AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #1 Skrevet 26. juni 2014 Hei Jeg har en voksen, sterilisert katt på 3-4 år. Hun får Royal Canin appetittkontroll for steriliserte katter. Nå skal det flytte inn en liten kattunge her, og jeg lurer på hvordan jeg skal gjøre det med maten. Kattungen bør vel ha kattungefor? Maten står hele tiden framme her, er det dumt om den spiser den voksnes for i tillegg? Vil jo at den lille skal vokse best mulig... Tenker om det kan være lurt å kjøpe vanlig for (ikke appetittkontroll eller for steriliserte) som begge kan ha? Så får heller storepus bli litt tykkere akkurat mens lillepus vokser. Kjøper kattungemat i tillegg, som lillepus kan få når storepus er ute. Håper noen kan svare raskt, skal ut og handle inn mat i dag:) Anonymous poster hash: 84896...eaf
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #2 Skrevet 26. juni 2014 Kattungen får kun mat fremsatt når den skal spise, da må gammelkatta enten være ute eller i et annet rom. Gammelkatta sin mat kan stå fremme hele tiden, men det kan være lurt å venne den til å kun ha tilgang til mat noen perioder i døgnet. Hva dere skal gjøre når kattungen skal over på voksenfor, får dere ta en diskusjon på når den tid kommer. Anonymous poster hash: b0bc8...c9b
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #3 Skrevet 26. juni 2014 Jeg har alt stående fremme, men tar noen ganger å smuldrer en frysetørret godbit fra Orijen over kattungeforet for å få kattungen til å foretrekke det. Voksenkatten liker faktisk best sitt eget for. Anonymous poster hash: 67195...d70
Minya Skrevet 26. juni 2014 #4 Skrevet 26. juni 2014 I starten hadde vi matskåla til minsten stående i skapet og tok den frem noen ganger om dagen, etter hvert spiste han av maten til gamlepus og vokste bra allikevel, så da han var rundt syv måneder startet vi med voksenmat til han også siden han uansett nomset i seg den maten når hans matskål var ute av rekkevidde. Han har ihvertfall ikke tatt skade av å starte tidligere på voksenfór, for han veier 5,3 kilo uten et eneste gram fett på kroppen.
Saltsild Skrevet 26. juni 2014 #5 Skrevet 26. juni 2014 Her spiser minsten fóret til den eldre, og den eldre spiser fóret til minsten. Jeg har egentlig bare gitt opp, og gir de samme fór
Gjest Lille-pus Skrevet 28. juni 2014 #6 Skrevet 28. juni 2014 (endret) I begynnelsen, da Frøken Fryd var en liten pilt på 7 uker, fikk hun kattungemat på badet. Når hun ble større og kunne gå trappene uten å falle ned fikk hun den samme maten som 'gutta boys'. Det gikk helt fint, men hun måtte lekes mye med når jeg kom hjem om dagen, fordi da var hun full av energi, Endret 28. juni 2014 av Lille-pus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå