AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #1 Skrevet 26. juni 2014 1. Hadde dere spart penger til bryllup før dere ble forlovet? 2. Hvor stor prosent av kostnaden betalte dere selv og hvor mye fikk dere av foreldre? 3. Hvor lenge var dere forlovet før det ble bryllup? 4. Hvor mye kostet bryllupet og hvor mye gikk til bryllupsreise?Anonymous poster hash: 20e02...8bd
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #2 Skrevet 26. juni 2014 1. Hadde dere spart penger til bryllup før dere ble forlovet? 2. Hvor stor prosent av kostnaden betalte dere selv og hvor mye fikk dere av foreldre? 3. Hvor lenge var dere forlovet før det ble bryllup? 4. Hvor mye kostet bryllupet og hvor mye gikk til bryllupsreise?Anonymous poster hash: 20e02...8bd 1. Nei 2. regner med vi betaler alt selv 3. 1,5 år 4. blir 120000 ser det ut til. Vi utsetter bryllupsreise til vi har råd Anonymous poster hash: 570be...0b4
skruf Skrevet 26. juni 2014 #3 Skrevet 26. juni 2014 1. Hadde spart alt i forkant av bryllupet, pluss mannen fikk en uventet arv på 50 000 2. Betalte alt selv, ikke noe økonomisk hjelp fra foreldre (hadde heller ikke forventet) 3. Var forlovet i 10mnd før vi giftet oss. 4. Bryllupet kostet ca 120 000 og til bryllupsreisen gikk det ca 30 000
ekkoet Skrevet 26. juni 2014 #4 Skrevet 26. juni 2014 1. Nei. Men vi hadde nok sparepenger, de var bare ikke øremerket for noe 2. Vi betalte vel ca 40%, mine foreldre 30% og hennes foreldre 30% 3. 1,5 år 4. Ca 120 000, bryllupsreise ble det aldri noe av. Vanskelig med barn etc.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #5 Skrevet 26. juni 2014 1: Nei 2: Vi betaler alt selv 3: 3 år 4: Bryllupet kostet 60 000. Vi droppet bryllupsreise, og sparer de pengene til vår nyfødte er gammel nok til å bli med/få utvytte av en ferietur (3-5 år regner vi, pengene er lagt til side til da på egen konto). Anonymous poster hash: f6539...648
Gjest Naria Skrevet 26. juni 2014 #6 Skrevet 26. juni 2014 1. Nei 2. Vi hadde planlagt å betale alt selv, men fikk uventet 5000 kroner av begge foreldrepar. I tillegg til dette betaler de fotograf og brudekjole, men dette regnes da også som gaver. 3. Vi forlovet oss i oktober i fjor og gifter oss i juli, så 8-9 måneder. 4. Vi har et budsjett på 30 000 kroner, men ser nå at vi nok kommer til å bruke litt mer enn dette. Hvor mye det blir til slutt er vanskelig å si nå, men jeg tviler sterkt på at det blir over 35 000. Bryllupsreise har vi ikke planlagt, men mulig vi tar en tur til høsten.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #7 Skrevet 26. juni 2014 1. Nei 2. Vi betalte alt selv og forventet ingen hjelp. Men på bryllupsdagen fikk vi plutselig 30000 av foreldrene våre tilbryllupsting, i tilleg til gaver. 3. Ett år 4. Ca 120000 med alt, utenom bryllupsreise. Den tar vi på ti års bryllupsdagen Anonymous poster hash: d5109...afc
SiMa Skrevet 26. juni 2014 #8 Skrevet 26. juni 2014 1. Hadde dere spart penger til bryllup før dere ble forlovet? Nei. Vi hadde ikke tenkt å bruke mye penger på bryllupet. Valgte å gifte oss ganske raskt heller enn å spare penger til et stort bryllup. 2. Hvor stor prosent av kostnaden betalte dere selv og hvor mye fikk dere av foreldre? Min mor betaler en god del, middag og drikke i selskapet, pluss at hun har betalt halve kjolen. Vi regner med å dekke "resten", halve kjolen, sko, klær (og sko?) til brudgommen, frisør til meg, bryllupskake, invitasjoner, bordkort, menyer, blomster, overnatting på hotell, diverse pynt til bordet, +++ Regner med at vi kommer til å bruke minst 16 000. Hvis alle kommer vil det koste ca 13 000 for middagen. (Men det er lite sannsynlig at alle kommer). Hvor mye mer det blir er helt avhengig av hvordan vi velger å gjøre det i forhold til alkoholservering. (Der kan det også hende vi velger å ta en del av regninga selv heller enn å bruke bonger.) 3. Hvor lenge var dere forlovet før det ble bryllup? Det kommer til å gå ganske nøyaktig ni måneder fra forlovelse til bryllup. (Da har det vært kjøp av leilighet og flytting i samme periode, hvis ikke ville det gått kortere tid.) 4. Hvor mye kostet bryllupet og hvor mye gikk til bryllupsreise? Bryllupet har ikke vært enda, men tror den totale summen kommer til å bli et sted mellom 40 og 50 000. (Herregud, det ble mye nå som jeg regnet sammen alle postene.) Vi drar ikke på bryllupsreise, men har valgt å ta et par ekstra netter på hotell i forbindelse med bryllupet, det kommer vel på ca 7000Anonymous poster hash: 20e02...8bd
noomi Skrevet 26. juni 2014 #9 Skrevet 26. juni 2014 1. Hadde dere spart penger til bryllup før dere ble forlovet? Nei 2. Hvor stor prosent av kostnaden betalte dere selv og hvor mye fikk dere av foreldre? 40/60 3. Hvor lenge var dere forlovet før det ble bryllup? 1,5 år 4. Hvor mye kostet bryllupet og hvor mye gikk til bryllupsreise? Bryllupet kommer på 120.000. Ingen bryllupsreise
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #10 Skrevet 26. juni 2014 1. Hadde dere spart penger til bryllup før dere ble forlovet? Nei2. Hvor stor prosent av kostnaden betalte dere selv og hvor mye fikk dere av foreldre? Vet ikke enda siden det ikke har vært, men kommer til å betale så mye som mulig selv. Vil tro det blir halvparten minst, kanskje mer.3. Hvor lenge var dere forlovet før det ble bryllup? 2 år og 3 mnd4. Hvor mye kostet bryllupet og hvor mye gikk til bryllupsreise? Kommer til å koste ca 100.000 kr og bryllupsreise ca 15.000 kr. Anonymous poster hash: d458d...c51
Fanteria Skrevet 27. juni 2014 #11 Skrevet 27. juni 2014 (endret) 1. Hadde dere spart penger til bryllup før dere ble forlovet? 2. Hvor stor prosent av kostnaden betalte dere selv og hvor mye fikk dere av foreldre? 3. Hvor lenge var dere forlovet før det ble bryllup? 4. Hvor mye kostet bryllupet og hvor mye gikk til bryllupsreise?Anonymous poster hash: 20e02...8bd 1. Nei 2. Vi betalte alt selv. 3. 1,5 år 4. Mener å huske det kom på rundt 170.000. Bryllupsreisen kom på rundt 50.000. (måtte rette på tallet etter å ha spurt mannen og innsett at jeg bommet kraftig) Endret 29. juni 2014 av Fanteria
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #12 Skrevet 27. juni 2014 1. Hadde dere spart penger til bryllup før dere ble forlovet? 2. Hvor stor prosent av kostnaden betalte dere selv og hvor mye fikk dere av foreldre? 3. Hvor lenge var dere forlovet før det ble bryllup? 4. Hvor mye kostet bryllupet og hvor mye gikk til bryllupsreise?Anonymous poster hash: 20e02...8bd 1. Nei, men vi sparte etter at vi ble forlovet og frem til bryllupet. 2. Vi betalte "omtent alt", og fikk en større pengegave fra hver av foreldrene våre. Til sammen fikk vi 15 000 kroner i støtte til festen. Totalkostnaden havnet på nærmere 80 000 kroner. Sponsingen var en overaskelse som vi ikke var klar over, for vi var rede til å betale for alt selv. 3. Flere år. 4. 80 000 som nevnt. Bryllupsreise tok vi ikke med det samme, så er ikke medregnet i samme budsjett. 9 dagers tur og brukte vel ca 15-17 000 på den ferien. Anonymous poster hash: d4776...a56
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #13 Skrevet 27. juni 2014 1. Hadde dere spart penger til bryllup før dere ble forlovet? Nei. 2. Hvor stor prosent av kostnaden betalte dere selv og hvor mye fikk dere av foreldre? Betalte alt selv, men fikk en god del penger hos foreldrene våre i bryllupsgave - så sånn sett ble vi vel "sponset". 3. Hvor lenge var dere forlovet før det ble bryllup? Ca. 6 måneder. 4. Hvor mye kostet bryllupet og hvor mye gikk til bryllupsreise? Bryllupet kom vel totalt på rundt 20.000,- Brukte klær vi allerede hadde, kjøpte rimelig dekor, lånte gratis lokale, giftet oss i tingretten - så det pengene gikk til var hovedsakelig mat og drikke til gjestene. Bryllupsreisen var bare en weekend, brukte rundt 6000,- Anonymous poster hash: 20e02...8bd Anonymous poster hash: 9d91f...219
mrs.Kiara Skrevet 27. juni 2014 #14 Skrevet 27. juni 2014 1. Nei 2. Betalte Alt selv. 3. 1år fra det kom opp til bryllupet sto. 4. 150` ish inkl bryllupsreise. Vi tar bryllupsreise 2 iår! Den blir enda bedre! :D
