AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #1 Skrevet 25. juni 2014 Hva pleier dere å ha med/synes dere bør skrives i et nabovarsel man sender ut ved fest?Anonymous poster hash: 8f1f9...7f2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #2 Skrevet 25. juni 2014 Et telefonnummer de kan ringe om dere bråker ekstremt mye, og en oppfordring om å ta kontakt med dere om dere bør dempe dere litt. Så slipper dere å få andre på døra... Anonymous poster hash: 0e0be...ae7
Gjest Doh Skrevet 25. juni 2014 #3 Skrevet 25. juni 2014 Telefonnummeret ditt slik at naboene kan ringe/sende sms om de synes det blir for mye bråk. Ellers ville jeg tatt med hvilken anledning det er (om det er 30-årslag f.eks, om det bare er en fest skriver du at du skal ha fest), hvilket tidsrom du skal ha festen, og selvfølgelig navn og adresse.
OppNedPåAlt Skrevet 26. juni 2014 #4 Skrevet 26. juni 2014 Jeg skrev mitt første nabovarsel i vinter, slik lød det: "Hei! Jeg skal feire bursdagen min den XX/XX og som dere vet kan det fort bli litt lyd. Vi begynner i X-tiden og skal være ferdig ca X. Håper dette går greit. Hvis det skulle være noe så kan dere kontakte meg på tlf XXXXXXXX. Hilsen XXXXX i leilighet 304 "
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #5 Skrevet 26. juni 2014 Takk for svar! Hva er passende tid å avslutte festen?Anonymous poster hash: 8f1f9...7f2
brightness Skrevet 26. juni 2014 #6 Skrevet 26. juni 2014 Jeg ville rundet av 2-3 ca. Iallefall skrudd ned musikken fra da av. Senest.
nattsvermer Skrevet 26. juni 2014 #7 Skrevet 26. juni 2014 Uenig. Skru ned musikken ved midnatt, senest. Det går an å prate og ha det hyggelig med lavt volum.
Rosa Sitron Skrevet 26. juni 2014 #8 Skrevet 26. juni 2014 Uenig. Skru ned musikken ved midnatt, senest. Det går an å prate og ha det hyggelig med lavt volum. Her må man skru ned musikken/lukke vindu kl 23. Selv med nabovarsel. Sjekk borettslagsreglene. Vi har sommerfest hver juni og fortsatt ikke fått klage selv om festen har vart til morgenen etter. Så det går bra med lav musikk og lang fest =) 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #9 Skrevet 26. juni 2014 Jepp, midnatt. Man får tåle at folk i nabolaget har fest innimellom, men da får også de som har festen tåle å justere seg littegranne etter naboene. Skru ned musikken eller stikk ut på byen etter midnatt Jeg synes det er kjekt med nabovarsel som sier ca fra når til når det skal være fest, og som har et kontaktnummer. Anonymous poster hash: 8ed9c...251
nattsvermer Skrevet 26. juni 2014 #10 Skrevet 26. juni 2014 Her må man skru ned musikken/lukke vindu kl 23. Selv med nabovarsel. Sjekk borettslagsreglene. Vi har sommerfest hver juni og fortsatt ikke fått klage selv om festen har vart til morgenen etter. Så det går bra med lav musikk og lang fest =) Hos oss er det faktisk kl 22 uansett dag. Men jeg prøver å være litt generøs, og tenkte at midnatt var det seneste jeg kunne strekke meg uten å bli for gretten Men TS: husk at bass høres/føles mye bedre enn du tror
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #11 Skrevet 26. juni 2014 Vi bor ikke i borettslag, så jeg får ikke sjekket noen regler. Bor likevel i ganske tettbebygd sentrumsområde men i eget hus. Men vi pleier alltid å skru ned rundt kl 23, siden dette vel er en "gjengs" regel. Tenkte å gi oss helt rundt kl 3, men føltes som at dette var litt lenge hvis jeg skal ha det med i nabovarselet. Har aldri fått klager før og har god tone med naboene, men vi har fått et par nye naboer siden sist, så vi tenkte at det kanskje er greit å sende ut varsel.Anonymous poster hash: 8f1f9...7f2
nattsvermer Skrevet 26. juni 2014 #12 Skrevet 26. juni 2014 Vi bor ikke i borettslag, så jeg får ikke sjekket noen regler. Bor likevel i ganske tettbebygd sentrumsområde men i eget hus. Men vi pleier alltid å skru ned rundt kl 23, siden dette vel er en "gjengs" regel. Tenkte å gi oss helt rundt kl 3, men føltes som at dette var litt lenge hvis jeg skal ha det med i nabovarselet. Har aldri fått klager før og har god tone med naboene, men vi har fått et par nye naboer siden sist, så vi tenkte at det kanskje er greit å sende ut varsel.Anonymous poster hash: 8f1f9...7f2 Hvis dere bor i eget hus og skrur ned musikken kl 23, ser jeg ingen grunn til at du skal si noe om at dere har tenkt til å ha folk til seint. Det viktigste for naboene er jo å vite når de kan forvente ro. Hvis dere ikke bor supertett, kommer vel ikke naboene til å plages noe særlig av prating og lav musikk uansett
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #13 Skrevet 26. juni 2014 Hvis du ikke bor i borettslag med egne regler, gjelder alminnelig ro. Dvs stille 23 på hverdager og 01 i helger og helligdager Anonymous poster hash: 23228...550
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå