AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #1 Skrevet 25. juni 2014 Jeg sitter her og forbanner meg selv over at jeg kjøpte de to bøkene om tirsdagsdamene! For noe platt, kjedelig og irriterende møl!! Bare fordi noen kolleger sa at jeg bare MÅTTE lese disse bøkene! Arg!!! Men kan noen anbefale meg noe chick lit av god kvalitet? Altså jentebøker som både er smarte og morsomme! Jeg har lest endel Marian Keyes, Sophie Kinsella og Cecilia Samartin. Sistnevnte ble jeg faktisk litt lei av..Anonymous poster hash: a2ba6...29f 1
HedvigR Skrevet 27. juni 2014 #2 Skrevet 27. juni 2014 Et helt halvt år av Jojo Meyes, har du lest den? Går vel under betegnelsen chick-lit, men ikke så hjernedødt og dårlig skrevet som mye annet som dessverre folk forventer at vi jenter automatisk skal elske.
~white lady~ Skrevet 27. juni 2014 #3 Skrevet 27. juni 2014 Det er vel gjerne ikke chick-lit, men om du vil lese noe med mer intellingent innhold så kan jeg anbefale "Enken" av Gil Adamson.
Gjest Silverstream Skrevet 27. juni 2014 #4 Skrevet 27. juni 2014 Du KJØPTE dem!? :o Jeg kjøper aldri bøker med mindre jeg er helt sikker på at jeg kommer til å like dem(som f. eks bøkene til Jo Nesbø) eller bøker jeg har lest fra før, men vil ha i bokhylla mi. Lån alltid på biblioteket før kjøp er mitt tips. Bøker er utrolig dyre(hvorfor det egentlig?), så da burde man egentlig ikke ta sjansen på å kjøpe før man er mer sikker
Gjest Kokkosnøtta Skrevet 27. juni 2014 #5 Skrevet 27. juni 2014 (endret) aa Endret 23. august 2014 av Kokkosnøtta
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2014 #6 Skrevet 28. juni 2014 Du KJØPTE dem!? :o Jeg kjøper aldri bøker med mindre jeg er helt sikker på at jeg kommer til å like dem(som f. eks bøkene til Jo Nesbø) eller bøker jeg har lest fra før, men vil ha i bokhylla mi. Lån alltid på biblioteket før kjøp er mitt tips. Bøker er utrolig dyre(hvorfor det egentlig?), så da burde man egentlig ikke ta sjansen på å kjøpe før man er mer sikker Jeg låner alltid, men denne gangen var jeg på bokhandelen med hun ene kollegaen min. Hun nærmest "tvang" meg til å lese disse bøkene! Arg!Anonymous poster hash: abab0...7c4 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2014 #7 Skrevet 28. juni 2014 Ahhhh feel you sister! Hadde med meg Tirsdagsdamene på ferie for noen år siden etter at bokhandelneket sa at det var den beste boken hun hadde lest noen gang. Kan ikke i min villeste fantasi forstå at den i det hele tatt ble utgitt. Verste er at jeg fikk bok nr.2 til jul året etter. Jeg har lest de første 30 sidene, men nå orker jeg ikke mer! Maken til dritt skal man lete lenge etter.Anonymous poster hash: abab0...7c4 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #8 Skrevet 29. juni 2014 Jeg fikk den første i gave, leste de først førti sidene før jeg virkelig ikke klarte mer, og ba om å få bytte den. Damen i bokhandelen påsto at hun aldri hadde hørt om noen som ikke likte den! Jeg har aldri lest noe verre! Anonymous poster hash: 59cbb...878 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #9 Skrevet 29. juni 2014 Ha ha jeg ble anbefalt å lese den også, dritt bok. Om du skal lese feelgood bøker anbefaler jeg deg den svenske forfatteren:http://www.dagbladet.no/2010/06/18/kultur/litteratur/bok/boklista/12201264/ Søte koselige bøker som ikke er så forbannet opptatt av kjærlighetsinrtiger. Anonymous poster hash: f5ea3...64a
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #10 Skrevet 29. juni 2014 Men kan noen anbefale meg noe chick lit av god kvalitet? Altså jentebøker som både er smarte og morsomme!Anonymous poster hash: a2ba6...29f Beste hvis du vil lese noe smart og morsomt er å styre unna "jentebøker". Anonymous poster hash: db983...eb1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #11 Skrevet 30. juni 2014 Beste hvis du vil lese noe smart og morsomt er å styre unna "jentebøker". Anonymous poster hash: db983...eb1 Jeg er mest glad i krim, men noen ganger er det deilig å koble litt av meg en "jentebok". Mange av disse bøkene er smarte, vittige og underholdende, med dramaer man kan kjenne seg igjen i og med sjarmerende karakterer man faktisk bryr seg om. Nå husker jeg ikke boken så godt da, men etter å ha lest Tirsdagsdamene satt jeg igjen med en følelse av at det hele var ganske usannsynlig. Å tilgi sin bestevenninne for å ha hatt et forhold til mannen din er ikke noe man klarer på bare noen måneder liksom. Humoren var ikke-eksisterende og damene var kjedelige. Anonymous poster hash: 8b3d3...3d7 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #12 Skrevet 30. juni 2014 Lån alltid på biblioteket før kjøp er mitt tips. Bøker er utrolig dyre(hvorfor det egentlig?), så da burde man egentlig ikke ta sjansen på å kjøpe før man er mer sikker Fordi forfatterne skal ha lønn. Og bøker er ikke utrolig dyre. Forfattere skriver ikke bøker gratis. Forlagene trenger penger for å overleve også. Anonymous poster hash: d6299...eb2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #13 Skrevet 30. juni 2014 Fordi forfatterne skal ha lønn. Og bøker er ikke utrolig dyre. Forfattere skriver ikke bøker gratis. Forlagene trenger penger for å overleve også. Anonymous poster hash: d6299...eb2 Helt enig med dette. Hvis jeg først skal ha med en bok på ferie gjør det meg ingen ting å betale 250 kr for den. Kjøper også musikk og filmer via Itunes, de som har lagd underholdningen fortjener å få betalt for det. Når det er sagt skjønner jeg fortsatt ikke hvordan Tirsdagsdamene ble en monsterhit… Hvem liker den? Anonymous poster hash: 8b3d3...3d7
Hecubaa Skrevet 30. juni 2014 #14 Skrevet 30. juni 2014 Du kan vel levere i alle fall bok nummer to tilbake? Siri Østli anbefales om du vil ha chicklit med litt mer substans..
Gjest Silverstream Skrevet 30. juni 2014 #15 Skrevet 30. juni 2014 Fordi forfatterne skal ha lønn. Og bøker er ikke utrolig dyre. Forfattere skriver ikke bøker gratis. Forlagene trenger penger for å overleve også. Anonymous poster hash: d6299...eb2 Ja, enkelte bøker koster over 300kr, derfor kjøper jeg aldri bøker til den prisen uten at jeg vet at den er verdt pengene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå