Gjest tjukk... Skrevet 22. juni 2004 #1 Skrevet 22. juni 2004 Har lagt på meg litt for mye i det siste og vil ha bort 6 kilo (172 cm høy og veier 72 kg). Spiste tidligere 2-3 ganger om dagen; lunsj, middag og av og til kveldsmat. Har nå spredt mine 2 lunsj-skiver til 1 skive til frokost, en til lunsj + en frukt på ettermiddagen. Spiser også mindre midddag og prøver å tenke bevisst på hva som er fett og ikke. Spiser ofte et grovt knekkebrød eller to til kvelds. Dette går for seint. Har tenkt å prøve Nutrilett`s ABC-program (ligger på nettsidene deres). Noen som har erfaring med dette? Det ser jo ut som jeg skal spise mer enn hva jeg gjør nå? Noen som vet hva det koster sånn ca? Noe annet som kan hjelpe bedre fort? Jeg vil ha en pangstart som jeg så kan forsette langsiktig på - føler meg feit og klærne passer ikke mer.... :veldigsur:
~sikka~ Skrevet 22. juni 2004 #3 Skrevet 22. juni 2004 Følg treningsplan her: www.bodyforlife.com så har du "perfekt" kropp etter et par måneder
Gjest tjukk... Skrevet 22. juni 2004 #4 Skrevet 22. juni 2004 Generelt liker jeg ikke å trene... Men jeg dykker og klatrer. Problemet med dette er at begge deler er jeg avhengig av å ha med meg folk på - kan ikke gjøre noen av delene alene. Og nå har dykke-vennen min blitt gravid og hun jeg klatrer sammen med har flytta. Og jeg har brukt såpass mye penger på utstyr at jeg ikke har lyst å bruke penger på helsestudio. Jeg kjøpte en aerobic-video (Video Vitamin 2) i vinter som jeg syns funka. Men så ble samboern arbeidsledig og jeg liker ikke å holde på med det er når han ser på. Syns ikke jeg kan hive han ut 2 timer tre ganger i uka heller.... Men nå har jeg fått en TV til som jeg tenkte å sette opp på gjesterommet slik at jeg kan trene der. Men det går sent om jeg bare skal trene kiloene bort, jeg vil derfor ha en liten pangstart som jeg kan bygge videre på.
~sikka~ Skrevet 22. juni 2004 #5 Skrevet 22. juni 2004 Men hvis du skal ha bort de kiloene så bare _må_ du sette igang og trene. Pass også på å spise riktig, ellers er det ingen vits.
Gjest the imp Skrevet 22. juni 2004 #6 Skrevet 22. juni 2004 Vel, uansett vil det også gå fortere dersom du i tillegg trener. Ville nok lagt inn noen raske gåturer noen ganger i uka i tillegg til aerobic. Fortsett å spise sunt, og tren gjerne litt styrke i tillegg, da strammer du opp, samtidig som muskler hjelper forbrenningen din. Hvis det kan være noen motivasjon har jeg mistet flere cm bare av å trene mer i 3-4 uker. Kiloene er det vel verre med, men jeg er definitivt blitt smalere og fastere. Pulverkurer osv som lover deg vektnedgang fungerer sjelden bra, du risikerer å legge på deg mye etter å ha sluttet på dem.
Jens Skrevet 22. juni 2004 #7 Skrevet 22. juni 2004 TREN TREN OG ATTE TREN! Og liker du ikke trening, kan du jo gå en times tur hver dag i raskt tempo!Da går du garantert ned!!
Gjest tjukk... Skrevet 22. juni 2004 #8 Skrevet 22. juni 2004 Men, tror dere ikke det er noen vits å ta en uke eller to med pulverkur samtidig som jeg begynner å trene? Hadde vært så hyggelig å fått bort noen kilo fort....
Tusenfryd Skrevet 22. juni 2004 #10 Skrevet 22. juni 2004 Pulver gjør deg feit! Det finnes ingen snarveier! Man kan ikke forbedre kroppen uten å bevege seg. Sannheter jeg kan gjenta enda noen ganger, som "ingen" tror på, men som alle vil oppdage stemmer.
Gjest tjukk... Skrevet 22. juni 2004 #11 Skrevet 22. juni 2004 Så strenge dere er! Får vel ta "the hard way" da, men hvor fort ser jeg resultater av det? Hvis jeg trener 3 ganger i uka med den videoen + at jeg går litt mer?
Gjest Anonymous Skrevet 22. juni 2004 #12 Skrevet 22. juni 2004 Fungerer det like bra og sykkle turer som og gå kjapp gange?
