Gå til innhold

Venninna til hun jeg dater er et problem

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter 22 single år (jeg er 22) så har jeg endelig møtt ei jente jeg virkelig liker og som jeg tror liker meg godt og. Hun er snill, morsom, smart, jordnær, utrolig søt og har et smil som gjør meg glad hver gang jeg ser det. Problemet er venninnen hennes. Hun jeg dater er en stille og litt sjenert person, mens venninnen hennes er veldig utadvendt og høylytt til tider. Jeg igjen, er mer lik hun jeg dater. Første gang jeg møtte venninnen hennes så syntes jeg hun flørtet litt med meg, men jeg er ikke veldig god på slike ting og jeg hadde drukket så muligens jeg tok feil. Hun har sendt meg noen meldiner i ny og ne på facebook, men jeg synes ikke hun er så veldig ålreit så prøver å unngå å prate med henne. Hun har også snappet meg noen 'duckface' bilder og enkelte bilder med mye kløft. Dette er jo noe hun kan sende til flere uten at jeg vet det. Men i helgen som var så strøk hun meg flere ganger på armen, virket som hun struttet seg litt mot meg og gned meg på låret og spurte om vi skulle stikke til henne. Jeg sa nei, ba henne slutte og fjernet hånden hennes. Hun jeg dater var også på denne festen, men var ikke til stede da disse tingene skjedde. Jeg har tenkt på om jeg bør si noe eller ikke. Jeg har på en måte ikke noen bevis annet enn det jeg sier, snappene er jo borte og fb samtalene har kanskje en flørtende undertone fra henne, men kan igjen være noe jeg innbiller meg. Hvis jeg skal ta det opp, hvordan bør jeg gjøre det?

Anonymous poster hash: aabd6...93b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slitsomt. Det kan virke som om venninnen prøver å sjekke deg. Fortsett å holde henne på avstand. Du kan godt nevne for dama di at du syns venninnen er litt for pågående, så kanskje hun får en advarsel.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt en slik venninne, som var veldig opptatt av å sende meldinger til han jeg datet på Facebook :fnise: Det var han jeg datet som tok det opp og viste meg meldingene, han syntes det var slitsomt og kleint og skjønte ikke hva som var greia. Jeg syntes det var litt komisk for jeg følte meg helt ærlig ikke truet av henne.. men så begynte jeg jo å tenke på hva slags venninne dette var som gjorde slike ting.

Etterhvert eskalerte det litt, hvis de to var på en fest hvor jeg ikke var med, fikk jeg telefoner fra daten min om at venninnen min var veldig intens og innpåsliten, og han begynte å lure på om det var en test for å se om han kom til å være "utro".. Hele situasjonen var så merkelig og jeg fatter ikke hva hun venninnen min tenkte på. Vi er ikke uvenner idag, men hun er ikke en nær venninne lenger...

Jeg syntes du skal ta det opp med daten din, trenger ikke beskylde hun andre for noe, bare nevne det? Hun er jo ikke en særlig god venninne vil jeg si.

Anonymous poster hash: bf520...15f
  • Liker 1
Skrevet

Du kan jo si det direkte til venninna at du ikke liker at hun er så frempå og at hun ikke skal ta på deg. Reagerer hun med sinne på det så har hun et problem. Det som kan skje er at hun setter deg i dårlig lys til daten din. Men hvis hun virkelig liker deg vil hun nok høre din versjon også. Det er ikke så lett å si presis hva som er rett å gjøre i din situasjon, men et sted må du begynne.For min del høres det ut som hun flørter med deg. Kan godt tenkes hun er sånn mot flere, men hun skal IKKE gjøre sånt mot daten til venninna si. Hvis du syns hun du dater er lett og snakke med og føler at dere kommer godt overens så kan du jo ta det opp med henne og. Har daten din sagt noe om venninna si?

AnonymBruker
Skrevet

Husker min eks-venninne også var sånn. Skulle ha nærkontakt med kjæresten min, satt rett ved siden han når vi var hjemme hos meg og lo og fniste av alt han sa, og snakket bare med han, og ekskluderte meg og de andre som var der fra samtalen. Ble sint, men lot det være.

Så fortsatte hun å sende han meldinger på facebook, veldig tilfeldige meldinger bare.

Så til slutt var vi ute på byen en dag, og plutselig gikk de foran og snakket og jeg gikk bak alene!! Da gikk det opp for meg at det var ikke greit, så jeg tok tak, pushet henne ut av veien fordi min kjæreste er off limits.

Hun gjorde det med andre av mine venninner sine kjærester også, har konfrontert henne, og hun mente det var veldig uskyldig fra hennes side. Slo opp med henne som venn, og det er kjæresten min glad for også.

Ville sagt det til kjæresten at du ikke liker å være med denne venninnen hennes så godt da du synes hun er litt innpåsliten

Anonymous poster hash: 62e19...6b0
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen damer bare vet ikke hvordan de skal kommunisere med en mann uten å flørte med han.

Det kan faktisk hende at venninnen prøver å være hyggelig, men er fullstendig clueless i hvordan hun skal være hyggelig mot en mann uten å flørte med han.

Jeg ville tatt det opp direkte med venninnen (la oss kalle henne Siri), uten å involvere min kjære. Skriv gjerne på chat'en:

"Jeg synes det er hyggelig å komme godt overens med venninnene til Siri, men på festen i helgen gikk du langt over grensen, og flørtet med meg. Det er ikke greit. Jeg er interessert i Siri, og ingen andre."

Enkelt og greit, så vet hun hva hun har å forholde seg til.

Anonymous poster hash: 3453d...e8e
AnonymBruker
Skrevet

Kvinner er noen vandrende fristerinner. Er det rart menn ryker på en smell av og til?

Anonymous poster hash: a1c21...d2a
Gjest Minpin
Skrevet

Kvinner er noen vandrende fristerinner. Er det rart menn ryker på en smell av og til?

Anonymous poster hash: a1c21...d2a

Kvalmt innlegg. Fy.

AnonymBruker
Skrevet

Har du noen eksempler på hva hun skriver i facebook meldingene? Altså uttrykk som du mener har en "undertone"?

Noen kvinner trenger mye oppmerksomhet fra menn - vi kjenner alle noen slike. En venninne av meg, til tross for at hun er attraktiv, har noen daddy issues og trenger konstant bekreftelse fra menn. Dette leder til at hun har en noe flortende tone med så og si alle menn hun treffer, uavhengig av om hun er interessert i dem eller ei. Det er litt som om hun utfordrer alle til å ikke like henne. Hun har mange sexpartnere, men det trenger ikke ende med sex. Hun dominerer de fleste samtaler og leder tema inn på henne selv, iblant legger hun også an en babystemme.

Hun er virkelig ikke et grusomt menneske, men disse sidene er selvsagt slitsomme. Hvis din dates venninne er likedan, har hun nok treffer merket noe til det allerede.

Hvorvidt du skal konfrontere henne "head on" kommer vel an på hvor åpenbare disse meldingene hennes er. Dersom hun sender bilder av seg selv, alene, med trutmunn og puppene ut så vil jeg vel si det er ganske direkte. Men det naturlige for henne er å gå i forsvar uansett - ingen liker å bli avvist - så det må du forvente ("Hva?? Jeg mente ingenting slik med det").

Anonymous poster hash: 6b84f...c68

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...