SiMa Skrevet 26. juni 2014 #1 Skrevet 26. juni 2014 Ja - hva ønsker dere dere? Trenger litt inspirasjon, står helt fast her. (Og er ørlite grann nysgjerrig. ) Fra noen har vi en omtrentlig formening om hvor dyre gaver vi vil få. Er det greit å ønske seg ting som de da må spleise på? Og hva med å registrere ønskeliste? Vi samler på både servise og bestikk, men det føres selvfølgelig ikke av samme butikk. I tillegg vurderer vi å samle vinglass, men har ikke funnet noen vi er fornøyd med i noen av de butikkene. Hva gjør dere andre? Jeg synes det blir feil å finne ting til å "fylle opp" ønskelista med "ting som sikkert er greit nok" fra den butikken vi for eksempel ønsker oss servise fra. I en nettbutikk har de både serviset og bestikket, hva er deres erfaringer med å ha ønskeliste i en nettbutikk? Motforestillinger? Utvalget er veldig stort, så det er mange andre ting vi også har siklet på der.
Purple Basil Skrevet 26. juni 2014 #2 Skrevet 26. juni 2014 (endret) Vi har ikke kommet så langt med ønskelister. Foreløpig ønsker vi oss ingenting, men vi skal sette opp liste etterhvert. Ei tips jeg har fått av ei venninne er å registrere seg i 2-3 butikker/nettsider. Dette er ganske vanlig ifølge henne, og vi kommer nok til å gjøre dette om vi havner i en situasjon hvor ting vi eventuelt ønsker oss er i forskjellige butikker. Jeg har lest flere steder på nett at man bør sette opp like mange gaveønsker som det er gjester. De anbefaler også å ha både dyre og billige ting, da kan alle finne gaver i sin prisklasse. Spleisegaver er det ingenting i veien med å sette opp. Venninnen min gjorde dette og hun fikk tilbakemeldinger fra flere gjester som var fornøyd med at det var rimelig enkelt for dem å finne passende gaver. Endret 26. juni 2014 av josefin88 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #3 Skrevet 26. juni 2014 Gifter oss første lørdagen i august. Har ønskeliste på chr. glasmagasin. Ønsker oss pen-servise, hverdags-servise, fine vinglass (anbefaler sommelier-serien til Riedl), store glassboller, bestikk osv. Synes man må ønske seg ting som skal holde "livet ut", har masse jeg ønsker meg, men som jeg ikke har på ønskelista til bryllupet;) Reiser går det også an å ønske seg. Store ting som nytt kjøleskap, vaskemaskin osv går også an å ønske seg fra nær familie (evt spleising). Anonymous poster hash: 79fee...020
Gray Skrevet 27. juni 2014 #4 Skrevet 27. juni 2014 Gifter oss første lørdagen i august. Har ønskeliste på chr. glasmagasin. Ønsker oss pen-servise, hverdags-servise, fine vinglass (anbefaler sommelier-serien til Riedl), store glassboller, bestikk osv. Synes man må ønske seg ting som skal holde "livet ut", har masse jeg ønsker meg, men som jeg ikke har på ønskelista til bryllupet;) Reiser går det også an å ønske seg. Store ting som nytt kjøleskap, vaskemaskin osv går også an å ønske seg fra nær familie (evt spleising).Anonymous poster hash: 79fee...020 Vi gifter oss samme dag! Vi har vel samme på ønskelisten ca, penservice til både middag og frokost, holmegård vin-, øl-, og hverdagsglass, bestikk, kunst og mye mer. Men det er servise vi ønsker oss aller mest, for å si det slik Også skrev vi på gavelisten at bidrag til bryllupsreise og gavekort på møbler var velkomment.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #5 Skrevet 27. juni 2014 Minst mulig ting. Og ønsker gjestene våre å gi, så foretrekker vi penger eller opplevelser. Får vi likevel ting vi ikke ønsker oss, så går den rett til Fretex eller søpla:)Anonymous poster hash: addfd...828 1
Gray Skrevet 27. juni 2014 #6 Skrevet 27. juni 2014 Minst mulig ting. Og ønsker gjestene våre å gi, så foretrekker vi penger eller opplevelser. Får vi likevel ting vi ikke ønsker oss, så går den rett til Fretex eller søpla:)Anonymous poster hash: addfd...828 Hæ? om dere får gaver til bryllupet som dere ikke ønsker dere så skal dere kaste de?? Snakker om å være utakknemlig. 4
*Frida* Skrevet 27. juni 2014 #7 Skrevet 27. juni 2014 Me ønska oss kaffeservise og middagsservise, og deler til glas- og bestikkseriar me har litt av frå før. To ulike lister, ei i stor kjede (inkl nettbutikk), og ein i lokal butikk. I tillegg ønska me oss (etter kvart) gavekort i anna lokal butikk, for å spare opp til ein konkret vare. Me fekk masse utanom ønskelista, og berre fine, kjekke, varige ting. Byter ikkje noko, unntatt et bestikk me fekk for mykje av.
Kalbakk85 Skrevet 27. juni 2014 #8 Skrevet 27. juni 2014 Vi ønsker oss et fint servise, samt diverse glass vi ikke har. Ellers har vi satt opp en del turutstyr og ønske om penger/gavekort til bestemte ting.
SiMa Skrevet 27. juni 2014 Forfatter #9 Skrevet 27. juni 2014 Minst mulig ting. Og ønsker gjestene våre å gi, så foretrekker vi penger eller opplevelser. Får vi likevel ting vi ikke ønsker oss, så går den rett til Fretex eller søpla:)Anonymous poster hash: addfd...828 Jeg håper dere kommer med noen forslag til gaver gjestene kan gi, særlig hvis dere kaster gaver dere ikke ønsker dere. Eller så kan dere jo ønske dere et bidrag til en veldedig organisasjon. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #10 Skrevet 27. juni 2014 Jeg håper dere kommer med noen forslag til gaver gjestene kan gi, særlig hvis dere kaster gaver dere ikke ønsker dere. Eller så kan dere jo ønske dere et bidrag til en veldedig organisasjon. Vi har lister, men noen av gjestene velger jo å gi noe som ikke står der. Bruker gjerne massevis av penger på ting som vi ikke bruker. Det er så unødvendig. Av pengene vi mottar, går 20% til organisasjoner. Vi har bare ett par ting på listen og resten penger og opplevelser. Men ja, noe av det vi får blir sannsynligvis gitt bort. Vi er opptatt av å ikke eie for mye ting. Anonymous poster hash: addfd...828 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #11 Skrevet 4. juli 2014 Aner ikke hva vi skal ønske oss jeg... Vi har ikke plass til noe former for glass eller bestikk eller sånne ting som jeg føler er vanlig å ønske seg. Vi ønsker oss penger til bryllupsreise, men føler vi må ha noe mer enn bare penger på listen. Tar gledelig imot tips. (Vi har altså stort sett fullt av ting i alt vi kan ha ting i, så er ikke plass til så mye ting... Er egentlig ikke noe vi trenger heller annet enn ting vi ønsker å spare til å kjøpe oss fordi det er for dyrt å gi i gaver) Anonymous poster hash: 1dc3d...07d
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #12 Skrevet 5. juli 2014 Jeg har aldri giftet meg, men har vært i mange bryllup (og handlet enda flere bryllupsgaver) Det beste er helt klart ønskelister. Mange synes det er kleint å lage ønskelister, men det er et must for oss som er gjester. Uansett om du er i etableringsfasen eller er i i-hjel-etablert-fasen eller gift og skilt og gift igjen for 33.gang. Ønskelister som strekker seg over alle prisklasser er veldig kjekt. Kjekt med opplevelsesønsker og. ( Festivaler, konsertbilletter, kinobilletter, SPA-besøk, Tog/Flybilletter, osv. ) Anonymous poster hash: 58865...66e 5
SiMa Skrevet 5. juli 2014 Forfatter #13 Skrevet 5. juli 2014 Vi gifter oss samme dag! Vi har vel samme på ønskelisten ca, penservice til både middag og frokost, holmegård vin-, øl-, og hverdagsglass, bestikk, kunst og mye mer. Men det er servise vi ønsker oss aller mest, for å si det slik Også skrev vi på gavelisten at bidrag til bryllupsreise og gavekort på møbler var velkomment. Det var en veldig fin måte å formulere det på.
SiMa Skrevet 5. juli 2014 Forfatter #14 Skrevet 5. juli 2014 Jeg har aldri giftet meg, men har vært i mange bryllup (og handlet enda flere bryllupsgaver) Det beste er helt klart ønskelister. Mange synes det er kleint å lage ønskelister, men det er et must for oss som er gjester. Uansett om du er i etableringsfasen eller er i i-hjel-etablert-fasen eller gift og skilt og gift igjen for 33.gang. Ønskelister som strekker seg over alle prisklasser er veldig kjekt. Kjekt med opplevelsesønsker og. ( Festivaler, konsertbilletter, kinobilletter, SPA-besøk, Tog/Flybilletter, osv. ) Anonymous poster hash: 58865...66e Helt enig. Jeg syntes det var veldig vanskelig å sette opp ønskeliste, følte det som at vi krever gaver. Noe vi absolutt ikke gjør. (Noen av gjestene vil jeg faktisk bli overrasket om de har med gave.) Da jeg snudde situasjonen på hodet, fra gjesteperspektiv (har jo vært bryllupsgjest noen ganger både med og uten ønskeliste), og husket hvor mye greiere det har vært når vi faktisk har en ønskeliste å forholde oss til.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #15 Skrevet 5. juli 2014 Jeg har aldri giftet meg, men har vært i mange bryllup (og handlet enda flere bryllupsgaver) Det beste er helt klart ønskelister. Mange synes det er kleint å lage ønskelister, men det er et must for oss som er gjester. Uansett om du er i etableringsfasen eller er i i-hjel-etablert-fasen eller gift og skilt og gift igjen for 33.gang. Ønskelister som strekker seg over alle prisklasser er veldig kjekt. Kjekt med opplevelsesønsker og. ( Festivaler, konsertbilletter, kinobilletter, SPA-besøk, Tog/Flybilletter, osv. ) Anonymous poster hash: 58865...66e Aaaah, opplevelser har jeg ikke tenkt på! Perfekt tips. Anonymous poster hash: 1dc3d...07d
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #16 Skrevet 5. juli 2014 Vi kommer nok til å benytte anledningen til å ønske oss noen skikkelige bruksting, som ofte er litt mer kostbare og vi ikke hsr prioritert å kjøpe oss selv. Eksempelvis telt og primus, kjøkkenmaskin og ordentlige kniver samt annet kjøkkenutstyr. Dersom noen gjester synes slike ting er for lite varig får de heller velge vinglass/boller som er mer tradisjonelle ting vi har på lista. Som gjest foretrekker jeg virkelig å ha en ønskeliste å forholde meg til, og tror jeg personlig hadde foretrukket å gi en av de mer personlige bruksgavene enn "fire tallerker og to glass"..Anonymous poster hash: fd051...ed3 1
Gjest Solstråla88 Skrevet 5. juli 2014 #17 Skrevet 5. juli 2014 Vi ønsket oss vinglasd, middagservice, kaffe service, ildfaste former, bestikk, penger, gavekort også fikk vi hjemme heklet sengeteppe av min mormor. Personlig var det den flotteste gaven vi fikk!
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #18 Skrevet 8. juli 2014 Etter å ha lest mange tråder om dette fant jeg ut at det generelle rådet er å ha ønskelister. Derfor begynte jeg på flere hos feks Tilbords og Kitchn, men det ble bare tull, jeg satte opp ting jeg gjerne kunne hatt, men ikke egentlig ønsket meg spesielt. I tillegg føler jeg man må finne noe man vil ha i mange år fremover, for ikke å si resten av livet. Det endte med at jeg slettet alt og vi ønsket oss heller penger, eventuelt opplevelser. Og så og si alle gjestene gav oss penger eller gavekort. Tror det var 4-5 gaver utenom, mindre gaver ved siden av penger. Så for vår del stemte det ikke at man får mye unødvendig ræl fordi folk ikke vil gi penger. Vi fikk også gaver av noen naboer og bekjente, men disse hadde ikke spurt oss om ønskeliste uansett og gav det de hadde lyst til. Pengene blir brukt på bryllupsreise og større investeringer til huset. Flere av gjestene sa de var så glade da de fikk vite vi ønsket oss penger, det er jo så mye enklere enn å gå ut og jakte på gave! Anonymous poster hash: 0f4de...a4f
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #19 Skrevet 8. juli 2014 Jeg har gjort det såpass enkelt at når min bursdag samt jul nærmer seg, så skriver jeg en unik(så ikke folk kjøper det samme) ønskeliste til alle jeg pleier å utveksle gaver med, med gaver i ulike prisklasser så får de velge litt selv. Men har jo også litt avtale om hvor mye vi skal bruke på hverandre, selv om det kan avvike litt fra år til år når økonomi forandrer seg. Jeg pleier å oppfordre de rundt meg til å gjøre det samme:) Jeg synes det er greit å både gi og få gaver som er spleiset på pga. pris:) Jeg pleier aldri å "fylle opp" ønskelista bare for å ha noe, da setter jeg heller opp ønske om forbruksvarer, jeg har ønsket meg alt fra deo og maskara til ny tannbørste, og selvsagt gavekort på kjøpesenter, for klær må jo byttes ut nå og da. Blir sjeleglad for det jeg^^, Har ønsket meg ting fra nettet, men da havner det på listen til noen jeg vet kan/er komfortabel med, å bestille på nettet, og legger ved link i ønskelisten, og evt. størrelse om det er klær. Anonymous poster hash: 6721b...46f
masekopp Skrevet 8. juli 2014 #20 Skrevet 8. juli 2014 Jeg har gjort det såpass enkelt at når min bursdag samt jul nærmer seg, så skriver jeg en unik(så ikke folk kjøper det samme) ønskeliste til alle jeg pleier å utveksle gaver med, med gaver i ulike prisklasser så får de velge litt selv. Men har jo også litt avtale om hvor mye vi skal bruke på hverandre, selv om det kan avvike litt fra år til år når økonomi forandrer seg. Jeg pleier å oppfordre de rundt meg til å gjøre det samme:) Jeg synes det er greit å både gi og få gaver som er spleiset på pga. pris:) Jeg pleier aldri å "fylle opp" ønskelista bare for å ha noe, da setter jeg heller opp ønske om forbruksvarer, jeg har ønsket meg alt fra deo og maskara til ny tannbørste, og selvsagt gavekort på kjøpesenter, for klær må jo byttes ut nå og da. Blir sjeleglad for det jeg^^, Har ønsket meg ting fra nettet, men da havner det på listen til noen jeg vet kan/er komfortabel med, å bestille på nettet, og legger ved link i ønskelisten, og evt. størrelse om det er klær. Anonymous poster hash: 6721b...46f Det her har jeg og begynt med, å skrive unike ønskelister. Da skriver jeg noe som passer med økonomien til den jeg skriver til og hvis jeg f.eks. ønsker meg bøker skriver jeg forskjellige titler til alle (et par titler til hver f. eks. så de kan velge selv). Pleier også å skrive mer enn kun en ting til hver da, så de har frihet! Men syns det har gjort underverker på bytting osv Kanskje noe å gjøre til bryllupet også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå