Gå til innhold

Kjæresten har begynt å ''hinte'' om utroskap?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

kjæresten min har begynt å ''hinte'' om utroskap: ''jeg så en dokumentar om utroskap, hva syns du om det?'', ''hva syns du egentlig om folk som er utro?'' ''om jeg hadde vært utro hadde du tilgitt meg da?'' ''hadde vi fortsatt kunnet være sammen om du fant ut at jeg hadde vært utro?'' osv osv..

Han har også vært veldig dårlig på å svare på meldinger og sånn i det siste -avstansforhold- og ofte når jeg ringer får jeg ikke svar. Om jeg snakker med han på telefonen kan han plutselig si ting som ''eh, jeg må ordne noe, ringer deg snart!'', også hører jeg ikke fra han på 7-8 timer. Når jeg spør om hva han gjør om dagene så får jeg somregel et vagt svar, og han bytter tema.

Hører ikke fra han før sånn 9-10 på kvelden ofte, han sier han skal legge seg også hvis jeg sjekker facebook/skype osv er han ofte på lenge etter han sier han har ''lagt seg''..

såklart vil jeg ikke spørre han rett ut eller antyde at han er utro mot meg, for det er jo drepen i et forhold. Jeg stoler på han, og har aldri tenkt at han kunne vært utro, vi har vært sammen i 2 år men den oppførselen hans nå er bare så.. rar! Vet ikke helt hvor jeg har han lenger. What to do?

Hilsen jente 18.

Anonymous poster hash: 0c428...983
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Husker jeg gjorde det samme mot min kjæreste da jeg var utro, altså spurte om han ville tilgitt meg, hvordan han hadde reagert osv, om han fant ut at jeg var utro.

Ikke for å gjøre noen ting verre selvsagt, men muligheten er der.

Anonymous poster hash: db709...a24
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge har dere hatt avstandsforhold?

Det er dessverre ikke mange som tror at partneren er utro inntil de er det. Nesten alle sier "det vet jeg h*n aldri kunne gjort".

Anonymous poster hash: 0f204...9dc
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde også det mot damen min når jeg var utro. Sa akkurat det typen din sier til deg.

Ikke for å skremme deg, men han er garantert utro.

Anonymous poster hash: c7271...b4e

Skrevet

Det beste er vel bare å spørre om han har noe han vil fortelle? Da har han jo mulighet til å tilstå om det er noe uten at du direkte beskylder ham for å være utro.
Evt. spørre hvorfor han plutselig er så rar og forlange et ordentlig svar og ikke vage bortforklaringer.

Jeg hadde ikke følt meg helt trygg på at han har rent mel i posen, men mener ikke at du skal tro det verste heller. Som sagt, det beste er nok å bare spørre hva som er greia, med mannfolk nytter det ikke med vage hint vet du ;)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge har dere hatt avstandsforhold?

Det er dessverre ikke mange som tror at partneren er utro inntil de er det. Nesten alle sier "det vet jeg h*n aldri kunne gjort".

2 år! Planen er at vi skal flytte sammen i september. Jeg flytter da til Bergen, 10 timer unna familie og venner for å være med han. derfor blir redselen for at han er utro ennå større. Tenk om jeg finner ut at han har vært utro etter jeg har flyttet halve Norge rundt!

Anonymous poster hash: 1d569...02a

Gjest Alohaa
Skrevet

Det der kan ikke være lett, og du kan jo ikke bli 100% sikker heller, med mndre du snakker med han om det, og han enten inrømmer at han har vært utro,eller virkelig forklarer deg at han ikke har gjort det (han kan jo lyve da og, men da må du nesten bare ta et valg om å stole på han eller ikke).

AnonymBruker
Skrevet

Han er stokk dum dersom han legger igjen hint, hvis han faktisk er utro! Hvorfor ikke bare fortelle alt da?

Anonymous poster hash: 65f37...9e1
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han er stokk dum dersom han legger igjen hint, hvis han faktisk er utro! Hvorfor ikke bare fortelle alt da?

Anonymous poster hash: 65f37...9e1

Eller, han fisker etter bekreftelse på at hun kunne tilgitt.

Så da er vel beste ting at TS bare tar det rolig opp med ham i håp om at hun får et ærlig svar.

Det virker ganske så sannsynlig for at noe har skjedd, ja.

Anonymous poster hash: b3b5a...cbc

AnonymBruker
Skrevet

For ca 3 måneder siden spurte min mann om hva jeg hadde gjort om han innledet ett forhold til en annen dame.

Jeg sa at da kommer jeg til å jage deg ned, du er min! Han virka kry.

For to uker siden så lot han den hemmelighetsfulle dataen stå åpen mens han sov på sofaen, jeg har ingen hemninger med å gå på den. Han ukependler for tiden så jeg var nysgjerrig på hva han driver med når han ikke er her.

Mailen var full av FB-varsler, "kjæreste-chatting" med en annen dame som strakk seg tilbake helt til jul i fjor.

Jeg jaga ham ut. Nå er han ikke like kry, hun forsvant i en sky når jeg meldet henne på FB om hva han driver med og jeg kommer aldri til å hverken se eller prate til ham igjen.

Anonymous poster hash: d82e3...4cd
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville spurt han rett ut. Min eks innrømma alt når jeg spurte han rett ut om utroskap ihvertfall. Det var bedre å få innrømmelse fra han, enn om jeg haddde funnet ut av det selv eller gjennom andre. Da kunne vi ha en seriøs prat om det og hvorfor, og siden han innrømma det med en gang å la alle kortene på bordet, så ga jeg han en ny sjanse.

Anonymous poster hash: 14019...f49
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS, jeg ville IKKE flyttet ti timer unna familie bare for hans skyld. Det ville jeg faktisk ikke selv om han ikke var utro heller. Dere er bare 18 år og studie- og livsvalgene du tar skal du ta for DIN del, ikke for noen andres. Jeg vet at forholdet virker viktig nå, men tenåringsforhold varer sjelden, og dette kombinert med avstandsforhold som betyr for mange fristelser og for lite reell kontakt for unge mennesker. 2 år i avstandsforhold for tenåringer er omtrent som et brevvenn-forhold og jeg har til gode å se en ung mann som ikke tar for seg av mulighetene som evt. byr seg. Jeg vet dette virker pessimistisk, men altfor mange er altfor naive når det gjelder avstandsforhold og det verste symptomet på det ser du akkurat nå - at han er utro.

• Liker 3
Gjest Kalyptra
Skrevet (endret)

Du kan jo spørre han hvorfor han plutselig spør så mye om utroskap! Så får du se hva han har å si til det.

Endret av Kalyptra
  • Liker 2
Skrevet

Jeg ville spurt ham rett ut. "Jeg synes du snakker mye om utroskap for tiden. Hvis det har skjedd noe vil jeg heller at du forteller meg det nå, så vi kan snakke om det".

• Liker 3
Gjest SoccerPlayer
Skrevet

Som flere skriver her, spør han. Hvorfor han snakker så mye om utroskap.

Visst det er sånn at han er utro, så slå opp med han med en gang. Du fortjener noe bedre. Ikke en som ikke er til å stole på. Men bare visst han er utro så klart. Det dummeste en gjør er å tilgi en som har vert utro!

Gjest Chloe87
Skrevet

Det hadde jeg tatt som et dårlig tegn.

Skrevet

Hadde jeg vært i din situasjon så hadde jeg også hatt en særdeles dårlig magefølelse nå. Jeg hadde spurt han ansikt til ansikt og samtidig forsøkt å vinkle spørsmålet slik at han kan oppfatte det som at du allerede vet noe. Helt instinktivt vil han da begynne å fritte deg ut for å se om du vet såpass lite at han kan slippe unna med det om det nå er intensjonen hans. Det var slik jeg fersket eksen min den gangen han pløyde over ei anna drittkjærring for andre gang. Da er det ikke like enkelt å lyve om det som når du spør et rett frem ja eller nei spørsmål.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tenkt litt på denne her mtp min egen situasjon.

"Det er lettere å be om tilgivelse enn tillatelse."

Min mann, når han spurte meg om hva jeg ville gjort om han var utro og fikk svaret om at jeg ville blitt så sint men at han er min, det var noe jeg svarte i en tenkt situasjon.

Jeg vet jo nå at han "sjekket" hva jeg ville gjøre om han ble tatt.

Så ble han tatt og jeg reagerte helt motsatt, jeg avviste ham totalt.

Nå sitter han og skriver mailer om at "du sa jo at hvisomatte, skal du kaste meg bort for dette?"

Da spørsmålet var hypotetisk så var jo selfølgelig mitt svar på en fredag med rødvinskos og tente streainlys og til en mann jeg er glad i og kikker etter hus med at jeg aldri ville gi slipp på ham og la en annen kvinne få ham.

Når jeg leste chattene og konfronterte ham med det snakket jeg til en mann midt på natten i flomlyset av kjøkkenlampa, en mann jeg da jeg foraktet og kunne sluppet ett hus ned på.

Jeg må dessverre si at jeg tror slik hinting og fisking etter svar er så det finnes ett forsvar om de blir tatt, ordene du brukte vil de prøve å bruke "mot deg" når du reagerer anderledes når situasjonen er reell vs hypotetisk.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle sammen! Han kommer hit neste helg så jeg tenkte å ta det da. Lettere å se på kroppsspråket om han lyver.

For ordens skyld svarte jeg ''hadde jeg funnet ut at du var utro hadde jeg gjort det slutt på flekken. Jeg hater folk som er utro, så hadde du vært utro hadde jeg nok slått deg haha''

:hug: betyr mye og få erfaringer og meninger fra dere! Har ikke sagt noe til venner, for jeg tenker at hvis det bare er noe i mitt hode er det dumt å skape dramatikk i forhold til vennene mine og han.

Anonymous poster hash: 1d569...02a
Skrevet

For ca 3 måneder siden spurte min mann om hva jeg hadde gjort om han innledet ett forhold til en annen dame.

Jeg sa at da kommer jeg til å jage deg ned, du er min! Han virka kry.

For to uker siden så lot han den hemmelighetsfulle dataen stå åpen mens han sov på sofaen, jeg har ingen hemninger med å gå på den. Han ukependler for tiden så jeg var nysgjerrig på hva han driver med når han ikke er her.

Mailen var full av FB-varsler, "kjæreste-chatting" med en annen dame som strakk seg tilbake helt til jul i fjor.

Jeg jaga ham ut. Nå er han ikke like kry, hun forsvant i en sky når jeg meldet henne på FB om hva han driver med og jeg kommer aldri til å hverken se eller prate til ham igjen.

Fy f**n, for et svin! Bra du sa ifra til henne også! Aldri et bra tegn når dataen er hemmelighetsfull...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...