AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #1 Skrevet 25. juni 2014 Skriver inn her for å se hva dere andre tenker om noe som for meg synes litt merkelig. Jeg og samboer er i tidlig 40-år, vi har ingen felles barn, men hvert vårt rundt 20 år. Min svigermor er en sprek og livsglad pensjonist, som jeg setter stor pris på å tilbringe tid med. Men så var det denne tiden, da... Samboer jobber borte i ukene, så er kun hjemme fra fredag til søndag kveld. Helgene har vi hittil brukt på å kose oss sammen vi to eller med barna om de kommer innom, og kanskje en fest med venner som vi blir mye invitert til. Men så var det denne svigermor. Det har nær sagt blitt en vane at hun ringer meg eller sin sønn fredag kveld og lurer på om vi vil komme på middag umiddelbart. Ofte må vi si nei, da vi har andre planer, eller gjerne har lyst til å kose oss sammen hjemme. Det ser ut til at svigermor har forstått at dette ofte blir svaret, så nå har hun begynt å ringe meg i uka og invitere oss på middag lørdag kveld. Så jeg lurer altså på; hvor vanlig er det å tilbringe lørdagene med svigermor? Jeg er den som egentlig er mest sammen med damen, hun vil ha meg med på shopping hver uke, og snakker mye om at hun ikke ser noe til sin sønn. Jeg forklarer henne alltid, som hun jo også vet, at han jobber borte hele uka. Det blir altså veldig mye meg som har kontakt med svigermor, jeg har spurt min samboer om han ikke ihvertfall kan ringe henne mer, når har er borte så mye. Noen ganger har jeg bedt han om å bare stikke på besøk til henne alene, men det er visst en helt absurd ting å gjøre? Det syns både hun og han, men ikke jeg, som stadig er hos min mor uten følge... Så jeg lurer egentlig på; hvor mye tid er det egentlig vanlig å tilbringe med svigermødre? Anonymous poster hash: 1bd6e...43f
Sphynx Skrevet 26. juni 2014 #2 Skrevet 26. juni 2014 Hun er nok ensom og kjeder seg. Selvfølgelig vil hun tilbringe tid med familie og barnebarn. Gjør det mens dere kan, en dag har dere ikke muligheten lengre.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #3 Skrevet 26. juni 2014 Det er veldig variabelt fra forhold til forhold. Jeg har ikke et godt forhold til min svigermor, men min søster har et godt til sin. Men en såkalt søndagsmiddag skulle jeg klart å ha med min svigermor ,gitt at vi bodde litt nærmere Anonymous poster hash: ea81f...329
Gjest Skrevet 26. juni 2014 #4 Skrevet 26. juni 2014 Forstår at du gjerne vil ha litt alenetid med mannen, siden han er såpass mye vekk. Du må rett og slett få mannen til å prate med sin mor om hvordan dere ønsker å tilbringe tiden deres. Finn ut hva dere er villige til, og hva dere ikke er villige til. Hva om dere krysser av en del lørdager i kallenderen, kaller de ett eller annet X som er kode for "hjemmekveld", og så tilbyr dere svigermor at dere kommer på kaffebesøk på søndag. En halvtime eller noe. Si at du ikke har tid og økonomi til å shoppe hver uke, prat om miljø og ressursbruk om det er den letteste vinkelen. Hun er ensom, og ønsker å være en del av fellesskapet deres. Om dere ikke kommuniserer at dere trenger mer tid alene sammen, så forstår hun det tydeligvis ikke av seg selv. Og les deg opp på en del tråder om "svigermor" her inne. Det kunne vært så mye værre. Klem.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #5 Skrevet 26. juni 2014 Jeg ville personlig tilbrakt fredagen eller søndagen med svigermor heller. Hos oss er lørdagene litt "hellige", de bruker vi stort sett på å enten gjøre noe gøy sammen med barna eller på å kose oss med en flasle vin/gå på "date" alene hvis barna er borte.Anonymous poster hash: e7f27...75f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå