Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Besto nylig teoriprøven klasse B, og som alle andre postet jeg beviset på at jeg har klart den på Facebook. Det jeg i midlertidig hadde glemt, var å klusse bort personnummer. Dette merket jeg ikke før et par timer etter at noen hadde kommentert at jeg burde ha klusset av personnummeret.

Men hvor farlig er det egentlig? Hva kan folk gjøre med personnummeret mitt? Føler meg skikkelig dum som klarte å glemme å klusse det vekk! Men vil tro folk trenger mer enn et personnummer for at noe skal bli misbrukt?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Besto nylig teoriprøven klasse B, og som alle andre postet jeg beviset på at jeg har klart den på Facebook. Det jeg i midlertidig hadde glemt, var å klusse bort personnummer. Dette merket jeg ikke før et par timer etter at noen hadde kommentert at jeg burde ha klusset av personnummeret.

Men hvor farlig er det egentlig? Hva kan folk gjøre med personnummeret mitt? Føler meg skikkelig dum som klarte å glemme å klusse det vekk! Men vil tro folk trenger mer enn et personnummer for at noe skal bli misbrukt?

Har du fjernet bildet nå? Forhåpentligvis er det ikke mange som har rukket å sett det, og forhåpentligvis ingen som har sett det som ønsker å misbruke det.

Personnr kan brukes til ID-tyveri m.m.

Anonymous poster hash: 24bb0...4eb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når personnummeret ditt er på avveie bør du kontakte kridittseleskapne å innformere om det. Da blir det vanskligere å f.eks kjøpe et tlf abonnement i ditt navn.

Anonymous poster hash: ea23e...32b
  • Liker 1
Skrevet

Slettet bildet og lastet opp på nytt (nå klusset jeg det), og håper det ikke var mange som la merke til personnummeret. Stoler på de fleste jeg er venn med på Facebook, så forhåpentligvis er det ingen skade skjedd.

AnonymBruker
Skrevet

Bilder du legger ut på facebook har du mistet råderetten over, personnummeret kan være på avveie for lengst. Tror du gjorde lurt i å klusse over, ja. Ville sagt fra til bank

Anonymous poster hash: e38d1...757

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...