Tusenfryd Skrevet 22. juni 2004 #13 Skrevet 22. juni 2004 Så strenge dere er! Får vel ta "the hard way" da, men hvor fort ser jeg resultater av det? Hvis jeg trener 3 ganger i uka med den videoen + at jeg går litt mer? Ikke streng, gjør hva du vil. Men du vil erfare at man slanker seg ikke fort. Egentlig handler varig vekttap om varig omlegging av kostholdet og trening. For å kunne spise det du gjør nå og holde vekten, vil du måtte bevege deg minst en halvtime om dagen. Ja, da er å gå til bussholdeplassen inkludert altså... skal du gå ned med det samme du spiser i dag, må du bevege deg ytterligere 45 minutter. Når du bråslanker deg med fx pulver, så mister du ikke fett, men muskelmasse. I tillegg renner det på igjen straks du spiser vanlig igjen, og da kommer ikke muskelmassen tilbake, men fett. Det betyr at mange - inkludert meg selv - har slanket oss feite - bokstavelig talt. Å bevege seg betyr ikke å måtte renne inn på helsestudio og prestere blodslit og dævelskap - skjønt skikkelig trening er også sunt. Men bevegelse er like gjerne en sykkeltur, gåturer i rask gange - og så du selv sier, klatring.
MiniMjau Skrevet 22. juni 2004 #14 Skrevet 22. juni 2004 :o :o :o http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=231669 Nei, det er kun "the hard way" som funker. Trening og mye sunn mat. Ikke et salatblad til lunch og en tomatskive til middag. ORDENTLIG mat og middag med grønnsaker og poteter.Kutt fett og sukker.
Gjest tjukk... Skrevet 22. juni 2004 #15 Skrevet 22. juni 2004 Nå skal jeg på møter borte og bo på hotell resten av uka - tror det er de sørens hotell-oppholdene gjennom jobben som har lagt seg rundt magen min. :o Jeg spiser til daglig ikke mye og ikke så veldig fett. Godteri spiser jeg heller ikke noe særlig av. Da får jeg begynne å trene i helga, men da får vi besøk så jeg vet ikke helt hvordan det skal gå til heller. :-(
Gjest the imp Skrevet 22. juni 2004 #16 Skrevet 22. juni 2004 Så strenge dere er! Får vel ta "the hard way" da, men hvor fort ser jeg resultater av det? Hvis jeg trener 3 ganger i uka med den videoen + at jeg går litt mer? Dersom du legger inn litt styrketrening i tillegg til aerobic og gåing så kan du nok se resultater etter noen uker, men da er det viktig at du bruker målebånd i stedenfor vekt. Vekt trenger ikke nødvendigvis si noe om resultatene dine. Hvor gode resultater du får kommer jo litt an på kroppsbygning, muskelmasse, forbrenning osv. Jeg begynnte å trene oftere (nå trener jeg 3-6 ganger i uka) og har gått ned 3-4 cm på like mange uker. Spiser sunt, trener mye forbrenning, og trener styrke 2-3 ganger i uka. Tren situps, planken, armhevinger osv. Her finner du bilder og beskrivelser av styrkeøvelser du kan gjøre hjemme. Planken eller linjalen som den også kalles, armhevinger, situps, øvelser for beina osv, det meste du trenger står greit forklart der.
Elbereth Skrevet 22. juni 2004 #17 Skrevet 22. juni 2004 :o :o :o http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=231669 Hmm, synes det er litt betenkelig at de to fosterforeldrene er løslatt mot en AUKSJON på 20000 dollar hver... :hoho:
Gjest tjukk... Skrevet 22. juni 2004 #18 Skrevet 22. juni 2004 Takk for mange bra svar (selv om det ikke akkurat var de svarene jeg gjerne ville høre ) The imp, skal se nærmere på de øvelsene når jeg kommer tilbake, men det så greit forklart ut. Den videoen har også noen styrkeøvelser, men jeg føler det blir for lite og for lett - er jo ganske sterk i og med at jeg har klatret og dykket i årevis. Må i alle fall gjøre noe NÅ for jeg er ikke særlig fornøyd med kroppen min slik den er for tiden....
Gjest Lady-M Skrevet 22. juni 2004 #19 Skrevet 22. juni 2004 Jeg skjønner ikke hvorfor folk går på pulver-kurer! De sier det at det er så vanskelig å legge om kosten, spise sunt og flere måltider. Men dytte i seg pulver til hvert måltid er mye enklere?? :klø: Et pulver-måltid inneholder vel ca. 200kcal eller noe, dvs at man kan spise en grov brødskive med kalkunpålegg, salatblad og tomat + en frukt. Det smaker vel en del bedre...gjør det ikke? Poenget er at man skal gjøre dette til en livstil, ikke en kur hvor man går opp i vekt etterpå.
Gjest Turi Skrevet 22. juni 2004 #20 Skrevet 22. juni 2004 Jeg skjønner ikke hvorfor folk går på pulver-kurer! De sier det at det er så vanskelig å legge om kosten' date=' spise sunt og flere måltider. Men dytte i seg pulver til hvert måltid er mye enklere?? [/quote'] Jeg er helt enig med deg. Men som tidligere pulverbruker vil jeg bare prøve å forklare litt. Det kan faktisk føles enklere å bruke pulver enn å spise sunt. Pulverboksen står der i skapet, man har mål på hvor mye man skal ta, og man føler seg flink når man har kuttet ut et måltid og tatt en shake (som smaker driiit). Man kan nesten føle at man er blitt tynnere. Man oppnår ikke samme effekt med en brødskive med tomat på en måte. Men - som tidligere pulver og slankepille(mis)bruker, må jeg bare si meg enig med de andre her. Pulver er å lure seg selv, livsstilendring må til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå