Gå til innhold

Første møte med svigers - skal jeg ha med blomster ? Vin ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal snart møte min kjæres foreldre for første gang, og bo der noen dager. Det jeg lurer på er hvordan etiketten er når det gjelder å gi en gave, og hva man bør gi ?

Har ikke møtt dem før, men han har fortalt masse om meg, og omvendt.

Forstår det slik at jeg bør ha med meg en gave. Tenkte på en fin blomst, eller uteblomst, siden moren er veldig glad i hage og blomster. Men så var det noen som sa til meg at det ble feil, siden jeg ikke hadde møtt de før , og at jeg burde bestille en bukett til dem. Uten nelliker. Den kunne inneholde roser, men ikke bare roser. Har også fått høre at man kan ta med en vinflaske hvis de liker vin.

Jeg har prøvd å søke litt på nettet, men finner rett og slett ikke ut av dette med hva man skal ha med første gang man møter kommende (kanskje?) svigerforeldre.

De har jo alt mulig, og huset er fult av dill og dall så jeg tror liksom ikke det er så mye vits i å gi pynt. Og i og med at moren driver med håndarbeid selv, så blir det heller ikke rett å lage noe selv.

Hva bør jeg gjøre, hvordan er etiketten når det kommer til hva man gi til svigers første gang man møter dem ? Vil jo gjerne gjøre et godt inntrykk. Vi er begge godt voksne, men jeg kjenner meg helt på ukjent mark her.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke ta med deg en kake, hvis det er praktisk mulig å få til? Konfekt eller annet?

Anonymous poster hash: 3eb1a...161
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke sporre mannen din hva de liker?

Ellers ville jeg tatt med en flaske vin eller en bukett dersom dere ankom ved middagstider.

Anonymous poster hash: 8e0c3...3dc
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bak en kake eller muffins eller noe til dessert/kaffen? Blomster er fint, eller en flaske vin ja, om de liker det. Til mitt første møte med svigerfar tok jeg med en god fladke cognac, for det er han så glad i. Så koste vi oss med en cognac til kaffen, og jeg ble likt fra første stund;-)

Anonymous poster hash: 5e5df...e71

Skrevet

Hadde ikke med noe, jeg... :-O Gikk bra likevel ;)

• Liker 1
Skrevet

En bukett er bra. Er vel ikke så nøye?

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke med meg noe. Men spør kjæresten din hva han tenker. Jeg hadde sett rart på min om han ville ta med noe for å møte mine foreldre første gang. Han er jo med meg, så er jo ikke (i mone øyne) noe annet enn at jeg hilser på mine foreldre. Og da har jeg ikke med gaver.

Anonymous poster hash: 65147...04f
Gjest Eurodice
Skrevet

Blomster er alltid koselig å få :).

Skrevet

Hadde heller ikke med meg noe. Trenger da ikke det :) Er ikke sånn at du skal imponere de eller noe, vær deg selv, folk legger alt for mye vekt på dette med å møte svigers, de er da bare folk akkuart som deg, og meg. Slutt å stress. Kjøpt blomster om du absolutt føler du må.

AnonymBruker
Skrevet

En oppmerksomhet blir sikkert satt pris på uansett hva du tar med, men en sommerlig blomsterbukett kan ikke gå galt. Det er dessuten tanken som teller aller mest, så dette går sikkert bra.

Anonymous poster hash: 0c1ad...103
Skrevet

Kjøp en blomsterbukett med fresia, germini og noe grønt. Det er en sommerlig bukett og ikke alt for dyrt :) eventuelt ta med en flaske vin ved siden dersom de liker vin.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp en blomsterbukett med fresia, germini og noe grønt. Det er en sommerlig bukett og ikke alt for dyrt :) eventuelt ta med en flaske vin ved siden dersom de liker vin.

Kaktus. Symboliserer at man ikke finner seg i hva som helst fra svigers...

Anonymous poster hash: 6db74...eed

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ingenting med, men siden du skal bo der noen dager er jo det en greit å ha med seg en liten oppmerksomhet. Jeg hadde personlig tatt med oppsats/blomst :)

Anonymous poster hash: 4620b...d73

Skrevet

Da jeg skulle møte svigers første gang, så hadde jeg med meg noe typisk Bergensk:)

Skrevet

Blomsterbukett og en vinflaske :)

Skrevet

Ta med en helt vanlig bukett med blomster (eller en pen blomst som skal stå ute). De forventer sikkert ingen ting :blomst:

Gjest Alohaa
Skrevet

Er vel ikke så nøye? :) jeg hadde ikke med noe, og vi kommer da supert over enns uansett :)

Gjest Coolaid
Skrevet

Det enkle er ofte det beste. Kom som du er. Selv syns jeg det er litt overkill med å gi gave. Titt litt rundt i hjemmet og ta med noe neste gang, da vet du hvordan de har det.

Skrevet

Da jeg skulle møte svigers første gang, så hadde jeg med meg noe typisk Bergensk:)

Jeg hadde også med meg en gave som er produsert i nærheten av der jeg er vokst opp. :)

Skrevet (endret)

Støtter oppunder de som kommer med forslaget om å bake noe bakverk og ta med det istedet.

Blomster vil kun bli betraktet som smisking, mens baking også kan bety at sønnen deres lever livet med deg som varter han opp litt. ;) Og det varmer nok hver en far og mors hjerte vil jeg tru. ^^

Endret av Timza
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...