AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #1 Skrevet 25. juni 2014 Kunne vel kanskje hatt denne i matforumet, men tenkte at det kanskje var flere her inne som hadde litt peiling. Jeg spiser etter 5:2 og har en av fastedagene mine i morgen, men fikk fryktelig lyst på tomat- og basilikumbruschetta. Vanligvis blir det jo en del kcal ut av dette på grunn av brødet og oljen, men er det noen som har tips og triks til å korte ned på kaloriene betraktelig? Tenkte å kutte ut mesteparten av olivenoljen og bare bruke et par dråper for smak, men brødet er jeg litt mer usikker på. Eller om noen har en oppslrift som de vet eksakt antall kcal per skive med fyll på? Takk på forhånd Anonymous poster hash: 82950...027
cherry blossomed. gone. Skrevet 25. juni 2014 #2 Skrevet 25. juni 2014 Kanskje du kunne laget en salsa av tomater, koriander, gul løk og epleedikk? Ev så kan du lage den varme varianten med å frese hvitløk i olivenolje men kutte ned på andel olje, med bokstomater som du lar surre inn og basilikum? er vel 130 kcal i to skiver grovbrød ca…så kan vel gå begge deler. men kalde varianten, salsa, er vel minst kcal. tipper rundt 100 i hele, er jo bare tomatene som er kcal.
cherry blossomed. gone. Skrevet 25. juni 2014 #3 Skrevet 25. juni 2014 en spiseskje olivenolje er 100 kcal btw
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #4 Skrevet 25. juni 2014 en spiseskje olivenolje er 100 kcal btw Da blir det bare en liten dråpe olivenolje for smakens skyld hehe! Går nok for den kalde varianten siden det er den jeg fyser på.. Er jo ganske mye kcal i to skiver grovbrød, men kanskje det er godt oppå et rugsprø f.eks? Høres ikke så fridtende ut men... tsAnonymous poster hash: 82950...027
cherry blossomed. gone. Skrevet 25. juni 2014 #5 Skrevet 25. juni 2014 ja, hm kald variant er vel egentlig ikke en varm, bruschetta er vel egentlig kald når jeg tenker etter…men lager den sånn varm som en saus ofte selv, med smør til. men er vel bare brødet som er varmt ofte…glemte det. men tomater er jo lite kcal så du kan nok spise det på 5:2, bare med mindre olivenolje.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå