Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som såg dokumentaren om Lori Hoogewind

i går kveld?

"200 LBS Tumor"

Se den utrolige historien til amerikanske Lori Hoogewind og hvordan hun kjemper mot en enorm kreftsvulst på over 90 kilo. Mot alle odds, og til tross for legenes advarsler, overlever Lori det kirurgiske inngrepet der verdens største svulst blir fjernet. Hun sitter igjen med et sår som dekker mer enn 40 prosent av kroppen.

Stakkars dame.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg så på det. Stakkars menneske. Jeg har aldri sett noe så groteskt før. En bragd av legene å klare å fjerne den enorme svulsten. Hun ble jo totalt forandret etterpå, ikke til å kjenne igjen.

Tenk så mange sykdommer det finnes i verden. Det gjelder å bli flinkere å verdsette sitt eget liv..

Skrevet

Jeg så ikke programmet, bare teaseren, men er veldig nysgjerrig på hvor fort den må ha vokst og hvorfor den ikke ble fjernet før?

Skrevet

Hun hadde en medfødt sykdom som gjorde slik at det vokste ut "små" svulster overalt på kroppen hennes. Disse var i utgangspunktet ikke "farlige" hun hadde kun en som var ondartet og denne ble raskt fjernet. Den store som jo dekket 40% av kroppen hennes !!!! vokste i enorm fart i løpet av et år eller noe slikt. Ingen leger ville operere henne pga ingen trodde hun ville overlege et slikt inngrep. Hun hadde forsøkt utallige sykehus til hun endelig fant en lege som var villig til å prøve.

Hun hadde forøvrig en livskraft og glede som var imponerende.

Skrevet

Fikk ikke sett det jeg heller.

Må hun regne med at det vokser ut en ny stor svulst, eller har de fått stoppet det liksom?

Skrevet

Nei, de trodde ikke det ville vokse ut en ny på den størrelsen men hun måtte regne med at det ville komme flere "små" svulster. Et par år etter den store operasjonen fjernet de en svulst. Hun ville bli sjekket hver 6. måned for å avverge flere slike "monster".

Hun tok hver enenste dag som en gave og var takknemlig, virkelig takknemlig for livet..

Rørende..

Skrevet

Hun hadde en slags sykdom så hun var født med små svulster og klumper, men de var ufarlige og på den tiden så de ingen hensikt med å fjerne de.

Plutselig begynte en av svulstene å vokse. Hun gikk opp flere kles-størrelser på et år, tilslutt greidde hun ikke å gå lengre, det var som å drasse på to ekstra personer på ryggen sa ho.

Grunnen til at den ikke har blitt fjernet var at ingen leger turde. Det er jo USA, og leger er jo redde for å bli saksøkt osv.

Hun hadde 50% sjanse for å overleve operasjonen. Men UTEN operasjon 100% sjanse for å dø, så da var jo valget egentlig enkelt.

Skrevet

Jeg så ikke programmet, bare reklamen for det, skal si det var en stor svulst. angrer på at jeg ikke så det nå, kunne vært interessant å fått det med seg.

Skrevet

Jeg så det, og det var utrolig interessant!!

Hva noen klarer sier jeg bare!!

Og når hun lå der før operasjonen og VISSTE at det var 50/50 sjanse for at dette var den siste dagen i livet hennes, at hun kanskje kom til å dø under operasjonen.... :o Hun tok det sååå fint!!

også så utrolig frisk hun så ut på slutten når det hadde gått noe år!!

Skrevet

Jaså det var det mannen så på i går kveld. Jeg bare hørte fjersyn men det jeg hørte var faktisk nok..Hadde ikke lyst å gå opp trappene og se selv.

Skrevet
Jeg så ikke programmet' date= bare reklamen for det, skal si det var en stor svulst. angrer på at jeg ikke så det nå, kunne vært interessant å fått det med seg.

Samme her.

Gjest Lady-M
Skrevet

Helt vanvittig å se på! Kirurgen ble så sliten at han mistet stemmen under operasjonen.

Skrevet

Utrolig at legene klarte å fjerne den.. Tenk 90 kg. svulst.. da den ble "vippet" ned fra operasjonsbordet og opp i "trallen" var det utrolig å tenke på at den hadde faktisk sittet på et menneske.

(og så dere de blodårene som forbandt svulsten men henne.. på tykkelse med en tommel)

Fantastisk lisvmot på Lori.. imponerende.

Og ikke minst en kjempeinnsats av legene som gjorde et forsøk på noe som var helt ukjent - og så stort...

Gjest Frigg
Skrevet

Har sett den på Discovery.

Synes det er helt utrolig at de klarte å fjerne hele greia!

Helt fantastisk!

Synd at den måtte bli så svær før de fikk fjernet den. Noen som husker hvorfor det tok så lang tid før hun fikk fjernet den?

Skrevet

Først var det vel fordi de var redd for at den hadde forgreninger inn i ryggraden.. og etterhvert ble den vel så stor at de ikke visste hvordan..

Gjest the imp
Skrevet

Kvinnen hadde en sykdom som heter Nevrofibromatose. Det finnes to typer av denne sykdommen, og jeg vil vel tro ut fra det jeg så at hun har type 2.

NF2 (også kalt vestibulær schwannomatose, sentralnervesystem-NF eller hørselsnervesvulst-NF) er en alvorlig, medfødt, fremadskridende sykdom kjennetegnet av svulstdannelse i tilknytning til sentralnervesystemet (hjernen og ryggmargen).

Nevrofibromatose type 1 (NF1) er en arvelig tilstand. Den kan gi mange ulike symptomer og tegn avhengig av hvor fibromene utvikler seg. Først og fremst rammes huden, nervesystemet og skjelettet. Her er kjennetegnene café-au-lait flekker og fregner i lysken, falske ledd kan forekomme osv.

Er selv rammet av type 1. Grunnen til at slike svulster som det hun hadde ikke blir fjernet er jo pga de store blodårene som dannes og som ikke oppfører seg normalt, og det at det er vanskelig å vite hvor tett forbundet de er f.eks med ryggmargen.

Skrevet

Jeg så den på Discovery for lenge siden, ganske utrolig historie ja.

Skrevet

Helt utrolig å se hvor søt og frisk hun ble når hun ikke hadde en 90 kilos svulst som sugde livskraft fra henne!

Skrevet

Utrolig fasinerende program!

Lori ble jo 20 år yngre i utseende da hun ble frisk. Jeg kunne ikke se at det var samme dama.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...