uten like. Jeg får sintkuler uten noen spesiell grunn. Jeg har fortalt at han MÅ sykle rett med meg, for jeg tør ikke sykle med han om han skal svinge mye foran meg. Alikevel så måtte han sykle i sikksakk gjennom noen stolper foran meg, noe som førte til at jeg holdt på å kræsje rett inn i han. Det gjorde meg redd, og min reaksjon var å kalle han forpulte idiot og jævel (og han GODTOK det! Det var jo alt annet en greit av meg å kalle han det). Jeg fortsatte å sykle litt bak han, til jeg fikk mulighet til å ta en annen vei enn han hjem igjen (turte ikke ta samme vei som han da han skulle sykle sånn). Nå er jeg inne mens han er på butikken, og jeg er redd for å skuffe han slik at vi ikke får dratt dit vi har tenkt fordi jeg ikke tør å sykle på trafikert vei enda, og fordi han skremte meg. Jeg føler meg ikke trygg langs veien, da jeg ikke synes jeg har full kontroll over sykelen og balansen. Men min største redsel er nå at jeg skal bukke under for presset å bli med på turen med sykkel. Jeg vet med meg selv at det kan bli en forferdelig vond og skummel tur for meg, men det kan og bli en kjempefin tur. Er det noen av dere som kan gi meg tips? Jeg skal be han om unskyldning for utbruddet mitt selvfølgelig, men jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare at jeg ikke er trafikksikker uten at han skal se på meg som en pingle, jeg har prøvd å sagt det rett ut, men han mener det bare er å sykle en halvtimes tid så går det over. Han forstår rett å slett ikke hvor skummelt dette er for meg, og hvor redd jeg er på den sykkelen (selv om jeg koser meg på den samtidig). Anonymous poster hash: 70e5d...b97 hei kjære søte xD unskyld meg du har opptil flere ganger sagt at du har hatt angst og er redd for å gå på tog, buss, gå ute om kvelden osv osv osv. og for hver enestegang uansett hvor redd eller hvor mye angst du sier du har så klarer du deg helt selv og du viser at du er selvstendig nokk for å passe på deg selv. akuratt som i går vi sykklet over noe grus og kongler og greier. du passet på deg selv og gikk av sykkelen og gikk over grusen og konglene. ingen skade skjedd neste gang sykler du kanskje over konglene?!? du er ikke gal!! xD du får heller ikke rare abstinenser og svinger rett ut i veien. det er ikke sånn at du har lyst å begå selvmord. du bare redd for å skade seg litt og det er helt greit Jeg fortsetter å sier det jeg har sagt xD bare sykle mer til du føler at du får det til!! ellernosånt noe... øvelse gjør mester!! Anonymous poster hash: d7745...074
Gjest PTR Skrevet 27. juni 2014 #18 Skrevet 27. juni 2014 TS her! Jeg tviler ikke et sekund på at du har rett i det egentlig, men hvor mye skal jeg utsette bilister og andre personer for fare? Anonymous poster hash: 70e5d...b97 Det der er en vurdering du må ta selv. Du kan jo også velge å ikke dra på sykkeltur. Men du trenger nok litt spenning fremover. Jeg har på en måte hatt det litt slik for en tid tilbake, men det rettet på seg. Nå er jeg som supermann og det finnes ikke stort jeg ikke kan begi meg ut på.
Gjest andysowhat Skrevet 27. juni 2014 #19 Skrevet 27. juni 2014 TS her! Jeg tviler ikke et sekund på at du har rett i det egentlig, men hvor mye skal jeg utsette bilister og andre personer for fare? Anonymous poster hash: 70e5d...b97 biler dør ikke og du må ha stor fart vist du skal skade folk som går jeg vet ikke hvor fort du sykler?!?
Gjest Blomsterert Skrevet 27. juni 2014 #20 Skrevet 27. juni 2014 Syns du godt kan si nei til denne turen selv om den er kort. Du virker veldig nervøs for dette,og selv om en bør ta utfordringer,bør en jo ikke begi seg ut på alt mulig. Du får vurdere om du klarer hele turen,og ja,kjæresten din bør både forstå og respektere dette! Hadde vært bedre om dere hadde syklet på rolige veier til du var tryggere. Men satser du på turen,så lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå