Gjest Anonymous Skrevet 22. juni 2004 #1 Skrevet 22. juni 2004 BLÆ!!! Jeg har på en eller annen måte en eller annen gang blitt angrepet av kviser på ryggen.. Det er så stygt!!! Æsj! :-? :veldigsur: Jeg vil ikke ha det. :evil: Noen er gule (unskyld detaljene) mens noen bare er nupper som jeg kan pille bort. Uansett er det stygt stygt stygt og jeg vil ha det bort!!! Hvordan???? :o Har prøvd skrubbevott uten særlige resultater, så jeg lurer på om noen kunne hjelpe meg... Please..
Brunhilde Skrevet 22. juni 2004 #2 Skrevet 22. juni 2004 Te-tre olje? Ellers får jeg si som en venninne sa: Grunnen til at man har kviser på ryggen er at da slipper man å få dem i ansiktet...
Gjest Anonymous Skrevet 23. juni 2004 #3 Skrevet 23. juni 2004 bare smøre te-tre olje rett på huden? Flere råd da? Please... :cry:
simsalabim Skrevet 23. juni 2004 #4 Skrevet 23. juni 2004 Prøv å ta noen solariumstimer,det skal være bra mot kviser :-)
Gjest Virvel Skrevet 23. juni 2004 #5 Skrevet 23. juni 2004 Jepp, sol og solarium tørker ut kvisene. Og etterhvert blir huden din for tørr, og kompenserer ved å produsere mer talg, og så blir kviseproblemet verre. På sikt er det altså ikke å anbefale... Prøv å rense huden på ryggen med produkter beregnet for fet/uren hud, gjerne det samme du bruker i ansiktet. Og gjør det etter at du har vasket håret og skylt ut eventuell balsam - det er mange som får kviser av shampo/balsam. Hvis det ikke gir resultater, kan vel en hudlege alltids hjelpe deg.
NorthFace Skrevet 23. juni 2004 #6 Skrevet 23. juni 2004 Har hatt samme problemet selv, først i tenårene og senere da jeg sluttet på p-pillen. Det jeg kan råde deg til er at du selv overhodet IKKE tar deg selv på ryggen. Dette sprer bare kvisene og hjelper ikke. Du bør spørre noen du kjenner godt til å hjelpe deg å rense ryggen din innimellom. Bruk rensemelk og skintonic. Da jeg var i tenårene var det min mor som måtte hjelpe meg, og etterpå måtte min kjæreste tre støttende til. Greit nok at det kan være ekkelt og flaut en periode, men jeg kan garantere at det hjelper!
Gjest Anonymous Skrevet 29. juni 2004 #7 Skrevet 29. juni 2004 Tuuusen takk! Rådet med å ikke ta meg selv på ryggen er nok ikke så dumt... Det er fort gjort og slenge en hånd bak for å sjekke litt.. Merker at jeg er bedre når jeg er på ferie og ikke har så mye tid til sånt.. :-) Skal prøve med litt rensing og. Tusen takk igjen!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå