Gjest Ethereal Skrevet 22. juni 2004 #21 Skrevet 22. juni 2004 Det gjelder å få lagt om livsstilen slik at trening og fysisk aktivitet blir en naturlig del av tilværelsen, som å spise, se på TV, eller pusse tenner. Ikke skam deg for samboeren din; han bør heller oppmuntre deg og være glad for at du har bestemt deg for å få et sunnere liv. Utendørsaktiviteter er bra; du kan jo gå, løpe, sykle, gå på rollerblades...Etterhvert kan du jo eksperimentere med pulsklokke under trening, da kan det nok bli mer morsomt. Ikke tenk "jeg liker ikke å trene"; du har bare ikke funnet din aktivitet enda! Kanskje liker du bedre å danse enn å jogge, for eksempel?
-Fisken- Skrevet 22. juni 2004 #22 Skrevet 22. juni 2004 Det gjelder å få lagt om livsstilen slik at trening og fysisk aktivitet blir en naturlig del av tilværelsen, som å spise, se på TV, eller pusse tenner. Ikke skam deg for samboeren din; han bør heller oppmuntre deg og være glad for at du har bestemt deg for å få et sunnere liv. Utendørsaktiviteter er bra; du kan jo gå, løpe, sykle, gå på rollerblades...Etterhvert kan du jo eksperimentere med pulsklokke under trening, da kan det nok bli mer morsomt. Ikke tenk "jeg liker ikke å trene"; du har bare ikke funnet din aktivitet enda! Kanskje liker du bedre å danse enn å jogge, for eksempel? Hør på denne smarte jenta, hun vet hva hun snakker om
Rio Skrevet 22. juni 2004 #23 Skrevet 22. juni 2004 Jeg har gått ned ca 8 kg siden i fjor engang, og tilsammen 12kg over lengre tid. Har gått ned 5kg på 4 mnd. 2kg på de 3 siste ukene, men da har jeg tatt meg selv i nakken og trent mye og tenkt over hva jeg har spist. Jeg spiste forresten dressing ca hver dag i forfjor og i fjor, du kan tenke deg hvor mye fett det blir i lengden. Så jeg har kutta ned drastisk på den! Jeg liker å tenke at det er dressingen sin feil + lite trening at jeg ble så feit Jeg har nok lest en del om slanking, trening og kosthold så jeg føler at jeg har peiling på hva som funker for min egen del. Råder deg til å gjør det samme, det fins massevis av info på nettet. Og det beste er å ta vektnedgangen over lengre tid, for da er det lettere at du ikke spretter opp igjen. Jeg har som sagt gått ned 12kg som jeg ikke har lagt på meg igjen, fordi det har gått såpass lang tid, og jeg er flinkere til å passe på kroppen min nå. Du kan greie 6kg på 6 uker om du er veldig sterk, med riktig og mindre mat, og mye trening! Det var det jeg skulle prøve på, men 6kg 6uker det blir rett og slett for hardt tror jeg.
Gjest tjukk... Skrevet 23. juni 2004 #24 Skrevet 23. juni 2004 Takk for mange bra svar! Har funnet ut et par-tre enkle ting i det daglige som jeg tror kan utgjøre en del; Hoppe av bussen før parken og gå fort hjem (tar ca 20 min. rask gange), gå over til kaffe i stede for latte med sukker (som jeg drikker omtrent annenhver dag), ta med frukt/rå grønnsaker på jobb som jeg kan putte i meg utover dagen slik at jeg spiser mindre middag. Og så trene på en eller annen måte minst tre ganger i uka (skal se på linkene jeg har fått). Det tror jeg skal hjelpe. Skal ta en prat med samboern også
Gjest Coolaid Skrevet 23. juni 2004 #25 Skrevet 23. juni 2004 Klare du å følge Grete Rode sitt opplegg med kosthold og mosjonsanbefalinger kan du klare å gå ned mellom 8 til 10 kg på en 8 ukers periode... men det krever litt....man spiser mye og sundt for å få en god forbrenning og må telle kalorier...... Dette er ikke noe for alle men du kan jo sjekke ut nettsidene deres... Lykke til.........
Gjest tjukk... Skrevet 24. juni 2004 #26 Skrevet 24. juni 2004 Har tatt en alvorsprat med samboern - han hadde lyst å være med å klatre! Da ser jo verden straks lysere ut for det syns jeg er artig å holde på med - da trenger ikke trening bli noe jeg må dra meg gjennom
Gjest Anonymous Skrevet 24. juni 2004 #27 Skrevet 24. juni 2004 Er det bare meg som syntes det hørtes ut med lite mat? Det er ikke sant at man skal ha minst mulig mat når man slanker seg (been there, done that!), du må spise nok for å gå ned. Begynner spareblussen, så tvilholder kroppen på hver eneste kilo (og gir dem gjerne tilbake etterpå også). Spise aldri mindre enn 1150 kcal om dagen. Og er du aktiv må du spise mer. Det er veldig lett å tro at man spiser nok/for mye, men velger du riktige produkter, så er det mye mat i dette. Husk også at alt fett ikke er farlig. Fett fra fisk som laks og makrell f.eks. er ganske sunt. Har også hørt at å steke i flytende melange skal være best?
Gjest Gjest2 Skrevet 24. juni 2004 #28 Skrevet 24. juni 2004 Hvis du spiser dette i ca. 8 uker så garanterer jeg deg å gå ned 7 kilo.. Frokost (ca. 08:00): 2 knekkebrød (wasa frokost) med magert pålegg. Lunsj (ca. 11:00): 2 TYNNE brødskiver med mager pålegg. Mellommåltid (ca. 14:00): 2 knekkebrød (wasa frokost) med magert pålegg. Middag (ca. 17:00): Fjordland er tingen hvis du bor alene for da slipper du å veie maten. Hvis ikke så kan du gå inn på www.greteroede.no for å få tips til middager. 2 frukter om dagen + 1 glass melk + 1 eske lacryl. Drikk så mye vann/te/kaffe/cola light og fun light du orker! Hvis du ikke er glad i å trene anbefaler jeg deg å gå i ca. 1 time hver dag. Dette funker for jeg har nemlig prøvd det selv!! Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå