Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært samboer med jenta mi i 7 år nå, og har det generelt utrolig bra med henne.

Hun er alt jeg ønsker i en kvinne, men sliter med et utrolig svingende humør.

Hun er som regel den glade, morsomme og smilende dama, men kan på et sekund bli skikkelig deprimert, sint og likegyldig.

Psykolog har hun tidligere gått til, og ønsker ikke prøve det igjen, da hun normalt sett er "oppe". Hun har også hatt en svært vanskelig barndom, med en psykisk syk mor.

Nå har hun en skikkelig "ned periode", hvor alt er feil og nytteløst. Hun liker ikke hvordan vi bor, hun føler seg stygg, hun er ulykkelig med sine yrkesvalg, vil definitivt ikke få barn, og vet ikke hva hun egentlig er trist for. Denne nedperioden startet da hun gikk ut i ferie for en uke siden. Jeg har ikke ferie i år, og hun blir derfor hjemme alene om dagene. For tiden har hun heller ikke bil, så hun kommer seg ingen steder om dagene da vi bor på landet. Jeg merker at hun nærmest våkner deprimert, selv om hun legger seg som den lykkeligste i verden.

Jeg er så rådvill for hvordan jeg kan hjelpe henne, og forstår jo at hun føler seg alene om dagene.

I tillegg så har hun nettopp operert i en skulder, og ligger jo med sterke smerter.

Jeg prøver å hjelpe så godt jeg kan, men må i tillegg dra på jobb opplagt. Er det normalt å føle seg mer deprimert i ferietider? Hun har alltid nedperioder når hun har fri fra jobb, og blir værende alene hjemme.

Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, men føler meg så rådvill.

Mann 31.

Anonymous poster hash: 1c951...152

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen mennesker har det rett og slett ikke bra av å være for mye alene med tankene sine. Negativt tankespinn og i tillegg smerter som ikke akkurat hjelper på. Kanskje du kan oppmuntre henne til å aktivisere seg med lystbetonede ting hun er glad i å gjøre eller sjelden ellers får gjort, nå i ferien. Ofte er det ikke så mye som skal til, bare en liten puff.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...