Gå til innhold

Kalorifri stekespray?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mat er farlig. lol

Anonymous poster hash: 58a96...cdc

Ingen har da sagt at mat er farlig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tidligere kjøpt denne PAM-sprayen på Meny. Er ei stund siden siste påfyll, men det begynner å nærme seg neste. Håper de har igjen noen på "min" butikk enda!

Hvordan vet du når de fyller på neste gang? :fnise: Rotet meg igjennom to meny-butikker og ikke hadde de noe som lignet... :(

Skrevet

Hvordan vet du når de fyller på neste gang? :fnise: Rotet meg igjennom to meny-butikker og ikke hadde de noe som lignet... :(

Haha, beklager, ser den kunne misforstås! Påfyll i heimen mener jeg, naturligvis. Jeg begynner å gå tom, og må snart ha mer. Den står (sto?) forøvrig borte med oljene...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Haha, beklager, ser den kunne misforstås! Påfyll i heimen mener jeg, naturligvis. Jeg begynner å gå tom, og må snart ha mer. Den står (sto?) forøvrig borte med oljene...

Hva inneholder den stekesprayen?

Anonymous poster hash: cef44...f43

AnonymBruker
Skrevet

Men, ts, en person kan jo spise tilnærmet ubegrenset med grønnsaker, så om frykten for å legge på seg av 5 g olivenolje råder så vil jeg anbefale deg å sette deg inn i godt kosthold. Søk gjerne ekspertråd. For dette prosjektet er dømt til å mislykkes.

De aller, aller fleste grønnsaker har godt under 100 kcal pr 100 g (gulrot har feks 36!). Noe som betyr at en kvinne i normalspekteret kan spise 2-4 kg mat i døgnet (5,5 kg gulrot..) uten å legge på seg. En forblir ikke slank uten å erkjenne at det må en totalomvending til. En normalt sunn person bør spise maks 1-300 g kjøtt i uka. Inkludert kjøttpålegg. Og omtrent dobbel mengde fisk. Resterende næring skal komme fra planteriket, og det meste av proteiner fra bønner (du kan spise 2 kg i døgnet for de nevnte 2000 kcal) og nøtter.

Altså, ts: om du går sulten på 1000-1500 kcal så spiser du feil, og bør heller bli opplyst om det enn villedet til en stekespray som antagelig er trukket fra markedet grunnet helsefare.

Anonymous poster hash: 63013...47a
  • Liker 1
Gjest rådyr
Skrevet

De har hatt den på Mega. Vet ikke om de fortsatt har den i hylla.

Skrevet

Men, ts, en person kan jo spise tilnærmet ubegrenset med grønnsaker, så om frykten for å legge på seg av 5 g olivenolje råder så vil jeg anbefale deg å sette deg inn i godt kosthold. Søk gjerne ekspertråd. For dette prosjektet er dømt til å mislykkes.

De aller, aller fleste grønnsaker har godt under 100 kcal pr 100 g (gulrot har feks 36!). Noe som betyr at en kvinne i normalspekteret kan spise 2-4 kg mat i døgnet (5,5 kg gulrot..) uten å legge på seg. En forblir ikke slank uten å erkjenne at det må en totalomvending til. En normalt sunn person bør spise maks 1-300 g kjøtt i uka. Inkludert kjøttpålegg. Og omtrent dobbel mengde fisk. Resterende næring skal komme fra planteriket, og det meste av proteiner fra bønner (du kan spise 2 kg i døgnet for de nevnte 2000 kcal) og nøtter.

Altså, ts: om du går sulten på 1000-1500 kcal så spiser du feil, og bør heller bli opplyst om det enn villedet til en stekespray som antagelig er trukket fra markedet grunnet helsefare.

Tusen tusen tusen takk for et slik opplysende svar. Dette var VIRKELIG opplysende. Ja, jeg er irritert.

Dette du kommer med har absolutt ingenting med tråden min å gjøre.

Men siden du er kjempeinteressert og skal komme med velmenende råd..

La oss ta for oss lunchen min, for eksempel :) For å gjøre deg tilfreds. I dag besto den av ca 400g pengasiusfisk, 20g ruccola, 100g hjertesalat, 200g tomat, 30g fetaost, og ca 50 gram creme fraiche, og da 10g smør (ettersom jeg veier for å få det så lavt som mulig) til ca 70 kalorier.

Totalt besto dette av runt 800g mat (og jeg spiser faktisk FLERE GANGER DAGEN! Så jeg får i meg mer enn nok med mat i løpet av en dag altså :) )

550 kalorier - 25g fett, 9g karbo og 68g protein.

Ettersom jeg liker å steke maten min og spiser da gjerne ca 3 måltider om dagen hvor jeg har stekt, vil dette da ende rundt 210 kalorier om dagen. Noen ganger mer, noen ganger mindre.

Ettersom jeg trener på høy intensitet seks dager i uken er det faktisk relevant for meg om jeg "kan ta meg" en banan før trening eller ikke, eller spise en ekstra porsjon med havregrøt for å fylle opp glukogenlagrene før trening.

Hundre til tre hundre gram kjøtt i uka er virkelig ikke representativt for et vanlig menneske.

Jeg har simpelthen spurt etter hvor man får kjøpt en slik spray, ikke din personlige mening på mitt kosthold.

Vær så snill, med mindre du vet hvor den kan kjøpes, slutt og svar.

Beklager om jeg var barnslig nå, men djesus.

• Liker 5
Skrevet

Jeg vet forresten heller ikke hvor du har fått for deg at jeg går sulten eller spiser 1000-1500 kalorier om dagen.. Ligger ganske mye nærmere 2000, og det fordi jeg har en litt for høy fettprosent i forhold til kroppen min. Forsåvidt er jeg ei lita dame på 159 og 58 kg, med en fettprosent på 29.

Det er virkelig ikke noe "prosjekt" ute å går annet enn at jeg skal gå ned litt i fettprosent.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor steker du med smør om du er på diett? Bruk rapsolje og stek heller oftere i ovnen, når jeg steker fisk i ovnen har jeg verken olje eller smør unger, går fint.

Virker som at den sprayen er vanskelig å få tak i :(

Ikke spis pangasius for ofte selv om det er godt :)http://www.tv2.no/a/3118473

Anonymous poster hash: 5ca35...fa1

Skrevet

Hvorfor steker du med smør om du er på diett? Bruk rapsolje og stek heller oftere i ovnen, når jeg steker fisk i ovnen har jeg verken olje eller smør unger, går fint.

Virker som at den sprayen er vanskelig å få tak i :(

Ikke spis pangasius for ofte selv om det er godt :)http://www.tv2.no/a/3118473

Anonymous poster hash: 5ca35...fa1

Jeg steker med smør fordi jeg er mest glad i maten min stekt, og syntes det smaker best med smøressens. Ellers er det 88 kcal i 10g rapsolje, vs 65 i det smøret jeg bruker.

Ovnsbaker en del også, men er igrunn ikke suuuperfan av ovnsbakt mat.

spiser ikke så mye pangasius altså, var mer at jeg var tom for torsk :fnise:

Skrevet

Hva med en stekepanne med Non-stick belegg? :P

Skrevet

Hva med en stekepanne med Non-stick belegg? :P

Det har jeg alt. Blir ikke særlig til stekeskorpe på kjøttet/fisken for det :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...