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 28. juni 2014 #15 Skrevet 28. juni 2014 (endret) 1. Hadde dere spart penger til bryllup før dere ble forlovet? 2. Hvor stor prosent av kostnaden betalte dere selv og hvor mye fikk dere av foreldre? 3. Hvor lenge var dere forlovet før det ble bryllup? 4. Hvor mye kostet bryllupet og hvor mye gikk til bryllupsreise?Anonymous poster hash: 20e02...8bd 1. Nei. 2. Korrekt antall prosent aner jeg ikke. Hans foreldre betalte bryllupsreise pluss hotell på den reisa (det var gaven fra dem) + at de betalte 10 000 kr til mine foreldre (som stod for maten og leie av lokale til festen). Hans foreldre betalte mannens klær og sko. Jeg betalte brudekjolen. Brudebuketten, overnatting for toastmasteren på hotell en natt , frisør betalte vi av gavepenger vi fikk. Fotografen betalte vi også selv. Gikk med rundt 5000-7000 totalt på det tror jeg. 3. ca. 1 år. 4. Bryllupet kostet nok 50 000 kr pluss-minus. Husker ikke hvor mye vi brukte under bryllupsreisen. Endret 28. juni 2014 av Spirrevirrevipp
Anglofil Skrevet 28. juni 2014 #16 Skrevet 28. juni 2014 1. Hadde dere spart penger til bryllup før dere ble forlovet? Nei2. Hvor stor prosent av kostnaden betalte dere selv og hvor mye fikk dere av foreldre? Betalte og kommer til å betale alt selv.3. Hvor lenge var dere forlovet før det ble bryllup? Første gang jeg giftet meg var vi forlovet i tre år. Nå kommer vi til å være forlovet i to-tre år før vi gifter oss.4. Hvor mye kostet bryllupet og hvor mye gikk til bryllupsreise? Første bryllup kostet 86.000 kr, bryllupsreisen kostet 100.000 kr. Setter av 100.000 kr til neste bryllup og setter av 50-100.000 kr til neste bryllupsreise. Hva de faktiske utgiftene blir får vi se når den tid kommer. Mvh Yvonne
SiMa Skrevet 28. juni 2014 #17 Skrevet 28. juni 2014 1. Hadde dere spart penger til bryllup før dere ble forlovet? Nei2. Hvor stor prosent av kostnaden betalte dere selv og hvor mye fikk dere av foreldre? Betalte og kommer til å betale alt selv.3. Hvor lenge var dere forlovet før det ble bryllup? Første gang jeg giftet meg var vi forlovet i tre år. Nå kommer vi til å være forlovet i to-tre år før vi gifter oss.4. Hvor mye kostet bryllupet og hvor mye gikk til bryllupsreise? Første bryllup kostet 86.000 kr, bryllupsreisen kostet 100.000 kr. Setter av 100.000 kr til neste bryllup og setter av 50-100.000 kr til neste bryllupsreise. Hva de faktiske utgiftene blir får vi se når den tid kommer. Mvh Yvonne 100 000 til bryllupsreise? Kjenner jeg blir veldig nysgjerrig på hvor og hvor lenge? Jeg har lyst til å dra på "bryllupsreise" når vi har vært gift et år, luksusferie med sol, varme og opplevelser. Tar gjerne imot inspirasjon.
Amens Skrevet 29. juni 2014 #18 Skrevet 29. juni 2014 1. Hadde dere spart penger til bryllup før dere ble forlovet? Vi hadde oppsparte penger før vi ble forlovet, men de var ikke øremerket "bryllup". 2. Hvor stor prosent av kostnaden betalte dere selv og hvor mye fikk dere av foreldre? Vi hadde nok sparepenger til å betale for kalaset selv, men vi fikk vel rundt 30% av kostnadene av våre foreldre. 3. Hvor lenge var dere forlovet før det ble bryllup? 11 måneder før. 4. Hvor mye kostet bryllupet og hvor mye gikk til bryllupsreise? Vi brukte vel 90000,- på bryllupet, og 30000,- på bryllupsreise. To uker på Barbados.
Anglofil Skrevet 29. juni 2014 #19 Skrevet 29. juni 2014 100 000 til bryllupsreise? Kjenner jeg blir veldig nysgjerrig på hvor og hvor lenge? Jeg har lyst til å dra på "bryllupsreise" når vi har vært gift et år, luksusferie med sol, varme og opplevelser. Tar gjerne imot inspirasjon. Eksmannen min og jeg gjorde det. Jeg sparte et år slik og dro på bryllupsreise. Vi var 7 netter i Florida, 5 netter på cruise i Karibien og 7 netter i New York. Når min nåværende samboer og jeg gifter oss blir det nok 3-4 uker på Maldivene eller lignende. Mvh Yvonne 2
Tømmerhøgger'n Skrevet 29. juni 2014 #20 Skrevet 29. juni 2014 1. Hadde dere spart penger til bryllup før dere ble forlovet? 2. Hvor stor prosent av kostnaden betalte dere selv og hvor mye fikk dere av foreldre? 3. Hvor lenge var dere forlovet før det ble bryllup? 4. Hvor mye kostet bryllupet og hvor mye gikk til bryllupsreise?Anonymous poster hash: 20e02...8bd 1: Nei 2: Vi fikk 60.000 av våre foreldre i gave 3: 3 år 4: Vårt kostet ca 60.000, i tillegg kom ca 20.000 til dress og kjole. Bryllupsreisen tar vi når vi får tid og råd til det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå