AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #1 Skrevet 25. juni 2014 Snakker da om hannhund, hva er de vanligste bivirkningene? Er det flere enn: Potensielt urinlekkasje Mindre trygg hund Pelsforandring Vektøkning Lavere aktivitetsbehov ? (Ja, det foreligger en medisinsk grunn til kastrering)Anonymous poster hash: 4981d...89e
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #2 Skrevet 25. juni 2014 Du har dekket de "vanligste", de vanligste er absolutt dette med aktivitetsnivå og derfor lettere å legge på seg. De andre er mer sjeldne, men er jo greit å være forberedt på at det kan oppstå. Ellers, hvis det er kirgurisk du vurderer og ikke kjemisk så er det jo også en risiko ved operasjonen som øker hvis hunden er påkjent, gammel eller overvektig.. Hvis veterinæren tar en grundig sjekk og en blodprøve før operasjon er man bedre sikret. Vært med på mange kastrasjoner og som regel går det veldig fint og både hunder og eiere er som regel fornøyd Anonymous poster hash: 52e83...38c
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #3 Skrevet 25. juni 2014 Ok! hunden er ung og sprek (2 år), og ja, det er kirurgisk kastrering som er løsningen. Han er litt usikker av seg, så litt redd for at han blir mer pinglete, men det får så være.. Heller pinglete hund enn syk hund med smerter?? Anonymous poster hash: 4981d...89e
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #4 Skrevet 25. juni 2014 Ok! hunden er ung og sprek (2 år), og ja, det er kirurgisk kastrering som er løsningen. Han er litt usikker av seg, så litt redd for at han blir mer pinglete, men det får så være.. Heller pinglete hund enn syk hund med smerter?? Anonymous poster hash: 4981d...89e Absolutt Noen blir mer avslappet også, hvis det er mot andre hunder han er usikker; det kan gå litt begge veier. Hvordan hunden er med mennesker pleier ikke å endre seg annet enn at de kan bli litt latere Men jeg tror dette kommer til å gå helt fint, det gjør det virkelig i det fleste tilfeller Anonymous poster hash: 52e83...38c
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #5 Skrevet 25. juni 2014 Absolutt Noen blir mer avslappet også, hvis det er mot andre hunder han er usikker; det kan gå litt begge veier. Hvordan hunden er med mennesker pleier ikke å endre seg annet enn at de kan bli litt latere Men jeg tror dette kommer til å gå helt fint, det gjør det virkelig i det fleste tilfeller Anonymous poster hash: 52e83...38c Får vel satse på det, da! Anonymous poster hash: 4981d...89e
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #6 Skrevet 25. juni 2014 Kanskje du kunne prøvd med kjemisk kastrering først? Da får man ofte et inntrykk av hvordan hunden takler å være kastrert. Skjønner jo at om det står om smerter eller kastrering så er vel ikke valget så stort. Du har dekket det meste, men dessverre ikke det jeg opplever som det største problemet. Flere av hundene i nærområdet vårt som vi hilser på hver dag har endt opp aggressive mot hunder og noen mot mennesker i etterkant. Dette gjelder såpass mange hunder som ikke hadde vist noe tegn til aggresjon i forkant, så det er nok ingen tilfeldighet. Men det skyldes vel det du har satt opp: de blir usikre på seg selv, og andre hunder som plutselig oppfører seg annerledes mot dem. Her behandles min søsters to hunder som ble kastrert helt annerledes av min hannhund nå enn tidligere. Den ene var bestevennen til min hund, men nå er min veldig knurrete og kranglete mot ham. Mot den andre som er kastrert som var en stille ledertype, er min hund veldig interessert i å snuse på, nesten som en tispe.... Så livat i heimen etter de ble kastrert i motsetning til tidligere... Anonymous poster hash: a4d70...aa3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #7 Skrevet 26. juni 2014 Kanskje du kunne prøvd med kjemisk kastrering først? Da får man ofte et inntrykk av hvordan hunden takler å være kastrert. Skjønner jo at om det står om smerter eller kastrering så er vel ikke valget så stort. Du har dekket det meste, men dessverre ikke det jeg opplever som det største problemet. Flere av hundene i nærområdet vårt som vi hilser på hver dag har endt opp aggressive mot hunder og noen mot mennesker i etterkant. Dette gjelder såpass mange hunder som ikke hadde vist noe tegn til aggresjon i forkant, så det er nok ingen tilfeldighet. Men det skyldes vel det du har satt opp: de blir usikre på seg selv, og andre hunder som plutselig oppfører seg annerledes mot dem. Her behandles min søsters to hunder som ble kastrert helt annerledes av min hannhund nå enn tidligere. Den ene var bestevennen til min hund, men nå er min veldig knurrete og kranglete mot ham. Mot den andre som er kastrert som var en stille ledertype, er min hund veldig interessert i å snuse på, nesten som en tispe.... Så livat i heimen etter de ble kastrert i motsetning til tidligere... Anonymous poster hash: a4d70...aa3 Hund mot hund er ikke no problem mtp aggresjon min hund omgås aldri andre hunder, men aggressjon mot mennesker hadde vært ekstremt uheldig, da kunne jeg rett og slett ikke hatt ham lenger. (Har et lite barn)Anonymous poster hash: 4981d...89e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå