AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #1 Skrevet 25. juni 2014 Det er 20 år siden jeg har hatt en venn. Jeg ser ikke lyst på livet. Jeg drikker fordi jeg har lyst til å dø. Livet har vært dårlig, og jeg drikker fordi jeg ikke orker mer. Kan det bli bedre? Anonymous poster hash: 6d590...cdb
Gjest miss_sara Skrevet 25. juni 2014 #2 Skrevet 25. juni 2014 Nå er det vel på tide med en psykolog? 9
Timza Skrevet 25. juni 2014 #3 Skrevet 25. juni 2014 (endret) Hva gjør du for å forbedre livssituasjonen? Om du kun drikker så vil du bli 50 år og fremdeles være i den samme situasjonen, så stopp og drikk og gjør noe med det. Ting løser seg ikke av seg selv. Og ja, det kan definitivt bli bedre. Endret 25. juni 2014 av Timza 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #4 Skrevet 25. juni 2014 JA, selvfølgelig kan det bli bedre! Du må komme deg til en psykolog, prøve å slutte å drikke, og komme deg ut i en aktivitet eller jobb for å bli kjent med nye mennesker. Det kan alltids bli bedre, det blir hva du gjør det til :-) Anonymous poster hash: 37106...fd8
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #5 Skrevet 25. juni 2014 Takk for svar, men over 40 år med angst og depresjon så er jeg ganske motløs. Psykiatrien er ikke fremmed for meg. Anonymous poster hash: 6d590...cdb
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #6 Skrevet 25. juni 2014 Over 40 år med angst å depresjon var å ta litt i. Er 30 år siden tenker jeg. Anonymous poster hash: 6d590...cdb
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #7 Skrevet 25. juni 2014 Lette løsninger virker ikke når man er middelaldrende og har slitt hele livet sitt. Anonymous poster hash: 6d590...cdb
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #8 Skrevet 25. juni 2014 Leste en gang til, og det er ikke lette, men fornuftige løsninger dere kommer med. Jeg har nok ikke truffet riktig psykolog ennå. Anonymous poster hash: 6d590...cdb
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #9 Skrevet 25. juni 2014 Er ufør og da er håpet ute. Jeg vil dø i 50-årene, men sånn er det. Anonymous poster hash: 6d590...cdb
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #10 Skrevet 25. juni 2014 Hva gjør du for å forbedre livssituasjonen? Om du kun drikker så vil du bli 50 år og fremdeles være i den samme situasjonen, så stopp og drikk og gjør noe med det. Ting løser seg ikke av seg selv. Og ja, det kan definitivt bli bedre. Kunne ønsker jeg kunne gjøre noe med det, men avhengingen til alkohol når angsten kom 30 år før, da er det ikke lett. Alkoholisme er ikke bare å kutte ut. Anonymous poster hash: 6d590...cdb
Timza Skrevet 25. juni 2014 #11 Skrevet 25. juni 2014 Takk for svar, men over 40 år med angst og depresjon så er jeg ganske motløs. Psykiatrien er ikke fremmed for meg. Anonymous poster hash: 6d590...cdb Du lager bare en ond sirkel om du skal befinne deg i å være ulykkelig. Ta deg selv i nakken og gjør noe. Prøv psykiatrien igjen. Kom deg på treningssenter eller et sted hvor du har en sjanse for å møte på nye folk. Meld deg inn på datingsider osv. Lette løsninger virker ikke når man er middelaldrende og har slitt hele livet sitt. Anonymous poster hash: 6d590...cdb Det er ingen her som mener at løsningene er lette. De er harde, men de blir hardere og hardere jo mer du gir opp. Er ufør og da er håpet ute. Jeg vil dø i 50-årene, men sånn er det. Anonymous poster hash: 6d590...cdb Det er flere som er uføre, alt håp er ikke borte selv om du er ufør. Akkurat nå vil du ønske å dø i 50-årene, men om du klarer å ta deg selv i nakken og virkelig prøve på et annet liv enn den du har nå, så vil du leve 50 årene, 60 årene og forhåpentligvis overgå normalen for menn i å bli 70-80 og 90 år gammel.
Timza Skrevet 25. juni 2014 #12 Skrevet 25. juni 2014 Kunne ønsker jeg kunne gjøre noe med det, men avhengingen til alkohol når angsten kom 30 år før, da er det ikke lett. Alkoholisme er ikke bare å kutte ut. Anonymous poster hash: 6d590...cdb Alkoholisme er et problem folk har klart å takles med. Du må rett og slett prøve. Om du feiler første gang, så prøv igjen.
dillyduzit Skrevet 25. juni 2014 #13 Skrevet 25. juni 2014 (endret) Jeg skjønner ikke helt regnestykket ditt. Du vil dø i 50-årene, du er 40 og har vært deprimert i 40 og avhening av alkohol i 30? Wait what.. Edit: Ikke for å være frekk altså, jeg skjønner bare simpelt ikke regnestykket. Prøv sakte men sikkert å kutte ned, ta deg en tur til fastlegen, kanskje det finnes en instutisjon som kan hjelpe deg videre. Det å aldri ha hatt en kjæreste er det minste du behøver å bry deg om. Enkelte kan gå hele livet single fordi de ikke vil ha en partner. Endret 25. juni 2014 av dillyduzit
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #14 Skrevet 26. juni 2014 Dere har ikke levd mitt liv. Denne tråden er nytteløs. Hvilket helvete andre har opplevd vet dere ikke. Noen er dømt til å dø tidlig! Anonymous poster hash: 6d590...cdb
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #15 Skrevet 26. juni 2014 Som jeg sa dette var en nytteløs tråd. Vet dere bedre enn helsevesenet? De har gitt meg opp, men dere kan fikse meg? Anonymous poster hash: 6d590...cdb
Timza Skrevet 26. juni 2014 #16 Skrevet 26. juni 2014 (endret) Dere har ikke levd mitt liv. Denne tråden er nytteløs. Hvilket helvete andre har opplevd vet dere ikke. Noen er dømt til å dø tidlig! Anonymous poster hash: 6d590...cdb Tråden er nytteløs om du på forhånd har bestemt deg for å dø tidlig, om du på forhånd har bestemt deg for å ikke høre på tips som blir sagt her. Du har nok opplevd et helvete, men helvete kan defineres forskjellig. Mange andre folk har også levd et helvete. Vær glad for at du har levd dette helvete i norge og ikke befinner deg i somalia f.eks hvor ordet "ufør" ikke finnes. At du ikke har mistet hele din familie i krig, at du ikke har tak over hodet ditt. Du har tross alt råd til å betale dyre summer for alkohol hele tiden, så ditt helvete trenger ikke være det verste helvete som finnes. Slutt å tenk på deg selv som det verste, og heller innse at du egentlig kan ha det godt sammenlignet med andre mennesker. Men først og fremst må du endre ditt syn på ditt eget liv. Du må prøve. Endret 26. juni 2014 av Timza
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #17 Skrevet 26. juni 2014 Ikke døm, dere har ikke levd mitt liv! Anonymous poster hash: 6d590...cdb
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #18 Skrevet 26. juni 2014 Tråden er nytteløs om du på forhånd har bestemt deg for å dø tidlig, om du på forhånd har bestemt deg for å ikke høre på tips som blir sagt her. Du har nok opplevd et helvete, men helvete kan defineres forskjellig. Mange andre folk har også levd et helvete. Vær glad for at du har levd dette helvete i norge og ikke befinner deg i somalia f.eks hvor ordet "ufør" ikke finnes. At du ikke har mistet hele din familie i krig, at du ikke har tak over hodet ditt. Du har tross alt råd til å betale dyre summer for alkohol hele tiden, så ditt helvete trenger ikke være det verste helvete som finnes. Slutt å tenk på deg selv som det verste, og heller innse at du egentlig kan ha det godt sammenlignet med andre mennesker. Men først og fremst må du endre ditt syn på ditt eget liv. Du må prøve. Angst er angst, alkoholisme er det samme her som i Somalia. Tror du at ikke man kan ha det vondt i Norge? Det er nok forskjell på helvete i Norge og Somalia, men det vil ike si at man ikke har det like vondt! Anonymous poster hash: 6d590...cdb
Timza Skrevet 26. juni 2014 #19 Skrevet 26. juni 2014 Angst er angst, alkoholisme er det samme her som i Somalia. Tror du at ikke man kan ha det vondt i Norge? Det er nok forskjell på helvete i Norge og Somalia, men det vil ike si at man ikke har det like vondt! Anonymous poster hash: 6d590...cdb De fleste mennesker opplever å ha angst en eller annen gang i livet. Du er ikke aleine, og du må slutte å se på deg selv som om du er den som sliter mest i hele verden selv om du lider av en litt større angst enn folk flest. Selvfølgelig kan man ha det vondt i Norge, men du ser kun på det vonde, og nekter å se på de lyse tingene i livet ditt. Du har penger til å overleve, du har tak over hodet ditt, du har internett osv. Lag en liste her og skriv ned de tingene du er takknemlig for. Klarer du ikke det så må du rett og slett få hjelp. Alle uansett hvor langt nede de er burde kunne klare å skrive noe de er glad for. Et par av tingene i din liste har jeg allerede hjulpet deg med. Etter du har skrevet denne listen så vil jeg at du skal skrive en annen liste over ting du ønsker å forbedre deg med. Start med lette enkle ting først.
dillyduzit Skrevet 26. juni 2014 #20 Skrevet 26. juni 2014 Ikke døm, dere har ikke levd mitt liv! Anonymous poster hash: 6d590...cdb Trolololol. Dere har ikke levd mitt liv. Denne tråden er nytteløs. Hvilket helvete andre har opplevd vet dere ikke. Noen er dømt til å dø tidlig! Anonymous poster hash: 6d590...cdb Se bort i fra at dette ikke er trolling; Hvorfor lage en tråd om det da? Du ville ha svar, du får svar. Du vet heller ingenting om folka her inne som sitter bak en skjerm. En kan ha opplevd ting verre enn det du beskriver og prøver å hjelpe, men når dette er takken.. Som jeg sa dette var en nytteløs tråd. Vet dere bedre enn helsevesenet? De har gitt meg opp, men dere kan fikse meg? Anonymous poster hash: 6d590...cdb Helsevesenet har gitt opp mange, du er ikke den eneste.
Anbefalte innlegg