Gå til innhold

Burde menn som ingen vil ha barn med slippe å betale for dem?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er vist slik at mange menn ikke får barn. Selv i forhold til kvinner, fordi de har en fordel der der. Burde ikke de slippe å betale for dem, når de ikke får muligheten?

Anonymous poster hash: 5a2c1...f98

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Betale for hva?

Anonymous poster hash: 16df5...3c6
  • Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Gjennom skatten for ungene.

AnonymBruker
Skrevet

Da vil jeg også slippe å betale skatt for alle godene jeg ikke får mulighet til å benytte meg av. Tipp, topp, tommel opp!

Anonymous poster hash: b8bf8...67c

• Liker 31
Skrevet

Hva med de som ikke ønsker å få barn? Jeg skal ikke få noen - kan jeg få slippe å betale for de også?

• Liker 11
Skrevet

:klo:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er vist slik at mange menn ikke får barn. Selv i forhold til kvinner, fordi de har en fordel der der. Burde ikke de slippe å betale for dem, når de ikke får muligheten?

Å herregud.

Menn og kvinner som ikke får barn, må likevel bidra til skoler, barnehager, subsidier til barneidrett, barnetrygd.

Menn og kvinner som ikke er syke, må likevel betale for å opprettholde sykehus.

Menn og kvinner som ikke kjører bil, må likevel være med å betale for at veiene opprettholdes.

Jeg kan fortsette og fortsette...

Poenget er: Menn som ikke får barn, må likevel delta i det samfunnet vi har hvis de ønsker å bo her. Det er ikke sånn at man kan krysse av på en liste over saker som er aktuelle å bidra til. Hva er det som gjør at du engasjerer deg sånn i disse stakkars (??) barnløse mannfolka?

Anonymous poster hash: 8af46...932

• Liker 18
Skrevet

Mener du skattepengene? Vi betaler jo for mye annet som ikke "angår oss" også.

Det er sikkert mange barnløse menn som får gratis sykehusopphold pga skader de har påført seg pga røyking. Jeg har barn, men røyker ikke. Jeg må likevel betale for dette. (Dette var bare et eksempel)

• Liker 6
Skrevet (endret)

Synes det høres ut som en fair deal jeg, ønsker man å melde seg ut av samfunnet på den måten så for all del. Men lykke til den dagen du er 90 år, ligger i en seng på sykehjemmet med møkk langt oppetter ryggen for da er disse barna gamle nok til å være en arbeidskraft i det samfunnet du meldte deg ut av og ikke lenger er en del av ;)

Endret av Ava Mae
  • Liker 19
Skrevet (endret)

Jeg er 100% enig med Ava Mae. Disse ungene er det som skal jobbe når vi blir pensjonister, og hele samfunnet må spleise på å gi de en bra oppvekst og utvikling.

Endret av I Grosny
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 100% enig med Ava Mae. Disse ungene er det som skal jobbe når vi blir pensjonister, og hele samfunnet må spleise på å gi de en bra oppvekst og utvikling.

Mange av dem vil da ha unger, men får det ikke. Mao er det jo ikke mangel på det, men anderes valg det handler om. Det er også mulighet å få arbeidskraft andre steder i fra. I tillegg vil jeg legge til at dette handler om andres valg, skal du da betale for de? Det er ikke som en sykdom eller noe slikt.

Gjest BettyBoop
Skrevet

da burde jo barnløse kvinner slippe det samme da...

• Liker 4
Skrevet (endret)

Synes det høres ut som en fair deal jeg, ønsker man å melde seg ut av samfunnet på den måten så for all del. Men lykke til den dagen du er 90 år, ligger i en seng på sykehjemmet med møkk langt oppetter ryggen for da er disse barna gamle nok til å være en arbeidskraft i det samfunnet du meldte deg ut av og ikke lenger er en del av ;)

Men så vil han jo være så stinn av gryn når staten ikke robber 70% av inntekten hans, at han kan bo på The Thief istedenfor å ligge på et elendig skattedrevet gamlehjem.

Endret av kråkefjas
  • Liker 1
Skrevet

Logikken din er litt feilaktig.

• Liker 1
Skrevet

Nei, selvfølgelig ikke.

Skrevet

Men så vil han jo være så stinn av gryn når staten ikke robber 70% av inntekten hans, at han kan bo på The Thief istedenfor å ligge på et elendig skattedrevet gamlehjem.

Nå lyste det vel ikke samfunnsvitenskap eller intellekt av innlegget til TS så akkurat det hadde jeg ikke veddet særlig mye på. Og om Petter Stordalen er særlig intressert i å drive pleiehjem for gamle gubber tviler jeg også sterkt på, penger på bok eller eller ei. Sånn rent bortsett fra det så tror jeg du tok poenget mitt ;)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er også mulighet å få arbeidskraft andre steder i fraAnonymous poster hash: 5a2c1...f98

På kort sikt ja, men på lengre sikt vil ikke arbeidsinnvandring være noen løsning og vi vil uansett måtte øke fødselstallene noe barnetrygd, barnehageplasser ol. er med å bidra til. Så det tjener hele samfunnet (også deg) å betale for disse da de skal jobbe og betale skatt når baby-boomerne pensjonerer seg

Anonymous poster hash: b8c64...433

• Liker 2
Skrevet

Hva med kvinner som ikke har barn da?

• Liker 1
Skrevet

Å herregud.

Menn og kvinner som ikke får barn, må likevel bidra til skoler, barnehager, subsidier til barneidrett, barnetrygd.

Menn og kvinner som ikke er syke, må likevel betale for å opprettholde sykehus.

Menn og kvinner som ikke kjører bil, må likevel være med å betale for at veiene opprettholdes.

Jeg kan fortsette og fortsette...

Poenget er: Menn som ikke får barn, må likevel delta i det samfunnet vi har hvis de ønsker å bo her. Det er ikke sånn at man kan krysse av på en liste over saker som er aktuelle å bidra til. Hva er det som gjør at du engasjerer deg sånn i disse stakkars (??) barnløse mannfolka?

Anonymous poster hash: 8af46...932

Bare en liten bemerkning: Nå er det vel sånn, at de som har bil betaler mer, mye mer, enn det det koster å bygge og vedlikeholde veier etc.

Skrevet

Jeg håper virkelig at TS tuller. Å basere et skattesystem på hvor attraktive folk er på kjønnsmarkedet, er mildt sagt temmelig tåpelig. Og plutselig, sånn helt uventet, sitter TS der med kone og barn selv og skjønner at ikke engang skattemyndighetene er clairvoyante.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...