AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #1 Skrevet 26. juni 2014 Skal til Tyrkia i sommer, Tyrkia er ett ikke schengen land. Lurer derfor på om hva slags papir man trenger for å ta med seg vival til bruk mot flyskrekk? Er det noen som har hatt med seg vival til Tyrkia? Anonymous poster hash: cf4a0...7b0
skruf Skrevet 26. juni 2014 #2 Skrevet 26. juni 2014 Du kan få legen til å skrive en bekreftelse på hvilken medisin du har med deg, og oppbevar medisinen i orginaleske. Vival skal ikke kombineres med alkohol!
Pusemamma Skrevet 26. juni 2014 #3 Skrevet 26. juni 2014 Apoteket kan skrive attest på tablettene. De tar et lite gebyr. Bare gi beskjed at det må stå på engelsk.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #4 Skrevet 26. juni 2014 Takk for alle tips og råd ja skal be legen om å skrive det på engelsk:) Forferdelig å ha slik flyskrekk at en må ta beroligende, men det er eneste måten å komme seg på flyet hvordan foregår innsjekkingen i Tyrkia i forhold til Norge? Anonymous poster hash: cf4a0...7b0
Adhara Skrevet 26. juni 2014 #5 Skrevet 26. juni 2014 Tråden er ryddet for skadelig råd + svar. Irrlys, mod.
Pusemamma Skrevet 26. juni 2014 #6 Skrevet 26. juni 2014 Jeg har og veldig flyskrekk og får vival. Men det er apoteket som skriver ut de nødvendige papirene du trenger og vise. For all del ikke drikk alkohol.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #7 Skrevet 26. juni 2014 Vival hjelper da fint lite om flyet skulle styrte. 99% sjans for død uansett. Anonymous poster hash: 07be9...87d
Hattifnatten Skrevet 26. juni 2014 #8 Skrevet 26. juni 2014 Har du brukt Vival tidligere? Jeg prøvde det da jeg skulle ut og fly en sommer. Jeg ble riktignok roligere fysisk, men alle tankene spant rundt i hodet likevel!
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #9 Skrevet 26. juni 2014 Har hørt at sobril skal være bedre da det virker mere inn på hodet samtidig så man ikke blir så trøtt/slapp. Dessuten har sobril kortere halveringstid enn vival så det forsvinner kjappere ut av kroppen. Anonymous poster hash: c679b...34b
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #10 Skrevet 26. juni 2014 Hva med Valium? Hvordan fungerer den i forhold til Vival og Sobril? Noen som har prøvd begge og har erfaringer? Anonymous poster hash: cfa79...c02
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #11 Skrevet 26. juni 2014 Hvis ts lege har skrevet ut vival, er vurderingen at det er det beste medikamentet for henne i den situasjonen. Det er meningsløst at folk skal sitte på et forum og overprøve en legevurdering for en pasient de ikke kjenner, og en situasjon de ikke aner noe om. Særlig når det skinner tydelig gjennom hos enkelte at de ikke aner hva de snakker om.Anonymous poster hash: 6cc82...65e 1
Hattifnatten Skrevet 26. juni 2014 #12 Skrevet 26. juni 2014 Hvis ts lege har skrevet ut vival, er vurderingen at det er det beste medikamentet for henne i den situasjonen. Det er meningsløst at folk skal sitte på et forum og overprøve en legevurdering for en pasient de ikke kjenner, og en situasjon de ikke aner noe om. Særlig når det skinner tydelig gjennom hos enkelte at de ikke aner hva de snakker om.Anonymous poster hash: 6cc82...65e Jeg vet ikke om jeg var blant de du siktet til, men jeg mente iallefall bare at jeg - for min del - like gjerne kunne droppet beroligende, da det ikke hadde noe effekt på tankegangen (som jo er det som gjør meg redd).
fresia Skrevet 26. juni 2014 #13 Skrevet 26. juni 2014 var i Tyrkia med ei venninne i fjor og hun tok vival pga flyskrekk. hun hadde det i håndbagasjen og fikk ingen spørsmål om det...
Gjest Blomst83 Skrevet 26. juni 2014 #14 Skrevet 26. juni 2014 Hva med Valium? Hvordan fungerer den i forhold til Vival og Sobril? Noen som har prøvd begge og har erfaringer? Anonymous poster hash: cfa79...c02 Vival og valium er det samme.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #15 Skrevet 26. juni 2014 var i Tyrkia med ei venninne i fjor og hun tok vival pga flyskrekk. hun hadde det i håndbagasjen og fikk ingen spørsmål om det... Greit nok - men man bør ha sitt på det rene, for slike preparater er juridisk sett narkotika, og kan man ikke gjøre rede for hvorfor man har dem, sees det på som smugling.Anonymous poster hash: 6cc82...65e
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #16 Skrevet 26. juni 2014 Jeg har hatt med en enkel sobril i lommeboken når jeg har flydd, aldri fått noe kommentarer på det. Ble dog litt stresset nå siden jeg skal fly imorgen. Anonymous poster hash: 7b303...ba4
Kanja1982 Skrevet 28. juni 2014 #17 Skrevet 28. juni 2014 Vi var i Tyrkia nå i mai. Og jeg har flyskrekk. Fikk sobrill av legen, det fungerte greit. Men det som hjalp meg mest var at flyvertinne hjalp meg under reisen. Jeg sa fra så fort jeg kom på flyet, og ho fulgte ekstra nøye med meg under turen. Kom bort flere ganger og spurte om jeg hadde det bra. På vei hjem så var traff jeg igjen flyvertinnen, ho kjente meg igjen. Uheldigvis på vei hjem så skulle det være litt turbulens. Ho såg panikken min. Etter at vi hadde flydd litt kom ho bort til meg og lurte på om jeg vil være med til cockpiten og hilse på captainen. Det gjorde jeg selvfølgelig, ble sittende i en time. Guttene som kjørte flyet forklarte meg alt jeg lurte på. Og det beste, jeg fikk være på da vi skulle lande. Litt av et utsikt, og for noen personal som virkelig stiller opp. Nå gleder jeg meg til neste fly tur, det har også smittet over min på sønn på 5 år som også var skeptisk til å fly. Nå vil han bare reise 😊 Det jeg prøve å fortelle er vel, prat med dem som er jobb. Vær åpen om skrekken din.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2014 #18 Skrevet 28. juni 2014 Tusen takk alle som har svart meg ) Kanja 1982 jeg skal jamen det snakke med flyvertinnene:) Har snakket med legen å fått en erklæring no, best å vere på rette siden Kjenner nå at jeg gler meg til å reise TS Anonymous poster hash: cf4a0...7b0
Gjest Blondie65 Skrevet 28. juni 2014 #19 Skrevet 28. juni 2014 Lykke til med flyturen! Håper du får en fin reise og ferie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå